Sydney-i lakosok ezrei gyűltek össze az operaháznál, hogy különféle fényhatásokkal - fáklyákkal, lámpákkal, világító mobilokkal – zavarják meg az üzleti célú „fényjátékot”, az október 13-i Everest Kupa logójának, trófeájának és a versenylovak rajtszámának a vitorlaalakú falakra vetítését.
Az ellenzők szerint az UNESCO világörökségi listáján is szereplő operaház nemzeti kincs, amelynek reklámcélú felhasználása „tiszteletlenség”.
A Change.org internetes petíciós oldalon keddig csaknem 300 ezer aláírás gyűlt össze a vetítés ellen.
Mások helytelennek találták az operaház felhasználását sportfogadás népszerűsítésére egy olyan országban, ahol az emberek egy felnőttre számítva a legtöbb pénzt veszítik el - tavaly összesen csaknem 24 milliárd ausztrál dollárt (4804 milliárd forintot) - „életeket tönkre tevő” szerencsejátékokon.
Az operaház igazgatója, Louise Herron meg akarta tagadni a „vitorlák” reklámcélú felhasználását, mondván, hogy a rangos kulturális intézmény „nem hirdetőtábla”, de egy igen nagy hallgatottságú rádiós műsorvezető, Alan Jones dühödt kampányt indított ellene, és végül Új-Dél-Wales állam miniszterelnöke, sőt maga az ausztrál miniszterelnök, Scott Morrison is a hirdetési célú hasznosítás mellett foglalt állást „jelentős” gazdasági érdekekre hivatkozva.
„Mégiscsak ez a legnagyobb hirdetési felület Sydney-ben” – mondta Gladys Berejiklian új-dél-walesi kormányfő, aki személyesen járt közben az üzlet megvalósulása érdekében.
A Sydney jelképévé vált épület hajóvitorlákat utánzó hófehér falait már korábban is használták vetítésre, de mindig valamilyen közérdekű cél érdekében, magánvállalkozók üzleti célját szolgálva még soha.
A mindössze kétéves Everest Kupán összesen 13 millió ausztrál dollárt (2,6 milliárd forint) lehet nyerni.