Zenés színház

Konwitschny távozik Lipcséből

2011.12.28. 12:41
Ajánlom
Ulf Schirmer intendáns-karmestert meglepte a döntés, de tiszteletben tartják a 66 éves sztárrendező elhatározását.

Konwitschny váratlanul jelentette be, hogy 2012. január elsejével távozik a lipcsei operaházból. A vezetőséget meglepte a döntés, de tiszteletben tartják a 66 éves rendező elhatározását, és megköszönték, hogy annyiféle szokatlan és izgalmas estét hozott létre a lipcsei dalszínházban.  Konwitschny az egyik legnagyobb egyéniség a kortárs operajátszásban - fűzték hozzá. 2008-ban szerződött hat évre a lipcsei társulathoz, megállapodása 2014-ben járt volna le. Decemberben beteget jelentett, és Verdi Macbethjének premierjén, amelyet ő állított színpadra a tőle megszokott huszonegyedik századi környezetben, már nem is volt jelen. Még nyitott kérdés, hogy Christoph Willibald Gluck Iphigenia Taurisban című, júniusra tervezett bemutatóját vajon vállalja-e. A társulat reméli, hogy rendezői tevékenységét nem fejezi be Lipcsében, készek vele dolgozni - mondta opera szóvivője, Heike Neumann. Kérdés az is, vajon a nürnbergi színházban január végén esedékes Traviata-rendezését abszolválja-e.

Peter Konwitschny 1945-ben született Frankfurt am Mainban, és Lipcsében nőtt fel. Operarendezői tanulmányait Berlinben végezte. 1980 óta neves operaházakban rendez (német színpadokon, Baselban, Grazban, Párizsban és Barcelonában). 1994-ben egy Händel-darab rendezésével hívta fel magára a figyelmet. 1992 óta a Berlini Művészeti Szabadakadémia, 1996 óta a Szász Művészeti Akadémia tagja. A világ számos főiskoláján és egyetemén tanít rendezést, dramaturgiát, színpadi rendezést. Rendezései közül a legjelentősebbek: Jarrel Cassandre-jának ősbemutatója a párizsi Châtelet Színházban, A csárdáskirálynő Drezdában és Grazban, Fidelio, A kékszakállú herceg vára, a Várakozás Baselben, Aida, Macbeth, Falstaff Grazban, Parsifal, Trisztán és Izolda Münchenben, Lohengrin, Wozzeck, Mahagonny város tündöklése és bukása, Lulu Hamburgban, Az istenek alkonya Stuttgartban, az Intolleranza és a Don Giovanni Berlinben, idén A pikk dáma Grazban.

Peter Konwitschny rendezőként nem járt Magyarországon, de 2008-ban a Bartók+... Miskolci Nemzetközi Operafesztiválon Halott vagy élő színház címmel tartott elméleti előadást. Ugyanekkor játszotta a fesztiválon a pozsonyi Szlovák Nemzeti Színház Konwitschny Anyegin-rendezését, 2010-ben pedig a Magyar Állami Operaházban vendégszerepeltek a pozsonyiak a Pillangókisasszonnyal.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.