Zenés színház

Magyar zeneszerző a Bartók Plusz Operafesztivál döntősei között

2018.10.15. 11:35
Ajánlom
A miskolci Bartók Plusz Operafesztivál A jövő kulcsa elnevezéssel operaíró verseny hirdetett, a beérkezett művek közül négyet juttatott tovább az előválogató zsűri.

A magyar, cseh, orosz és osztrák zeneszerzők operái a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében december 14-én tartott nyilvános döntőben mérettetik meg magukat.

A tájékoztatás szerint A jövő kulcsa operaíró versenyt azért hirdette meg a Bartók Plusz Operafesztivál, hogy olyan új, a fesztivál művészeti kiáltványa szellemének megfelelő közönségdarabok szülessenek meg, amelyekkel újra meg lehet nyerni a hallgatóságot az operának.

A kortárs zeneszerzőket megszólító nemzetközi verseny iránti érdeklődés idén minden korábbinál nagyobb volt, öt magyar, továbbá osztrák, brit, spanyol, amerikai, izraeli, cseh, guatemalai, szlovák, brazil, olasz, orosz és két lengyel zeneszerző adta be művét.

Az előválogató zsűrinek 6440 partitúraoldalt és mintegy 30 órányi zenei anyagot kellett feldolgoznia, majd meghoznia a döntést.

Andorka_Peter_gitaros_portre-105509.jpg

Andorka Péter

Végül a 19 pályaműből négyet juttatott tovább a döntőbe a Marco Taralli és Fekete Gyula zeneszerzők és Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz művészeti igazgatója alkotta zsűri: az osztrák Albin Fries, a magyar Andorka Péter, a cseh Juraj Filas és az orosz Valentin Dubovszkoj darabját.

Nora (Albin Fries)
Boszorkányvér (Andorka Péter)
Jane Eyre (Juraj Filas)
Kőangyal (Valentin Dubovszkoj)

„A beérkezett pályaművek színvonala jóval magasabb volt a korábbiakénál. De ami még fontosabb, hogy a versenyzők túlnyomó többsége megértette az operafesztivál népoperai törekvéseit” – értékelte Kesselyák Gergely a pályázatot.

A döntőbe beválogatott operákból keresztmetszeteket ismerhet meg a közönség – félszcenírozott formában, zongorakísérettel – a 2018. december 14-én tartott döntőben a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében.
A döntőre belépőjegyek október 15-től vásárolhatók a Bartók Plusz Operafesztivál honlapján keresztül, a Zeneakadémia oldalán, valamint az előadás előtt a helyszínen.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

Kettévágott Carmina Burana – reakciók az operaházi büfébotrányra

Bogányi Tibor karmester visszalépett az operaház Carmina Burana-produkciók vezénylésétől, mivel főigazgatói döntésre szünetet kell beiktatni az előadásba. Az ügy számos viharos reakciót váltott ki.
Vizuál

Elhunyt Koncz András festőművész

A Munkácsy-díjas festőművész, Koncz Zsuzsa énekesnő öccse hosszú, méltósággal viselt, súlyos betegség után hunyt el március 2-án hajnalban, életének hetvenegyedik évében.
Zenés színház

„Mindenkinek ajánlom, hogy menjen ki éjszaka az erdőbe!” – interjú Claus Guthtal

A világ egyik legjelentősebb operarendezője, Claus Guth nemrég Budapestre látogatott: számos neves színház után a Magyar Állami Operaház is átvette Don Giovanni-rendezését. Ebből az alkalomból kérdeztük az alkotót.
Vizuál

Elhunyt Vadász György építész

Életének 92. évében, március 3-án elhunyt Vadász György Kossuth- és Ybl Miklós-díjas építőművész, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja, a nemzet művésze. A kilencvenes években készült épületeivel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a bauhaus ismét népszerűvé vált a hazai építészetben.
Színház

Oidipusz a politika útvesztőjében – bemutatták Szikszai Rémusz rendezését a Radnóti Színházban

A Radnóti Színház legújabb előadásában Oidipusz egy idealista, ígéretes politikus, akinek szembe kell néznie a múlt terheivel. A produkció bemutatójára március 3-án került sor. A főszerepekben mások mellett Pál András, Kováts Adél és László Zsolt látható.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Mindenkinek ajánlom, hogy menjen ki éjszaka az erdőbe!” – interjú Claus Guthtal

A világ egyik legjelentősebb operarendezője, Claus Guth nemrég Budapestre látogatott: számos neves színház után a Magyar Állami Operaház is átvette Don Giovanni-rendezését. Ebből az alkalomból kérdeztük az alkotót.
Zenés színház hír

Kettévágott Carmina Burana – reakciók az operaházi büfébotrányra

Bogányi Tibor karmester visszalépett az operaház Carmina Burana-produkciók vezénylésétől, mivel főigazgatói döntésre szünetet kell beiktatni az előadásba. Az ügy számos viharos reakciót váltott ki.
Zenés színház kritika

Párkapcsolati dráma színes háttér előtt – A víg özvegy Zürichben

Az operettműfaj megújítójaként is emlegetett ausztrál rendező, Barrie Kosky ezúttal Lehár-műhöz nyúlt. Produkciójában ezúttal sem alkalmazott túl radikális eszközöket, már amennyiben nem tekintjük annak az emberi lélek mélységeit feltáró elemzést.
Zenés színház ajánló

A Manon Lescaut-t adja elő a Nemzeti Filharmonikusok a Müpában

Puccini operája hangzik el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar következő koncertjén, a Manon Lescaut-t Vashegyi György vezényli és Káel Csaba rendezi.
Zenés színház hír

Miklósa Erika alapítványával együttműködve indít posztgraduális képzést a Pécsi Tudományegyetem

Együttműködési megállapodást kötött a Miklósa Erika Kossuth-díjas operaénekes által alapított KvintEsszencia Mesteriskola Alapítvány és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara. Az együttműködés keretében posztgraduális képzést indít az egyetem.