Zenés színház

Lőrinczy György: Ezen az úton mennék tovább

2018.06.21. 09:25
Ajánlom
Az Operettszínház főigazgatója büszke arra, hogy sokszínű intézményt vezethet és újfajta közönséget vonz a színházuk. A kultura.hu-nak adott interjúban azt is bejelentette, újra pályázik a vezetői pozícióra.

Amikor Lőrinczy György 2014-ben a Budapesti Operettszínház igazgatói posztjára jelentkezett, tizenegy pontban foglalta össze céljait: szerette volna emelni a színház elismertségét, színvonalát, az operettet mint hungarikumot kezelni, ősbemutatókat színpadra állítani. Létre kívánt hozni egy tanácsadó testületet, új tehetségeket, sztárokat felfedezni, javítani a bérezésen, újragondolni a szervezeti rendet. Célul tűzte ki a színház külső kapcsolatainak ápolását, fejlesztését, illetve a marketingtevékenység újragondolását. „Ahogy így elnézem, 90 százalékban sikerült megvalósítanom őket” – kommentálta a listát Lőrinczy a kultura.hu interjújában. Az Operettszínház igazgatójának megbízatása fél év múlva lejár, de elmondta, hogy pályázik újra.

Ezen az úton mennék tovább

– jelentette ki a kérdésre, hogy merre vinné a színházat a következő négy évben. – „Először is szeretnék a korosztályomból egy főzeneigazgatót. Az általam igen tisztelt Makláry László 2020. január 1-jéig, 70. életévének betöltéséig vállalja ezt a funkciót, ezt követően már csak karmesterként dolgozna nálunk, utódját pedig együtt jelölnénk ki. Emellett kiírnék egy főrendezői pályázatot, és megnézném, ki dolgozna velem szívesen.”

Az Operettszínház igazgatósága: Makláry László főzeneigazgató, Somfai Péter műszaki igazgató, Lőrinczy György főigazgató, Borbély László ügyvezető igazgató, Bodor Johanna balettigazgató, Oros Péter gazdasági igazgató

Az Operettszínház igazgatósága: Makláry László főzeneigazgató, Somfai Péter műszaki igazgató, Lőrinczy György főigazgató, Borbély László ügyvezető igazgató, Bodor Johanna balettigazgató, Oros Péter gazdasági igazgató (Fotó/Forrás: Bíró András)

Hozzátette, hogy örülne, ha a közönség megszeretné azokat az előadásokat, amelyeket most még idegenkedéssel fogad, és efelől nem is aggódik: „Amikor 2004-ben bemutattuk a Rómeó és Júliát kicsit szokatlan rendezésben, többen kimentek előadás közben, később mégis óriási siker lett. A chicagói hercegnőt vagy az Én és a kisöcsémet is lassan szerették meg. Ugyanakkor egyre több fiatal jár hozzánk. Ezt a kísérletezést folytatni szeretném.”

Az elmúlt négy év legfontosabb eseményei közé tartozik a színház életében a Kálmán Imre Teátrum megnyitása.

Szinetár Miklós azt mondta – és erre igazán büszke vagyok –, hogy ezt még ő is irigyli tőlem

– büszkélkedett Lőrinczy a Teátrummal.

Járja be velünk az Operettszínház új épületrészét!

Kapcsolódó

Járja be velünk az Operettszínház új épületrészét!

Április 20-án nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a Budapesti Operettszínház új játszóhelye, a Kálmán Imre Teátrum, amit a színház tőszomszédságában álló volt Moulin Rouge helyén alakítottak ki.

Az Operettszínház anyagilag is sikeres: bevételének kétharmadát ők keresik meg, „csak a fennmaradó harmadot adja a költségvetés”. Sikerült kivívniuk a szakma elismerését: „Két előadásunkat, a Nők az idegösszeomlás szélént és a Szegény Dzsoni és Árnikát kritikusi díjra jelölték.” A chicagói hercegnő bekerült a POSZT versenyprogramjába, és Bodor Johanna és tervezőtársai a legjobb mozgástervező díját is elhozták.

A KERO-korszakra reflektálva Lőrinczy elmondta, hogy ő, a korábbi színházigazgatóval ellentétben nem aktív művészként áll az intézmény élén. „Ha viszont valaki kreatív producerként vezeti az intézményt, akkor különböző stílusú darabok, zenék, rendezők felé lehet nyitott. Én egy színes rendezői gárdára és repertoárra vágyom, amibe beleférnek fiatalok, tapasztaltabbak, a drámaiság mellett pedig sok vidám dolog. Olyan műhelyt igyekszem létrehozni, ahol többféle stílus és irányzat jelen van.”

A teljes interjú itt olvasható.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Vizuál

Ön mit szól a legújabb budapesti Sisi-szoborhoz?

Új, egész alakos szobrot kapott Sisi, azaz Erzsébet királyné a Madách téren, ám felmerül néhány kérdés az alkotással kapcsolatban.
Klasszikus

Nyolc percen át ünnepelték Kurtág operáját, a zeneszerző rádión hallgatta az előadást

Nyolc percig tapsolta Kurtág György első operájának ősbemutatóját a Scala milánói operaház közönsége csütörtök este - számolt be a Corriere della Sera olasz napilap a többnyire szakmai közönség előtt tartott előadásról.
Könyv

A nő, aki beleszületett az irodalomba, és azóta is benne él – Szabó T. Anna

Első novelláskötetét, a Töréstesztet egyfajta katalizátornak szánta, hogy begyújtson valamit, akkor is, ha fáj, hiszen nem lehet megúszni. Szabó T. Anna Kult50-ben megjelent portréja.
Tánc

Lélegzetelállító klippel tér vissza a Polunyin-Hozier páros

Az ukrán balettművész öt évvel ezelőtt az ír zenész Take Me To Church című zenéjére készült David LaChapelle-videoklipben robbant be a köztudatba. Most ismét összeálltak egy remekműre.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Egy operettlegenda a József Attila Színház színpadán

Három emblematikus operettet jegyez a magyar színháztörténet: a Csárdáskirálynőt, a Mágnás Miskát illetve a Csókos asszonyt. Utóbbi Szilágyi László és Zerkovitz Béla örökbecsű műve, ami második éve fut a József Attila Színházban.
Zenés színház opera

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Zenés színház opera

Vajda Gergely Kékszakállút vezényel Palermóban

Schönberg A sors keze című egyfelvonásosát és Bartók Béla Kékszakállúját játssza a palermói Teatro Massimo. Utóbbinak két főszereplője Bretz Gábor és Schöck Atala.
Zenés színház rossini

A pesarói hattyú

Százötven éve, 1868. november 13-án halt meg Gioachino Antonio Rossini, az olasz opera egyik legnépszerűbb mestere. Híres ínyenc is volt, nevét étel-kompozíciói is őrzik.
Zenés színház new york

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.