Zenés színház

Lőrinczy György: Ezen az úton mennék tovább

2018.06.21. 09:25
Ajánlom
Az Operettszínház főigazgatója büszke arra, hogy sokszínű intézményt vezethet és újfajta közönséget vonz a színházuk. A kultura.hu-nak adott interjúban azt is bejelentette, újra pályázik a vezetői pozícióra.

Amikor Lőrinczy György 2014-ben a Budapesti Operettszínház igazgatói posztjára jelentkezett, tizenegy pontban foglalta össze céljait: szerette volna emelni a színház elismertségét, színvonalát, az operettet mint hungarikumot kezelni, ősbemutatókat színpadra állítani. Létre kívánt hozni egy tanácsadó testületet, új tehetségeket, sztárokat felfedezni, javítani a bérezésen, újragondolni a szervezeti rendet. Célul tűzte ki a színház külső kapcsolatainak ápolását, fejlesztését, illetve a marketingtevékenység újragondolását. „Ahogy így elnézem, 90 százalékban sikerült megvalósítanom őket” – kommentálta a listát Lőrinczy a kultura.hu interjújában. Az Operettszínház igazgatójának megbízatása fél év múlva lejár, de elmondta, hogy pályázik újra.

Ezen az úton mennék tovább

– jelentette ki a kérdésre, hogy merre vinné a színházat a következő négy évben. – „Először is szeretnék a korosztályomból egy főzeneigazgatót. Az általam igen tisztelt Makláry László 2020. január 1-jéig, 70. életévének betöltéséig vállalja ezt a funkciót, ezt követően már csak karmesterként dolgozna nálunk, utódját pedig együtt jelölnénk ki. Emellett kiírnék egy főrendezői pályázatot, és megnézném, ki dolgozna velem szívesen.”

Az Operettszínház igazgatósága: Makláry László főzeneigazgató, Somfai Péter műszaki igazgató, Lőrinczy György főigazgató, Borbély László ügyvezető igazgató, Bodor Johanna balettigazgató, Oros Péter gazdasági igazgató

Az Operettszínház igazgatósága: Makláry László főzeneigazgató, Somfai Péter műszaki igazgató, Lőrinczy György főigazgató, Borbély László ügyvezető igazgató, Bodor Johanna balettigazgató, Oros Péter gazdasági igazgató (Fotó/Forrás: Bíró András)

Hozzátette, hogy örülne, ha a közönség megszeretné azokat az előadásokat, amelyeket most még idegenkedéssel fogad, és efelől nem is aggódik: „Amikor 2004-ben bemutattuk a Rómeó és Júliát kicsit szokatlan rendezésben, többen kimentek előadás közben, később mégis óriási siker lett. A chicagói hercegnőt vagy az Én és a kisöcsémet is lassan szerették meg. Ugyanakkor egyre több fiatal jár hozzánk. Ezt a kísérletezést folytatni szeretném.”

Az elmúlt négy év legfontosabb eseményei közé tartozik a színház életében a Kálmán Imre Teátrum megnyitása.

Szinetár Miklós azt mondta – és erre igazán büszke vagyok –, hogy ezt még ő is irigyli tőlem

– büszkélkedett Lőrinczy a Teátrummal.

Járja be velünk az Operettszínház új épületrészét!

Kapcsolódó

Járja be velünk az Operettszínház új épületrészét!

Április 20-án nyitja meg kapuit a nagyközönség előtt a Budapesti Operettszínház új játszóhelye, a Kálmán Imre Teátrum, amit a színház tőszomszédságában álló volt Moulin Rouge helyén alakítottak ki.

Az Operettszínház anyagilag is sikeres: bevételének kétharmadát ők keresik meg, „csak a fennmaradó harmadot adja a költségvetés”. Sikerült kivívniuk a szakma elismerését: „Két előadásunkat, a Nők az idegösszeomlás szélént és a Szegény Dzsoni és Árnikát kritikusi díjra jelölték.” A chicagói hercegnő bekerült a POSZT versenyprogramjába, és Bodor Johanna és tervezőtársai a legjobb mozgástervező díját is elhozták.

A KERO-korszakra reflektálva Lőrinczy elmondta, hogy ő, a korábbi színházigazgatóval ellentétben nem aktív művészként áll az intézmény élén. „Ha viszont valaki kreatív producerként vezeti az intézményt, akkor különböző stílusú darabok, zenék, rendezők felé lehet nyitott. Én egy színes rendezői gárdára és repertoárra vágyom, amibe beleférnek fiatalok, tapasztaltabbak, a drámaiság mellett pedig sok vidám dolog. Olyan műhelyt igyekszem létrehozni, ahol többféle stílus és irányzat jelen van.”

