Zenés színház

Már van mit átadni - I.

2008.05.26. 00:00
Ajánlom
Nádasi Veronika komoly, barna szemeiben bölcs mosoly bujkál, egész lényéből pedig árad a nyugalom. Játsszon harmonikus karaktereket, mint a Képzelt riport Marianne-ja, a Volt egyszer egy csapat Maryje vagy legutóbb az Abigél Zsuzsannája, karrierjéért keményen törtető Velma Kellyt vagy "szent szörnyeteg" Maria Callast, alakításait mindig áthatja a finom elegancia. INTERJÚ

Nádasi Veronika

- 1996-ban Ki Mit Tud?-ot nyertél. A színművészeti egyetemi felvételinél ez előnyt jelentett inkább vagy hátrányt?

- Ez a verseny akkor már nem jelentett annyit, mint a régi vetélkedők, és még nem esett a mai sztárkeresők kategóriájába. Inkább úgy mondanám, hogy arról győzött meg, milyen irányba kell indulnom. Amikor először felvételiztem musicalosztályba, a harmadik fordulóig jutottam. Bántott, hogy Szirtes Tamás meglehetősen nagy létszámú osztályába nem fértem be. A sikeres 2001-es felvételi alatt viszont már nem volt különösebb jelentősége. Ma már biztos vagyok abban, hogy az én karakteremmel csakis Kerényi Imre osztályába kerülhettem, és akkorra már tanultam, értem annyit, hogy jóval alkalmasabb voltam az egyetemre.

- Szakmailag vagy pszichésen?

- Inkább pszichésen, mert a szakmai oldal ennek a hozadéka. 18 évesen még csak találgattam, ki ez a csepeli-soroksári kislány, aki megnyerte a Ki Mit Tud?-ot, és szeret énekelni. Arra a munkára, arra a lelki terhelésre, ami az egyetemen zajlik, 2001-re már fölkészültebb voltam.

- A köztes időszakban, amikor zenés osztály nem indult, énekelni tanultál, vokáloztál és már játszottál színházakban. Próbálkoztál prózai osztályokkal is?

- Folyamatosan felvételiztem, kisebb-nagyobb sikerekkel. Azt például nagyon nagy sikernek érzem, hogy abban az évben, amikor Máté Gábor indított osztályt, a harmadik rostáig eljutottam. Furcsa volt prózai osztályban harmadik fordulósnak lenni, és hamar kiderült, hogy nem vagyunk egymás emberei, ezért nem is tudtam jól dolgozni, de erre a mai napig büszke vagyok. 2001-ben viszont már úgy mentem oda a felvételire, hogy nincs vesztenivalóm, csak azért jelentkeztem, hogy ne vegyem el magamtól a korhatár miatti utolsó lehetőséget, de egyáltalán nem akartam görcsösen bizonyítani. Ráadásul akkor már vokáloztam Zoránnál, játszogattam a Piccolo Színházban, eltartottam magam, és ez adott egyfajta egzisztenciát. Tulajdonképpen nem is nagyon akartam ezt a biztonságot feladni. Aztán jött Kerényi Imre harmadik fordulója, ami csodálatos élményt jelentett, nagyon élveztem, nyoma sem volt a pszichés stressznek. Az osztálytársaimmal már ott nagyon közel kerültünk egymáshoz, és azóta is emlegetjük azt a hetet.

- Felnőtt, dolgozó nőből, gyakorló színész- és énekesnőből újra diák lettél. Ez a váltás nem okozott törést benned?

- Rengeteget segítettek a szüleim. Találtunk egy kis lakást, és anyagilag is számíthattam rájuk. Igaz, hogy nem volt könnyű ismét szívességet kérni, de nagyon akartam tanulni. Biztos vagyok benne, hogy ha arra kérnéd a többieket, mondjanak rám jelzőket, az eminens benne lenne az első háromban. Bejártam minden elméleti órára, még a prózai osztály is az én jegyzeteimből vizsgázott. Úgy gondoltam, ha már ott lehetek, ki kell használnom az egyetem minden lehetőségét. Akkoriban volt egy komoly párkapcsolatom. Annak a fenntartása küzdelmes volt, mert közben egy egész más világba kerültem be, és nem könnyű úgy benne maradni egy közösségben, hogy közben meg tudj felelni a civil életben.

- Amikor egy-egy szerepre készülsz, akkor is ilyen eminens vagy? Hozzáolvasol, háttéranyagot gyűjtesz, és az alapján készülsz?

- Érdekes, régen ilyen voltam, ma viszont már az emocionális oldalról közelítek, és nagyon aprólékosan végigelemzem magamban a szerepet. A Rudolf próbafolyamata alatt jöttem rá, hogy a darabon belül kell az egyes figurák motivációit megtalálni, mert ahány könyvet olvastam, mind más oldalról közelített és más választ adott a kérdéseimre. Az egyetemi Mesterkurzushoz viszont komolyan fel kellett készülnöm Maria Callas életéből. Azt hiszem, nekem az a szerep volt a diplomamunkám.

