Zenés színház

Lévai Enikő: „Mindig libabőrös leszek, ha ezekre az estekre gondolok”

2018.08.02. 12:45
Ajánlom
A Budapesti Operettszínház fiatal primadonnája, Lévai Enikő harmadik alkalommal vesz részt a Budavári Palotakoncerteken. Amikor első ízben lépett fel az Oroszlános Udvarban, egy álma valósult meg.

Milyen emlékeid vannak az itteni fellépésekről?

Csak jó és emlékezetes pillanatokat őrzök, mert az az igazság, hogy azzal, hogy részt vehettem a Palotakoncerten, egy álmom valósult meg.  Az első három koncertet még a tévében láttam, csodálatos élmény volt nézni mind az énekeseket, mind a helyszínt. Aztán amikor először felkértek, hogy én is lépjek fel, borzasztóan megtisztelve éreztem magam és rettenetesen izgultam. Fogalmam sem volt arról, hogy élőben milyen hatalmas ez a tér és hogyan működik egy ilyen gála. Persze fantasztikus érzés volt. Mögöttünk a zenekar, előttünk a csodás fények, sok-sok néző, az Oroszlános Udvar nosztalgikus és patinás hangulata. Még ha az apró macskaköveken menni nem is könnyű, pláne magassarkúban… Mindig libabőrös leszek, ha ezekre az estekre gondolok.

_E_L7629-124730.jpg

Lévai Enikő (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Hogyan készülsz egy-egy ilyen fellépésre?

Mindig nagy kihívást jelent egy ilyen este, mert amikor egy színházi előadásra készülök, a próbafolyamat során van időm érlelni és felépíteni magamban a szerepet, de egy gálán nem egy szerepet kell megformálni, hanem egy dalt kell jól előadni.

Nem könnyű feladat, hogy egy-egy műből kiragadott számokat énekelünk, és arra a néhány percre tudnunk kell megfogni az embereket és átadni mindazt, ami a szerep lényegét tartalmazza.

A mostani Palotakoncert érdekessége az, hogy Lőcsei Jenő elképzelésének megfelelően szinte egy színdarab született, ahogy a kis történeteken keresztül több operett találkozik. Ráadásul izgalmasan és modernül nyúlt hozzá a nagy klasszikusokhoz. Dolhai Attilával például egy nagyon klassz meglepetéssel készülünk a nézőknek. A Marica grófnőből éneklünk egy duettet, amit teljesen újszerűen dolgozott fel Jenő. Igazából az is újdonság, hogy az Operettszínház szinte minden operett szólistája szerepelni fog benne.

_E_L7650-124730.jpg

Lévai Enikő (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Mit énekelsz még?

Kalocsai Zsuzsával a Luxemburg grófjából adjuk elő Angéle dalát. Nagy megtiszteltetés és büszkeség, hogy vele énekelhetek egy színpadon. Ebben a számban most az lesz a különleges, hogy két korosztály találkozik, azt mutatjuk be, hogy egy fiatalabb és egy idősebb nő is kerülhet ugyanabba a helyzetbe. Arra gondoltunk, hogy többszólamban is megmutatjuk ezt a gyönyörű dalt, úgyhogy egyes részeknél duettként fogjuk énekelni. Egyébként ezt a dalt először adom elő, és Zsuzsi nagyon sokat segített a próbákon.

Mivel ajánlanád a nézőknek, miért menjenek el augusztus 3-án és 4-én az Oroszlános Udvarba?

Mindenki, aki szereti az operettet, ezen a gálán a kedvenceivel találkozhat.

Akik pedig még nem ismerik a műfajt, most garantáltak megkedvelik, hiszen varázslatos melódiák csendülnek fel fantasztikus művészek tolmácsolásában egy csodás helyszínen. De hozzáteszem, hogy a koreográfiákért és a látványért is érdemes eljönni.

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Nyolc percen át ünnepelték Kurtág operáját, a zeneszerző rádión hallgatta az előadást

Nyolc percig tapsolta Kurtág György első operájának ősbemutatóját a Scala milánói operaház közönsége csütörtök este - számolt be a Corriere della Sera olasz napilap a többnyire szakmai közönség előtt tartott előadásról.
Klasszikus

Miért nem vették fel a Zeneakadémiára ezt a tehetséges zongoristát?

Ezt kérdezte a legendás Leon Fleisher, amikor először találkozott Érdi Tamással. A torontói Királyi Konzervatórium zongora tanszakán látássérültként is elfogadták a fiatalember jelentkezését, ezt a napot örökíti meg a következő szemelvényünk a zongoraművészről szóló könyvből.
Színház

Lemondja tervezett bemutatóját a Rózsavölgyi Szalon a kultúr-tao körüli bizonytalanság miatt

A magánszínház közleményt adott ki, amelyben azt írják, színházakat is érintő finanszírozási bizonytalanság miatt kényszerülnek erre a lépésre.
Színház

Gyertek az Átriumba, amíg lehet! - Újabb színház kongatja a vészharangot

A kulturális taotámogatás megszűnése miatt egyre több színház jövője válik bizonytalanná, ugyanis nem tudnak tervezni a 2019-es évadra.
Klasszikus

Szeretnénk vigyázni Bartók örökségére

November 25-én szólal meg a Zeneakadémián a Bartók Világverseny és Fesztivál gálakoncertje, amely egyben lezárja a zeneszerzőversenyt is. Fekete Gyulával, az intézmény Zeneszerzés Tanszékének vezetőjével beszélgettünk, aki azt is elmondta, milyen kérdést felesleges feltenni egy komponistának.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kult50

A hazai zenés színház „mindenese”: Szemenyei János

Színész és zeneszerző egy személyben, aki igazi otthonát a zenés színpadokon találta meg. Szemenyei János Kult50-ben megjelent portréja.
Zenés színház magazin

Nyomozás az Operában – akcióban a jogi osztály

Noha az egyik legfelemelőbb érzés kétségkívül a művészeket illeti, amikor a színpadon megcsillogtathatják tudásukat, majd fürdőzhetnek a közönség jól megérdemelt elismerésében, mégis, ahhoz, hogy ez létrejöhessen, többek között az Opera jogi csapatának hathatós közreműködésére is szükség van.
Zenés színház ajánló

Egy operettlegenda a József Attila Színház színpadán

Három emblematikus operettet jegyez a magyar színháztörténet: a Csárdáskirálynőt, a Mágnás Miskát illetve a Csókos asszonyt. Utóbbi Szilágyi László és Zerkovitz Béla örökbecsű műve, ami második éve fut a József Attila Színházban.
Zenés színház opera

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Zenés színház opera

Vajda Gergely Kékszakállút vezényel Palermóban

Schönberg A sors keze című egyfelvonásosát és Bartók Béla Kékszakállúját játssza a palermói Teatro Massimo. Utóbbinak két főszereplője Bretz Gábor és Schöck Atala.