A magyar, cseh, orosz és osztrák zeneszerzők operái a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében december 14-én tartott nyilvános döntőben mérettetik meg magukat.
A tájékoztatás szerint A jövő kulcsa operaíró versenyt azért hirdette meg a Bartók Plusz Operafesztivál, hogy olyan új, a fesztivál művészeti kiáltványa szellemének megfelelő közönségdarabok szülessenek meg, amelyekkel újra meg lehet nyerni a hallgatóságot az operának.
A kortárs zeneszerzőket megszólító nemzetközi verseny iránti érdeklődés idén minden korábbinál nagyobb volt, öt magyar, továbbá osztrák, brit, spanyol, amerikai, izraeli, cseh, guatemalai, szlovák, brazil, olasz, orosz és két lengyel zeneszerző adta be művét.
Az előválogató zsűrinek 6440 partitúraoldalt és mintegy 30 órányi zenei anyagot kellett feldolgoznia, majd meghoznia a döntést.
Végül a 19 pályaműből négyet juttatott tovább a döntőbe a Marco Taralli és Fekete Gyula zeneszerzők és Kesselyák Gergely, a Bartók Plusz művészeti igazgatója alkotta zsűri: az osztrák Albin Fries, a magyar Andorka Péter, a cseh Juraj Filas és az orosz Valentin Dubovszkoj darabját.
Nora (Albin Fries)
Boszorkányvér (Andorka Péter)
Jane Eyre (Juraj Filas)
Kőangyal (Valentin Dubovszkoj)
„A beérkezett pályaművek színvonala jóval magasabb volt a korábbiakénál. De ami még fontosabb, hogy a versenyzők túlnyomó többsége megértette az operafesztivál népoperai törekvéseit” – értékelte Kesselyák Gergely a pályázatot.
A döntőbe beválogatott operákból keresztmetszeteket ismerhet meg a közönség – félszcenírozott formában, zongorakísérettel – a 2018. december 14-én tartott döntőben a Liszt Ferenc Zeneakadémia Solti-termében.
A döntőre belépőjegyek október 15-től vásárolhatók a Bartók Plusz Operafesztivál honlapján keresztül, a Zeneakadémia oldalán, valamint az előadás előtt a helyszínen.