Zenés színház

Kocsis Dénes: „Az eddigi Palotakoncerteket is túlszárnyaljuk majd”

Budavári Palotakoncert-interjúk 17.
2018.07.31. 13:55
Ajánlom
Musicalszerepek hősszerelmese, elsőrangú színész és jelentős hang. Kocsis Dénes Mozart, Rómeó és Dorian Gray bőrébe bújva bizonyított már, de az operettek komikus szerepeiben is megtalálja magát. A Palotakoncertek kapcsán beszélgettünk.

Miben látja a Palotakoncertek varázsát?

Másodszor veszek részt a Budavári Palotakoncerten. Teljesen más élmény egy-egy számmal fellépni, főleg olyan illusztris környezetben, mint a budai Vár. Ráadásul a tévén keresztül augusztus 20-án majd sok százezer emberhez jut el a gála. Az idei alkalom attól is különleges, hogy még soha nem szerepelt ennyi dal, ennyi szólista. Nagyon előkészített, jól összerakott, átgondolt és színes műsorra számíthat a közönség. Reményeink szerint egy olyan összeállítást látnak majd a nézők, amelyben teljesen új, operettgálákon eddig még nem hallott számok is felcsendülnek az új köntösbe öltöztetett, rengetegszer előadott slágerek mellett.

Azt gondolom, hogy óriási durranás lesz, talán az eddigi fantasztikus Palotakoncerteket is túl fogja szárnyalni.

Milyen számokkal járul hozzá ahhoz, hogy feledhetetlen estében részesüljenek az operettrajongók?

A My Golden Babyt Dancs Annamarival adjuk elő duettben. Nagyon jó ritmusú, táncolós dal, amiben két ízben is felemelem Ancsát. Jó érzés, hogy rám mernek bízni egy ilyen feladatot. Peller Károllyal és Kardffy Aishával tercettben énekeljük a Légy az ici-pici párocskámat, ami egy nagyon aranyos csajozós-pasizós dal. Nem létezik operettgála a Cintányéros cudar világ nélkül. A Mágnás Miska duettre íródott sikerszámát négyen adjuk elő Laki Péterrel, Kardffy Aishával, Dancs Annamarival és a tánckarral.

Titokban azt remélem, azért is kaptam ezt a feladatot, mert számítanak majd rám ebben a műfajban is a színházban. Nagyon örülök neki.

A Dorian Gray próbái az Operettszínházban

Dorian Gray - Gubik Petra, Papadimitriu Athina és Kocsis Dénes (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

A táncos-komikus szerepkört éppúgy a sajátjának érzi, mint a musical hősszerelmeseket?

Nem könnyűzenei énektechnikával, hanem az operáéhoz közelítő  énektechnikával énekelek, ezáltal az operettekben is megtalálom a helyem.

Szeretem a műfajban azt a játékosságot, amit táncos-komikusként gyakorolhatok, és ezáltal a közönséget is szórakoztathatom.

Az első operett szerepemet, ami elindított ebben a műfajban, A régi nyárban kaptam meg. Oszvald Marika, Kalocsai Zsuzsa, Gergely Róbert és Faragó András társaságában dobtak be a mélyvízbe, fiatal, együgyű bárót alakítottam. Lőrinczy György főigazgatónak köszönhetem, hogy ilyen szerepkörben is kipróbáltak. Ezután következett a Mágnás Miska Mixi grófja, majd a Sybill táncos-komikusa. Mindegyiket nagyon élvezem, szeretem. A nagyívű musical hősszerelmes szerepek mellett színesítik a repertoáromat az operettszerepek. Nem beszélve arról, hogy talán nincs még egy műfaj, amely olyan erős visszajelzéseket vált ki a nézőkből: nyílt színi tapsokat kapunk, ha mondok egy poént vagy csinálok egy helyzetkomikumos jelenetet, hahotázva nevetnek. Egy operetten belül világosabban kiderül, hogy a közönség mennyire szereti az előadást.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Én vagyok az igazmondó a zenekarban

Konrád Györgynek kilencvennégy évesen már nem kell kertelnie. Örökifjú, máig kezébe fogja a brácsát, a hegedűt, és olyan egyszerűséggel beszél a zenéről, hogy öröm hallgatni. A zene mellett egy másik szenvedélye is megmaradt egy életen át, a sport. Mellesleg a hosszú élet titkát is elárulta.
Tánc

Elmaradó előadások az Experidance Társulatnál (FRISSÍTETT CIKK)

A Román Sándor vezette társulat közleménye szerint a repertoár bemutatása csak időszakosan szünetel, amelynek oka nyolc táncművész távozása. (CIKKÜNK FRISSÜLT.)
Színház

„Mindent elölről kell mindig kezdeni” – Fodor Tamás a Kult50-ben

Fodor Tamás, a Stúdió K alapítója A vihar és A székek című előadásban nyújtott alakításáért került be a Fidelio Kult50 című kiadványába. Videónkban a független színház mibenlétéről is beszélt nekünk.
Vizuál

Modern rabszolgák, akiket a félelem tart fogva

Maris modern rabszolgaként él napjaink Budapestjén egy családnál, ahol megalázzák, és fizikailag is bántalmazzák. Tuza-Ritter Bernadett másfél évig követte kamerájával az 52 éves asszony mindennapjait, hogy bemutassa, hogyan lehet valakit tíz évig fogva tartani rácsok helyett rettegéssel. 
Tánc

Cáfolja a megszűnésről szóló hírt az Experidance

A társulat ma adott ki sajtónyilatkozatot, melyben „egyértelműen és határozottan visszautasítják” azt a hírt, mely szerint feloszlanának.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Liliom hazatalál

Április 26-án mutatja be a Budapesti Operettszínház a Molnár Ferenc színműből készült világhírű musicalt, a Carouselt. Béres Attila rendezővel a Liliom iránti rajongásáról és a készülő előadásról beszélgettünk.
Zenés színház hír

Posztumusz Igaz Ember díjat kapott Kálmán Imre

A Holokauszt Magyarországi Áldozatainak Emléknapján a zeneszerző lánya, Kálmán Yvonne vette át a díjat az Operettszínházban.
Zenés színház opera

4 operaelőadás 26 órán belül? Kelemen Zoltánnak belefért

Három Bajazzókat és egy Bánk bán előadást vészelt át a szegedi Kelemen Zoltán operaénekes 26 órán belül. Nem is akárhogyan!
Zenés színház interjú

„Molnár Ferenc világraszóló zseni volt”

Április 26-án mutatja be az Operettszínház Béres Attila rendezésében a Liliomot. Az előadás két prózai szereplőjével, Nagy-Kálózy Eszterrel és Jordán Tamással arról is beszélgettünk, mi az a „molnárferenciség”, amihez a musicalben is ragaszkodni kell.
Zenés színház gyász

Elhunyt László Margit operaénekes

A Liszt-díjas lírai szopránénekesnőt, Érdemes művészt nyolcvannyolc éves korában érte a halál.