Zenés színház

Magyar énekesnő az Armel döntőjében

2014.06.03. 11:56
Ajánlom
A Budapest Music Centerben (BMC) vasárnap lezajlott második fordulóban az énekesek öt ország operaháza hat különleges produkciójának tizenegy szerepéért szállhattak versenybe.

Két Mozart-opera - a Varázsfuvola és a Figaro házassága - mellett Donizetti Calais ostroma és Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri című operája, valamint két ősbemutató, Van Parys Rear Window és Rendine Un segreto d'importanza című művének főszerepeit nyerték el.

Alföldi Róbert, aki a Varázsfuvolát rendezi majd a Szegedi Nemzeti Színház produkciójában, Gyüdi Sándor főigazgatóval és Pál Tamás karmesterrel közösen hozta meg a döntést, amelynek értelmében az éj királynője szerepét a francia Marlene Assayag nyerte el, míg Taminót a kongói Patrick Kabongo énekelheti majd.

Novák Péter szintén egy Mozart-operát, a Figaro házasságát rendezi majd a Kolozsvári Állami Magyar Opera produkciójában, amelynek társulata először szerepel az Armel Operafesztiválon. Novák Péter és Jankó Zsolt karmester közös döntése alapján Almaviva grófot a francia Sébastien Lemoine, Susanna szerepét pedig honfitársa, Amélie Robins énekli majd.

A plzeni J. K. Tyl Színház társulata Rimszkij-Korszakov Mozart és Salieri, valamint Sergio Rendine Un segreto d'importanza című egyfelvonásos operáját állítja színpadra. Oliver von Dohnányi karmester és Ludek Golat rendező Salieri szerepére a francia Marc Labonnette-et, míg az olasz operában Isabella Colbran szerepére a magyar Puja Andreát jelölte ki. A lengyel Gosha Kowalinska azonban annyira meggyőző volt a cseh zsűri számára, hogy Rendine operájában - az eredeti kiírástól eltérően - még egy versenyszerepet kijelöltek a kedvéért.

Igazi operaritkaságnak számít Donizetti Calais ostroma című műve, amelyet a jövő évi döntőben az English Touring Opera produkciójában láthat a közönség. Az angol operaházat James Conway főigazgató képviselte, akinek döntése értelmében az angol Nicholas Merryweather énekli majd Edoardót, a francia Gabrielle Philiponet pedig Eleonorát.

Új partnerként mutatkozik be a fesztiválon az antwerpeni Muziektheater Transparant, amely Annelies Van Parys új operáját, a Rear Windowt mutatja be. A második fordulóra eljött a szerző is, aki Tom Creed rendezővel és Guy Coolen főigazgatóval közösen választotta volna ki a mű három szereplőjét: a Tenort, a Mezzoszopránt és a Basszust. Megfelelő tenoristát azonban nem találtak, így csak a mezzoszoprán és a basszus szereplőt jelölték ki két francia énekes, Ani Sargsyan és Victor Sicard személyében.

A verseny első fordulójában a zsűri két helyszínen - Budapesten és Párizsban - válogatta ki a továbbjutó versenyzőket. A párizsi első fordulóra különösen sokan jelentkeztek, az indulók között volt francia, brit, amerikai, portugál, lengyel, koreai, svájci, belga, ukrán, sőt kolumbiai és kongói operaénekes is. A második fordulóba 36-an jutottak tovább, köztük három magyar énekes: Puja Andrea, Rőser Orsolya Hajnalka és Balczó Péter.

Az Armel szervezői április végén jelentették be, hogy az operafesztivál Szegedről Budapestre teszi át székhelyét. Az idén hetedik alkalommal megrendezendő seregszemlének az Erkel Színház, a Zeneakadémia és a Thália Színház ad otthont október 9. és 17. között. Az idei döntő szereplőit már tavaly kiválasztották.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Könyv

Depressziós? Olvasson krimit!

Természetesen senkit nem arra buzdítunk, hogy a szakember segítsége vagy esetleg a gyógyszeres kezelés helyett essen neki az Agatha Christie-összesnek, mert mire a végére ér, kutya baj. Annyit azonban kutatások nélkül is állíthatunk, hogy egy jó könyv fel tudja dobni az ember napját.
Klasszikus

Mozart zenéje enyhíti az epilepszia tüneteit

Egy friss kutatás szerint öt perc Mozart-muzsika is hozzájárulhat a betegek jobb közérzetéhez. Mindez azért is fontos, mert nem mindenkinek segítenek a drága gyógyszerek.
Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.
Zenés színház

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.