A teljes interjú itt olvasható.

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

Lady Gagának szabadott, amit Radics Giginek nem

Az Egyesült Államokban nagy hagyománya van annak, hogy az új elnököt popsztárok körében eskessék fel. Tegnap Joe Bidennek Lady Gaga énekelt himnuszt, tizenkét éve Aretha Franklin tette felejthetetlenné Obama beiktatását. De Barbra Streisand, Ricky Martin és Gene Kelly egyaránt mutatkoztak hasonló szerepben. És mi az, amiért Radics Gigit tetemre hívták, Lady Gagát viszont nem?
Klasszikus

Bősze Ádám és a Budapesti Vonósok kalauzolnak Schubert világába

A Budapesti Vonósok háromrészes sorozatában a zenetörténet egyik legtitokzatosabb, alig 31 évesen elhunyt zsenijének remekműveit ismerhetjük meg közelebbről január 22-én.
Jazz/World

Két kvartettel áll színpadra az etno-jazz királya a Magyar Kultúra Napján

A Dresch-univerzum két meghatározó felállása hallható egy este a Fonó Online közvetítésében. Dresch Mihály a magyar jazz egyik legegyénibb zenei világát képviselő, meghatározó, irányadó szereplője. Ahogy Garbarek az észak-európai vagy Coltrane az afro zenei tradíciókat, úgy Dresch az erdélyi autentikus folk jellemző elemeit emelte be a jazzbe. Zenéje sodró, személyes és intim, erő és hit sugárzik belőle.
Könyv

Mészöly-centenáriummal indul a Várkert Irodalom sorozata

Streamelt esttel jelentkezik a Várkert Bazár január 21-én. A Mészöly Miklós személye köré szerveződő esten szóba kerülnek az író alkotásai, a rá ható és általa teremtett stílusirányzatok, valamint iskolák, de megelevenedik a Polcz Alaine-nel kötött házassága is, melynek 53 évét irodalmi művek és levelek őrzik.
Plusz

Két ember, akik a világ legmagasabb fáit fényképezik, hogy unokáik is láthassák őket

Az egyre nagyobb mértékben végrehajtott erdőirtások miatt veszélyben vannak a világ legmagasabb fái. Steven Pearce és Jennifer Sanger elhatározták, hogy lefényképezik őket, hátha észbe kapnak az erdőirtók: hatalmas értéket készülnek elpusztítani.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

„Mindannyian vágyunk erre az idilli szerelemre” – János vitéz az Operett Online-on

Kacsóh Pongrác gyönyörű daljátékával folytatódik a Budapesti Operettszínház közvetítés-sorozata január 22-én. A Petőfi Sándor elbeszéléséből írt János vitéz Bozsik Yvette rendezésében újfajta értelmezést kap, eggyé olvad benne a túlvilági és a földi lét.
Zenés színház hír

Cseh Tamásra emlékezik a Vígszínház a Magyar Kultúra Napján

Koncertszínházi előadással idézi meg Cseh Tamás alakját január 22-én a Vígszínház. A zeneszerző, énekes éppen a Magyar Kultúra Napján lenne 78 éves, a Kelet-nyugati pályaudvar című est két nagy sikerű lemezének – a Fontátvonulás és a Nyugati pályaudvar – dalait dolgozza fel.
Zenés színház hír

„Húsz évem már a múlt” – 20 éves a Rómeó és Júlia musical

2001. január 19-én mutatták be a párizsi Palais des Congrès-ben Gérard Presgurvic musicaljét, a Shakespeare drámája nyomán írt Rómeó és Júliát.
Zenés színház hír

A nyári szezonra készül a Margitszigeti Szabadtéri Színpad

Idén a vártnál jóval korábban, már január 18-án kihirdette nyári előadásait a Margitszigeti Szabadtéri Színpad. A minden eddiginél gazdagabb műsorkínálatban az operák, musicalek, balett-, valamint táncelőadások mellett rendhagyó koncerteket is láthatnak az érdeklődők, ahol az ünnepelt popsztárokon túl a klasszikus zene mesterei is képviseltetik magukat.
Zenés színház koktélparti

„Nessun dorma” – Minek köszönheti rendkívüli népszerűségét Puccini operaáriája?

„Vincerò! Vincerò-ò-ò!!!” – És a fejünkben máris megszólal Pavarotti hangja, amint elnyújtva a magas H hangot, üdvrivalgásra készteti a stadionok közönségét. Kerülőúton vált Puccini áriája mindenki kedvencévé, és egy futball-világbajnoksággal indult az egész.