Zenés színház

Lőrinczy folytatná az Operett eddigi munkáját

2014.09.01. 18:44
Ajánlom
Folytatná és kiteljesítené az eddigi szakmai munkát a Budapesti Operettszínházban a vezetői posztra pályázó Lőrinczy György, aki számos új együttműködést is tervez.

A Pentaton Koncert- és Művészügynökség igazgatója, az Európai Művészeti Menedzserek Szövetségének elnökségi tagja hétfői budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: miután az új vezetőnek rövid időn belül, már november 1-jén meg kell kezdenie a munkát, és Kerényi Miklós Gábor, az eddigi igazgató folytatná mellette művészeti vezetőként, továbbá a teljes menedzsment is támogatja, a jelenlegi irány továbbfejlesztését tervezi.

Kerényi Miklós Gábor arról beszélt, hogy megnövekedett az operettszínház előadásszáma, nézőszáma, dolgozói létszáma, és ennek az óriási színháznak a vezetése nagy terhet jelent egy művész-igazgatónak. Ugyanakkor az operettszínház az idén állami fenntartásba került, az operett műfaj hungarikum lett és sikerült elismertetnie, hogy a nemzeti musicaljátszásra szükség van - tette hozzá.

A leköszönő igazgató elmondta: itt az ideje annak, hogy 14 év után dinamikusabb gondolkodásra váltsanak. Arról is beszélt, hogy ő maga megosztó, a céljait határozottan elérni akaró személyiség, és az operettszínház fejlődése szempontjából az a jó, hogy ha egy integráló személyiség lesz az igazgató.

Mint mondta, a fősodor változatlan maradna, ugyanakkor a bel- és külföldi kapcsolatok rendszerében, a marketing-, a menedzsermunkában, a logisztikai tevékenységben előrelépés lenne, ha egy dinamikus menedzser-producer igazgatója lenne a színháznak. Elmondta: művészeti vezetőként folytatja az eddigi irányt. A sajtótájékoztatón elhangzott: újra rendezne Béres Attila és keresni fogják a közös munka lehetőségét többek között Kovalik Balázs, Vidnyánszky Attila és Mohácsi János rendezővel. 

Lőrinczy György az igazatóként esetleg rá váró feladatok között a már előkészítetett évad lebonyolításáról és a Csárdáskirálynő születése 100. évfordulójának alkalmából egy kül- és belföldi turné tervéről szólt.

Saját elképzelései között beszélt azokról az együttműködésekről, amelyeket a következő évadban indítana: a Thália Színházzal, a Zeneakadémiával, a Budapesti Tavaszi Fesztivállal, valamint vidéki és határon túli magyar társulatokkal is terveznek közös produkciókat. Elmondta, hogy a minisztériumhoz tartozó intézményekkel - a Magyar Állami Operaházzal, a Nemzeti Színházzal és a Nemzeti Filharmonikusokkal - közös bérlet létrehozását kezdeményezné.

Tervei között szerepel egy színházi stratégiai tanács felállítása, amelybe a színház vezetői, vezető művészei és érdekvédelmi szervezetei mellett olyan művészeket, producereket hívna meg, akik segíthetik az Operettszínház fejlődését. A testület tagja lenne Béres Attila rendező, Kesselyák Gergely karmester, Török Zoltán soproni menedzser, Herczeg Tamás, a Szegedi Szabadtéri Játékok ügyvezető igazgatója és a szabadkai születésű Lévay Szilveszter Grammy-díjas zeneszerző. Elmondta: a színház arculatában és kommunikációjában is megújulást szeretne. 

Makláry László, aki Lőrinczy György igazgatásával tovább folytatná főzeneigazgatói munkáját, a közalkalmazotti bérek rendezésének szükségességéről beszélt. Mint mondta, az operettszínházi bérek elmaradnak a többi nemzeti intézményétől, és a pedagógusok béremelése nyomán a tanárokétól is.

A Budapesti Operettszínház vezetésére hárman nyújtottak be pályázatot. A teátrum igazgatói posztjára Lőrinczy György művészeti menedzser mellett - az MTI értesülései szerint - Bozsó József színész, rendező, kulturális menedzser és Tokody Ilona operaénekes pályázott.

Lőrinczy György elmondta: a szakmai bizottság a pályázókat szeptember 9-én hallgatja meg.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Innentől nem a gyerek hibája lesz, ha nem olvas

Az irodalom a szabadságról szól. Ha ezt a szabadságot nem adjuk meg az oktatással, ha nem mutatjuk meg a gyerekeknek, hogy talán éppen az olvasás az, amire ebben a számára is megterhelő, felgyorsult világban szüksége van, akkor tényleg nem az ő hibája lesz, hogy nem olvas. VÉLEMÉNY.
Színház

Psotás fények és árnyak

Öt évvel ezelőtt, 2016. február 25-én, 86 éves korában hunyt el a magyar színházművészet egyik legegyedibb és utánozhatatlan alakja, Psota Irén, akinek neve már életében fogalommá vált. Utolsó éveiben visszavonultan élt, elzárkózott a nyilvánosság elől, emiatt is különleges ez a 2009-ben készült beszélgetés, amelyben bepillanthatunk egy nagy művész hétköznapjaiba. Egy valódi, megismételhetetlen legendára emlékezünk ezzel az írással.
Könyv

Tóth Krisztina és Az arany ember: Hogyan jutottunk idáig?

Be akarja tiltani Jókait? Ki a felelős azért, hogy most mindenki irodalom kapcsán „anyázik” az interneten? Megválaszolunk mindent, amit tudni akar, de eddig nem mert megkérdezni Tóth Krisztina és a Jókai-rajongók összecsapásáról.
Klasszikus

Szomorú nóta kíséretében hagyta el VII. kerületi próbahelyét a 100 Tagú Cigányzenekar

A zenekar tizenkét év után költözött ki az erzsébetvárosi próbahelyről, miután nem fogadták el a kerület vezetése által kínált megoldást – írta meg a Telex.hu.
Zenés színház

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Először neveztek ki női zeneigazgatót Szentpétervár történelmi színházában

A szentpétervári Mihajlovszkij Színház zeneigazgatója lett Alevtina Ioffe, aki több rangos német színházban is bemutatkozott már. Ilyen magas pozíciót még nem kapott női dirigens Oroszországban.
Zenés színház hír

Whoopi Goldberg nélkül mutatják be az Apáca Show-t a West Enden

Nagy dobásra készült tavaly a West End: az 1992-es Apáca Show musical-változatának főszerepére a nagysikerű film Delorisát, Whoopi Goldberget kérték fel, aki örömmel vállalta, hogy ismét magára ölti az apácaruhát. Az előadásra a borsos jegyárak ellenére gyorsan fogytak a jegyek, a bemutató azonban a koronavírus miatt elmaradt, az új változatban pedig úgy tűnik, hogy hiába is keresnénk az Oscar-díjas színésznőt.