Zenés színház

Magyar énekesnő az Armel döntőjében

2014.06.03. 11:56
Ajánlom
A Budapest Music Centerben (BMC) vasárnap lezajlott második fordulóban az énekesek öt ország operaháza hat különleges produkciójának tizenegy szerepéért szállhattak versenybe.

Két Mozart-opera - a Varázsfuvola és a Figaro házassága - mellett Donizetti Calais ostroma és Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri című operája, valamint két ősbemutató, Van Parys Rear Window és Rendine Un segreto d'importanza című művének főszerepeit nyerték el.

Alföldi Róbert, aki a Varázsfuvolát rendezi majd a Szegedi Nemzeti Színház produkciójában, Gyüdi Sándor főigazgatóval és Pál Tamás karmesterrel közösen hozta meg a döntést, amelynek értelmében az éj királynője szerepét a francia Marlene Assayag nyerte el, míg Taminót a kongói Patrick Kabongo énekelheti majd.

Novák Péter szintén egy Mozart-operát, a Figaro házasságát rendezi majd a Kolozsvári Állami Magyar Opera produkciójában, amelynek társulata először szerepel az Armel Operafesztiválon. Novák Péter és Jankó Zsolt karmester közös döntése alapján Almaviva grófot a francia Sébastien Lemoine, Susanna szerepét pedig honfitársa, Amélie Robins énekli majd.

A plzeni J. K. Tyl Színház társulata Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri, valamint Sergio Rendine Un segreto d'importanza című egyfelvonásos operáját állítja színpadra. Oliver von Dohnányi karmester és Ludek Golat rendező Salieri szerepére a francia Marc Labonnette-et, míg az olasz operában Isabella Colbran szerepére a magyar Puja Andreát jelölte ki. A lengyel Gosha Kowalinska azonban annyira meggyőző volt a cseh zsűri számára, hogy Rendine operájában - az eredeti kiírástól eltérően - még egy versenyszerepet kijelöltek a kedvéért.

Igazi operaritkaságnak számít Donizetti Calais ostroma című műve, amelyet a jövő évi döntőben az English Touring Opera produkciójában láthat a közönség. Az angol operaházat James Conway főigazgató képviselte, akinek döntése értelmében az angol Nicholas Merryweather énekli majd Edoardót, a francia Gabrielle Philiponet pedig Eleonorát.

Új partnerként mutatkozik be a fesztiválon az antwerpeni Muziektheater Transparant, amely Annelies Van Parys új operáját, a Rear Windowt mutatja be. A második fordulóra eljött a szerző is, aki Tom Creed rendezővel és Guy Coolen főigazgatóval közösen választotta volna ki a mű három szereplőjét: a Tenort, a Mezzoszopránt és a Basszust. Megfelelő tenoristát azonban nem találtak, így csak a mezzoszoprán és a basszus szereplőt jelölték ki két francia énekes, Ani Sargsyan és Victor Sicard személyében.

A verseny első fordulójában a zsűri két helyszínen - Budapesten és Párizsban - válogatta ki a továbbjutó versenyzőket. A párizsi első fordulóra különösen sokan jelentkeztek, az indulók között volt francia, brit, amerikai, portugál, lengyel, koreai, svájci, belga, ukrán, sőt kolumbiai és kongói operaénekes is. A második fordulóba 36-an jutottak tovább, köztük három magyar énekes: Puja Andrea, Rőser Orsolya Hajnalka és Balczó Péter.

Az Armel szervezői április végén jelentették be, hogy az operafesztivál Szegedről Budapestre teszi át székhelyét. Az idén hetedik alkalommal megrendezendő seregszemlének az Erkel Színház, a Zeneakadémia és a Thália Színház ad otthont október 9. és 17. között. Az idei döntő szereplőit már tavaly kiválasztották.

Programkereső

Legolvasottabb

Színház

Venczel Vera az MMA kitüntetettjei között

Október 18-án átadták a Magyar Művészeti Akadémia tagozati díjait. A kitüntetéseket minden kategóriában két-két főnek ítélik oda, a Színházművészeti tagozat elismerésében Venczel Vera és Dobos Imre részesült.
Plusz

„Hogy mi a humor? Túlélés” – emléktáblát avattak Antal Imre tiszteletére

Az Erkel Ferenc-díjas magyar zongoraművész, televíziós személyiség emlékét mától tábla őrzi egykori otthona, a Damjanich utca 40. alatti ház falán.
Zenés színház

„Körül szeretnék nézni a világban” – Interjú Fürjes Anna Csengével

Egyetlen magyarként került a IV. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjébe Fürjes Anna Csenge, aki fiatal kora ellenére több kisebb-nagyobb szerepet énekelt már a Magyar Állami Operaház produkcióiban is. A mindössze huszonöt éves mezzoszopránnal beszélgettünk.
Színház

„Na, Kisdajka, gyerünk!” – kiállítás nyílt Dajka Margit életéből

A Kisdajka. Dajka Margit (1907-1986) pályaképe című tárlaton a színésznő gazdag, fordulatos és országokon átívelő életútja elevenedik meg fotókon, videókon, nyilatkozatokon és önvallomásokon keresztül.
Zenés színház

A művészet lázadása

Hargitai Iván legújabb rendezésével egy örök érvényű történethez nyúl, fiatalok útkeresésén, sikerein és bukásain keresztül beszél az életről. A székesfehérvári Vörösmarty Színház Fame-előadása eltávolodik a hagyományos színházi keretektől, már-már cirkuszi poronddá változtatva a teret.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Minden részlet a helyére kerül

Célegyenesbe ért az Eiffel Műhelyház ünnepélyes átadása. A látványosan megújult egykori mozdonyjavító műhelyben kialakított játszóhelyeket hivatalosan október 25-én veheti birtokba a publikum, ám az elmúlt időszakban az Opera csapata már belakta a komplexum tereit, ahol több nyilvános előadást is tartottak. A munkálatok a járványhelyzet miatti kényszerű bezárás alatt is folyamatosan zajlottak, az utolsó simításokról Józsa Ankát, a Magyar Állami Operaház beruházó építészét kérdeztük.
Zenés színház ajánló

21. századi összművészet – újra műsoron Az úrhatnám polgár

Az elmúlt évad végének izgalmas összművészeti produkciója volt a Molière és Lully közös alkotásából, Az úrhatnám polgárból készített, modern környezetbe helyezett előadás, melyet idén három alkalommal láthat a közönség.
Zenés színház kritika

A művészet lázadása

Hargitai Iván legújabb rendezésével egy örök érvényű történethez nyúl, fiatalok útkeresésén, sikerein és bukásain keresztül beszél az életről. A székesfehérvári Vörösmarty Színház Fame-előadása eltávolodik a hagyományos színházi keretektől, már-már cirkuszi poronddá változtatva a teret.
Zenés színház interjú

„Körül szeretnék nézni a világban” – Interjú Fürjes Anna Csengével

Egyetlen magyarként került a IV. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjébe Fürjes Anna Csenge, aki fiatal kora ellenére több kisebb-nagyobb szerepet énekelt már a Magyar Állami Operaház produkcióiban is. A mindössze huszonöt éves mezzoszopránnal beszélgettünk.
Zenés színház ajánló

Isten, haza, család – és ami mögötte van

Alföldi Róbert legújabb rendezésében a kortárs néptánc formanyelvét arra használja, hogy tükröt tartson a valóságunknak, miközben vizsgálat tárgyává teszi a népikultúra egykori berendezkedését, hagyományaink visszásságait.