Zenés színház

Kovalik Balázs Berlinben rendez

2011.11.14. 10:33
Ajánlom
November 19-én mutatja be a Berlini Staatsoper Kovalik Balázs rendezésében Smetana Az eladott menyasszony című operáját.

A Karel Sabina szövegére 1863-64-ben készült három felvonásos vígopera ősbemutatóját 1866. május 30-án tartották Prágában, ám akkor nem aratott különösebb sikert. A zeneszerző 1896-70-ben átdolgozta a művet - ekkor került a prózai részek helyére recitatív, több új részletet is komponált, és három felvonásossá bővült a darab -, ez pedig jótékonyan hatott a darabra, és meghozta a népszerűséget.

A Schiller Theaterben november 19-én mutatják be az operát Kovalik Balázs rendezésében, Antal Csaba díszletében. A jelmezeket Bettina Walter tervezi, a koreográfus Marat Aliev, a fénytervek Olaf Freese munkái, a videót Thomas Zengerle készíti. Az előadást Karl-Heinz Steffens dirigálja. Krušina szerepében Oskar Hillebrandt, Ludmilaként Agnes Zwierko és Katharina Kammerloher látható. A szerelmeseket, Mařenkát és Jeníket Anna Samuil, illetve Burkhard Fritz és Jeffrey Dowd alakítják. Micha Andreas Bauer, Háta Daniela Denschlag, Vašek Florian Hoffmann lesz, a házasságközvetítő Kecalként Pavlo Hunka lép színre. A cirkuszigazgatót Reiner Goldberg, Esmeraldát, a táncosnőt Adriane Queiroz, míg a komádiás Muffot Alin Anca éneklik. Az eladott menyasszony a premiert követően november 22-én, 26-án, december 2-án, 5-én, az évad második felében pedig április 10-én, 15-én, 26-án, június 20-án és 23-án látható.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Elhunyt Törőcsik Mari

A Kossuth-nagydíjas, kétszeres Jászai Mari- és Balázs Béla-díjas színésznőt életének 86. évében, hosszas betegség után pénteken hajnalban érte a halál.
Színház

Törőcsik Mari: „Beszentelik a hamvaimat, aztán a Tiszába szórnak. Az az én folyóm.”

A 85 éves korában elhunyt Törőcsik Mari néhány éve Bérczes Lászlónak „végrendelkezett” a színésznő nevét viselő beszélgetőkönyben.
Színház

„Ez a pillanat a gondolkodásra jó, beszédre nem” – Pályatársai, tisztelői búcsúznak Törőcsik Maritól

Sorra jelennek meg a személyes hangvételű visszaemlékezések a 85 évesen elhunyt Törőcsik Mariról a közösségi médiában, ezek közül gyűjtöttünk össze néhányat.
Színház

Zsótér Sándor Törőcsik Mariról: „Az idegrendszere feltépte a szobát”

Törőcsik Mari „kitüntetett azzal, hogy dolgozott velem” – emlékezett vissza Zsótér Sándor rendező a pénteken elhunyt színésznőre.
Színház

Elhunyt Lengyel Anna dramaturg, a PanoDráma alapítója

A műfordítóként és rendezőként is jegyzett színházi szakembernél 2017-ben diagnosztizáltak lágyrészszarkómát. Életének 52. évében érte a halál - adta hírül a Színház Online.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

89 évesen elhunyt Szabó Rózsa operaénekes

Lukács Ervin Kossuth-díjas karmester özvegye, Szabó Rózsa magánénekes halálhírét a Magyar Állami Operaház közölte.
Zenés színház gyász

Elhunyt Szalay Miklós, az Operaház egykori karigazgatója

Szalay Miklóst néhány nappal 86. születésnapja előtt érte a halál – tudatta az Operaház.
Zenés színház hír

Pályakezdő operaénekeseknek hirdet bel canto mesterkurzust és énekversenyt a Coopera

Molnár Levente Liszt-díjas bariton ötlete nyomán Musicum Laude címmel bel canto mesterkurzust hirdet a Coopera. A nyári képzést egy énekversennyel egybekötött gála zárja majd szeptemberben.
Zenés színház ajánló

Ajándék előadásokkal kedveskedik nézőinek a Madách Színház

Ismét műsorra tűzi népszerű online előadásait a Madách Színház, a zenés beszélgetéseket bárki ingyenesen megtekintheti. A SzínpadON produkciói szerda esténként láthatóak, az alkotók így szeretnének egy kis színházat visszacsempészni az emberek életébe.
Zenés színház magazin

A muzsika hangja szigorú valósága

Talán nem meglepő, hogy számos musicalhez hasonlóan a Broadway színpadáról vászonra álmodott, öt Oscar-díjjal jutalmazott és minden idők ötödik legjövedelmezőbb filmjeként számon tartott A muzsika hangját is valós események ihlették, arról viszont már kevés szó esik, hogy a szereplők olyannyira az életből csöppentek a képernyőre, illetve a színpadra, hogy a szerzők még a neveket sem változtatták meg.