Zenés színház

Kovalik Balázs giesseni sikere

2013.04.19. 14:32
Ajánlom
Kovalik Balázs rendezte a Giesseni Városi Színházban Georg Friedrich Händel Agrippináját. A közönség lelkesen fogadta az előadást.

Az opera premierjére március végén került sor. Fogadtatása hasonlóan alakult, mint az 1709-es velencei bemutató visszhangja, jóllehet a beszámolók szerint egyöntetűbb volt. A fiatal Händel művének első előadását ugyanis, bár többször is félbeszakította a lelkes éljenzés, fanyalgó hangok is kísérték, mivel a Tacitus és Suetonius nyomán készült Grimani-libretto a szereplők szatirikus ábrázolásával napi politikai-hatalmi harcokra utalt.

Az irónia leplezetlen megnyilvánulásait a 21. századi német közönség azonban kifejezetten vonzónak és frissnek találta. Az ARD televízió műsorában megszólaló nézők meglepőnek, meghökkentőnek, de nagyszerűnek tartották Kovalik rendezését. Volt olyan, aki életében először járt operában, ezért is döbbentette meg, hogy mást kapott, mint amire számított. Egy rutinos operarajongó hasonló élményről számolt be: "Ez a darab valami teljesen mást nyújtott, mint amit valaha láttam, de a színháznak mindig joga van azt mutatni, amit jónak tart."

A német ARD televízió beszámolója szerint "senki által nem várt szenzációt" élt meg a giesseni színház. Kovalik Balázs ugyanis egy óvodába helyezte az Agrippina hatalmi harcokról, a nagypolitika őrületéről szóló cselekményét.

Az alábbi, a produkció képi világát bemutató galéria elemeit a jobb alsó sarokra kattintva tekintheti meg.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

101 évesen elhunyt Hilde Zadek szopránénekesnő

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.
Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.