Zenés színház

Köszöntötte a társulatot az Operett új vezetése

2019.02.01. 16:10
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház új főigazgatója a február 1-én megtartott első társulati ülésen ismertette terveit. A társulat tagjai számára meghívott külföldi rendezőket és előnyös szerepeket ígér.

A részben sajtónyilvános eseményen Kiss-B. Atilla bemutatta új stábját: Maróti Szilvia gazdasági igazgatót, Dr. Kriza Zsigmond ügyvezető igazgatót, Pfeiffer Gyula főzeneigazgatót, Apáti Bence balettigazgatót, valamint Somfai Péter műszaki igazgatót, aki az egyetlen tag a korábbi vezetésből.

D_MTZ201902010021-160613.jpg

Kiss B. Atilla, a Budapesti Operettszínház új főigazgatója. (Fotó/Forrás: MTI/Máthé Zoltán)

Krucsainé Herter Anikó, az Emmi kulturális kapcsolatokért és fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára gratulált a főigazgató kinevezéséhez, és elmondta, hogy amióta Kásler Miklós miniszter meghozta a döntést az Operettszínház igazgatóválasztásában, „kicsit már megismerhette a kulisszákat” az intézményben. Megköszönte az előző vezetésnek, hogy gördülékenyen adta át a színházat, és fontosnak nevezte, hogy az új igazgató törekvése szerint hagyománytisztelő, „értékmentő” munkát folytat majd. Beszédében az Operettszínházat „a magyar kulturális diplomácia zászlóshajójának”, „nemzeti kulturális identitásunk, az országról alkotott belső és külső kép meghatározott elemének” nevezte.

Kiss-B. Atilla, a Budapesti Operettszínház új főigazgatója, aki a „Budapesti Operettszínház – A nemzeti dalszínház” című pályázatával nyerte el a tisztséget, elmondta: „az átadás-átvétel a mai napon megtörtént.”

„Pályázatomban, ha nagyon röviden és tömören akarok fogalmazni, azt vállaltam, hogy az Operettszínházat a már stratégiai fontosságú nemzeti kulturális intézmények, a Művészetek Palotája, a Nemzeti Színház, illetve a Magyar Állami Operaház minőségi szintjére, rangjára emeljem.”

Kiss-B. a sajtó előtt megtartott beszédében alapvetően ezeket ígérte:

  • rangos külföldi rendezőket,
  • énekmesterek bevonását (a kórustagok számára is),
  • hogy mindenkinek a számára előnyös szerepeket szán,
  • a művészek máshol is felléphetnek, de szeretné, ha az Operettben éreznék otthon magukat.

Az most kezdődő időszakot „nulladik évadnak” tekinti, amelyben nem lesznek „ugrásszerű változások”.

IMG_20190201_141436_2-152648.jpg

Sajtónyilvános társulati ülés a Budapesti Operettszínházban 2019. február 1-én (Fotó/Forrás: Fidelio)

A főigazgató beszélt a közelgő dubaji és az izraeli vendégszereplésekről, méltatta a készülő Carousel és A Pendragon legenda produkciókat, és beharangozta, hogy szorosabb együttműködést tervez a köztévé M5 csatornájával. Nyáron bemutatják az Operett művészeivel a Csárdáskirálynő c. alkotást Vidnyánszky Attila rendezésében a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon. Továbbra is a társulat adja a Budavári Palotakoncertek műsorát, és folynak a tárgyalások a német koprodukciós partnerrel, a BB Promotionnal A Szépség és a Szörnyeteg-turné folytatásáról. A főigazgató szeretné, ha az előadás hazai színpadon is látható lenne.

Az anyagiakról csak kevés szót ejtett. „Az Operettszínház (…) nemzetstratégiai fontosságú költségvetési csúcsintézmény. Komoly ígéreteket kaptam arra, hogy biztosítva lesznek a források ahhoz, hogy megvalósítsam a pályázatomban vállaltakat.”

Kiss B. Atilla hozzátette, hogy szívesen elbeszélget a társulat tagjaival, „aki erre igényt tart”.