- Amennyiben?

- Nagyszerű volt Igó Évával dolgozni, inspiráló és izgalmas. A darab az én ötletem volt, és a szerepeket együtt osztottuk ki Évával. Közrejátszott az is, hogy ki volt épp szabad, de Holecskó Orsival már az Annie Wobblerben dolgoztunk, azt a bizonyos áriát pedig csak Szegő Adrienn tudta elénekelni. Lett volna egy tenorunk is Dolhai Attila személyében, de az elfoglaltságai miatt végül nem tudta bevállalni a munkát, így azt a szerepet jól meghúztuk. Már a bemutató előtti nyáron elkezdtük a munkát, tudnom kellett a szövegemet, a mai napig tudom például a kihúzott részeket. Életem egyik legnagyobb dicséretét Évától kaptam. Azt tanácsolta, menjek el prózai színházba, és majd később kiderül, hogy tudok énekelni, mert nekem ott a helyem. Hogy nekem már ott a helyem… Rengeteget jelentett ez a mondat. Akkor úgy tudtam megugrani a feladatot, ahol épp tartottam, ezért nagyon szeretném, ha ez a szerep később is megtalálna. Már most egész másképp játszanám az azóta szerzett tapasztalatoknak köszönhetően. Remélem, lesz még vele dolgom az életben, akár ugyanabban a szereposztásban.

(A Nádasi Veronikával készült interjú második része holnaptól olvasható a fidelio.hu-n)

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Aki eljátszott mindent, amit magyar színművész eljátszhat – 85 éves Törőcsik Mari

1935. november 23-án született Törőcsik Mari Kossuth-nagydíjas, kétszeres Kossuth-díjas színművész, a Nemzet Színésze, aki egy Heves megyei községből, Pélyről indulva vált a hazai színjátszás egyik legnagyobb alakjává.
Klasszikus

Levelei bizonyíthatják Chopin homoszexualitását

Több férfihoz is szerelem fűzte a nagy lengyel zeneszerzőt, Frédéric Chopint. Mindezt olyan levelek bizonyítják, amelyeket eddig szándékosan rejtettek el, fordítottak vagy magyaráztak félre.
Színház

Elhunyt Böröndi Tamás, a Vidám Színpad igazgatója

Az ismert és sokak által szeretett színész, színházigazgató 65 éves volt.
Színház

Otthonában köszöntötte Törőcsik Marit a Nemzeti társulata

A művészek a járványhelyzetben is teljesítették Törőcsik Mari tavalyi kívánságát, mely szerint nem kér mást, csak hogy idén is eljöjjön hozzá az ő drága Nemzetije.
Színház

„Csönd, zokogás, fájdalom” – Böröndi Tamásra emlékezik Bodrogi Gyula

Rövid, versnek is beillő nekrológot közölt kollégájáról a Kossuth-díjas, Nemzet Művésze címmel kitüntetett Bodrogi Gyula. Az éjjel elhunyt Böröndi Tamásra emlékezik,

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Lévay Szilveszter legendás musicalje a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon

2021 augusztusában ismét Budapestre érkezik Lévay Szilveszter és Michael Kunze darabja, a Mozart!. A Budapesti Operettszínházban évekig sikerrel futó musical ezúttal a Veszprémi Petőfi Színház vendégjátékaként tér vissza.
Zenés színház hír

Indul a SzínpadON – a Madách Színház újra online játszik

A nyári sikeres online bemutatóit követően újra jelentkezik a Madách Színház streaming szolgáltatása. A SzínpadON keretein belül ismét látható lesz az Örökké fogd a kezem és a Jövőre, veled, ugyanitt.
Zenés színház hír

Sikerrel mutatkozott be Londonban a k2 Színház

Meghívást kapott a Voila! Europe színházi fesztiválra a k2 Színház Búcsúkoncert című előadása. A sikeres bemutató után a Mozart Requimjére épülő, szöveg nélküli produkciót a független színházi előadásokat díjazó OffFest színházi díjra is jelölték.
Zenés színház hír

Pitti Katalin a Magyar Állami Operaház Örökös Tagjai között

Átadták az idei év kitüntetéseit az Eiffel Műhelyház Bánffy Miklós termében Magyar Opera Napja alkalmából. A hagyományosan Erkel Ferenc születésnapján tartott ünnepségen köszöntötték az Operaház új Örökös Tagját, valamint díjazták a szakma legjelentősebb képviselőit.
Zenés színház hír

Elmarad a milánói Scala évadnyitó gálája

A milánói operaház hagyományos évadnyitó gálájára december 7-én került volna sor, azonban a járványhelyzetre való tekintettel a Scala vezetősége úgy döntött, hogy nem tartják meg az előadást.