Programkereső

Legolvasottabb

Könyv

Egy stadionnyi Paradicsom – Nádasdy Ádám az új Dante-fordításról

Egy közös karácsonyi italozás alkalmával jutott Nádasdy Ádám és Térey János arra a megállapításra, hogy Dante Isteni színjátékának Paradicsom részét újra kéne fordítani. Nem azért, mert Babits szövege ne lenne jó, nagyon is szép, a mai olvasóközönség viszont már nehezebben fogadja be. Az új változat elkészült, Nádasdy Ádám, a mű fordítója pedig a 2021-es Budapesti Őszi Fesztivál keretében ismertette a művet a Márai Sándor Kulturális Központban.
Klasszikus

Cziffra György századik születésnapját ünnepli a zenészvilág

Két különleges koncerttel, kiállítással, külföldi programokkal folytatódik a Cziffra György-emlékév, a zongoraművész századik születésnapján Eötvös Péter erre az alkalomra írt műve is elhangzik
Tánc

Tejbe mártott testek

Új weboldallal jelentkezett a Győri Balett, a honlaphoz tartozó rendhagyó társulati fotókat a csapat egyik táncművésze, Jekli Zoltán készítette.
Klasszikus

Újabb három évig Szinetár Miklós az Opera Örökös Tagjainak elnöke

A neves rendezőt, a Tagság jelenlegi elnökét október 12-én, az Eiffel Műhelyházban tartott közgyűlésen választották újra
Vizuál

Vaszary, Aba-Novák és Munkácsy remekművei a Virág Judit Galéria őszi aukcióján

Vaszary János utolsó itáliai nyarát felidéző festménye, Aba-Novák Vilmos római trattoria ciklusának lenyűgöző darabja, Munkácsy Mihály anya-gyerek kompozíciója és Kádár Béla Amerika-élményének emléket állító műve is kalapács alá kerül a Virág Judit Galéria őszi aukcióján október 17-én a Budapest Kongresszusi Központban.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Kultúrák találkozása – A mosoly országa bemutatójára készül az Operettszínház

Október 22-én, 23-án és 24-én mutatják be a Budapesti Operettszínházban Lehár Ferenc egyik legkülönlegesebb színpadi művét, amely ezúttal a Magyarországon először dolgozó Stephen Medcalf rendezésében kerül színre.
Zenés színház interjú

„Szu-Csong országa olyan, mint Vietnám régen” – interjú Ninh Duc Hoang Longgal

A vietnámi származású Ninh Duc Hoang Long néhány évvel ezelőtt a Bánk bán Hazám, hazám című áriájával és a János vitéz legismertebb dalával, Kukorica Jancsi belépőjével vált a közönség kedvencévé, azóta pedig megkerülhetetlen alakja lett a hazai opera- és operettjátszásnak. Rosillon szerepével debütált a Budapesti Operettszínházban, most pedig A mosoly országában Szu-Csong herceget alakítja. A kulturális különbségekről, a nyelvi nehézségekről és a kínai hercegről beszélgettünk.
Zenés színház kritika

Elhasznált életek egy lépcsőfordulóban

Képzelet és valóság határán egyensúlyozó, szürreális világot álmodott a Budapesti Operettszínház színpadára Balázs Zoltán, aki első musicalrendezésében Fellini önéletrajzi ihletésű filmjéhez, a 8 és 1/2-hez, valamint annak zenés színházi változatához nyúlt.
Zenés színház hír

Utoljára állt színpadon Haumann Péter

Szeptember 24-én lépett utoljára színpadra Haumann Péter, aki a Madách Színház 1500. jubileumi Macskák előadásán búcsúzott a nézőktől.
Zenés színház hír

„Engedjék meg, hogy elmenjek szabadon” – Utoljára lépett színpadra Lehoczky Zsuzsa

Szeptember 27-én, egy tiszteletére tartott gálán láthatták a nézők utoljára színpadon Lehoczky Zsuzsát, a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és kétszeres Jászai Mari-díjas színművészt.