Zenés színház

Már van mit átadni - II.

2008.05.27. 00:00
Ajánlom
Nádasi Veronika komoly, barna szemeiben bölcs mosoly bujkál, egész lényéből pedig árad a nyugalom. Játsszon harmonikus karaktereket, mint a Képzelt riport Marianne-ja, a Volt egyszer egy csapat Maryje vagy legutóbb az Abigél Zsuzsannája, karrierjéért keményen törtető Velma Kellyt vagy „szent szörnyeteg” Maria Callast, alakításait mindig áthatja a finom elegancia. INTERJÚ

Nádasi Veronika

- Diploma után Szolnokra szerződtél. Ez kényszer volt, kompromisszum, vagy a negyedik évben ott játszott Képzelt riport… folytatása?

- Kővári Judit énektanárunk hívta el Szikora Jánost, a szolnoki színház igazgatóját az egyik vizsgánkra, és ennek az eredménye lett a Képzelt riport… Jánostól hallottam először, hogy bár jól énekelek, és ez fontos is neki, de a színésznőt látja bennem. Egyáltalán nem éreztem, hogy kényszerből, jobb híján választottuk volna Szolnokot. Nagy dolog és biztonságot adó érzés, ha egy végzős szerződést kap, ráadásul a város kicsivel több mint egy óra Budapesttől. És együtt játszhattam Almási Évával, Tímár Évával a Macskajátékban, dolgozhattam külföldi rendezővel. Nem éreztem, hogy vesztenivalóm lenne, ráadásul megkaptam Velma Kellyt a Chicagóban. Azt hiszem, máshol, más előadásban ez nem történhetett volna meg. Az viszont tény, hogy nagyon „pesti” vagyok, és hiányzott a város nyüzsgése.

- Bár játszottál a Madách Színházban a Volt egyszer egy csapat-ban, mégis az Operettszínházba vágytál. Miért?

- A Madáchban konkrét szerepekre tartottak meghallgatásokat, Kerényi Miklós Gáborral viszont nagyon vágytam dolgozni. Még az egyetem második évében csináltuk vele az egyik vizsgára a Miss Saigont, és rengeteget tanultam tőle. Ő volt az első ember, aki elkezdett darabokra szedni. Beletúrt valami addig berögzültbe, és ez nekem nagyon jól esett, azt éreztem, hogy foglalkoznak velem, hogy ki akarják belőlem a legjobbat hozni színészileg és hangilag is. Folyamatosan számon kért egy nagyon erős belső intenzitást, azt, hogy megtöltsem a dalokat érzelemmel, de ne tűnjön „kapálózásnak”. Azt erősítette meg bennem, amit Toldy Máriától tanultam: az érzelemmel teli, a „valamilyen”, a karakteres hang sokkal fontosabb, mint a szépség, a hibátlanság, a kimódoltság.

- Jót tesz neked, ha keményen bánnak veled?

- Bírom a gyűrődést, a szigort, mert akkor dacból megyek előre. Ha nagyon sok dicséretet kapok, mindig azt érzem, valamit nem mondanak el, és olyan nincs, hogy valami tökéletes. Igazabbnak érzem a kritikát. Néha fáj az őszinteség, de abból, hogy „nagyon jó voltál”, nem lehet építkezni.

- Legutóbbi bemutatód az Abigél című új magyar musical. A darabban Zsuzsannát játszod. Ez a szerep áll habitusban hozzád a legközelebb?

- Talán furán hangzik, de szerettem volna még Ginát eljátszani, mert az a zenei és dramaturgiai ív, amit bejár, izgatott volna, ugyanakkor Zsuzsannával hatalmas harmóniát érzek az első pillanattól fogva. Ez a nő harmonikus, magabiztos, kiegyensúlyozott egyéniség, ugyanakkor mégis muszáj keménynek lennie, ám maga keménységével együtt szeretetet közvetít a lányok felé. Biztos pont a lányok életében, és összekötő kapocs köztük és a tanárok közt mind korban, mind helyzetben. Nyilván Gina áll a darab központjában, és így Gina felé játszom, Zsuzsanna és Kőnig tanár úr szerelmi szála is kiesett, illetve nagyon pici játékokra redukálódott.

- A pedagógust nagyon mélyről kellett elővenni?

- Régóta tudom, hogy egyszer nagyon szeretnék tanítani. Voltak magántanítványaim, de az igazi lehetőség Kővári Judit által jött. Zenés mesterséget, szövegértelmezést, stilisztikai gyakorlatokat tanítok, erre, azt hiszem, már készen vagyok, de hangképzéssel például nem mernék foglalkozni, az nagy felelősség. Úgy érzem, hogy összegyűlt annyi mondanivaló és tapasztalat az évek során, hogy van mit átadnom. Nem az a fő cél, hogy az egyetemi felvételire készítsük fel a gyerekeket, nem az a lényeg, színészek lesznek-e vagy sem, mert aki erre a pályára kell, hogy kerüljön, az úgyis megtalálja az utat. Sokkal fontosabb az önismeretre, a a színház szeretetére nevelés és a közösségi élmény. A tanítás fantasztikus érzés, és rengeteget tanulok közben magamról, akár a hibáimból is. Bár nehéz időben egyeztetni, de tudom, hogy ez az életem része lesz.

- Az nem vonz, hogy külföldön is kipróbáld magad?

- Érdekelni érdekelne, és nem is zárom ki a lehetőségét, de huzamosabb időre biztosan nem mennék el. Ahol szakmailag kaphatnék, a Broadway vagy a West End, oda valószínűleg már nincs esélyem, és az akcentus is sokat számít. Ami szóba jöhet, az a német nyelvterület, ahol maximális a profizmus, és nyilván nagyon jó úgy dolgozni, hogy nincsenek anyagi problémák, de művészileg kevés kihívást jelent. Erős az elkötelezettségem az anyanyelvhez, és inkább a saját hazámban szeretnék próféta lenni.

(Az interjú első része a kapcsolódó link alatt érhető el.)

Programkereső

Legolvasottabb

Könyv

„Ne hagyd a sorsod csillagokra” – 100 éve született Pilinszky János

November 27-én ünnepeljük a 20. századi magyar költészet egyik legtitokzatosabb alakja, Pilinszky János születésének 100. évfordulóját, akinek irodalmi hatása máig elevenen él. Szikár sorai számos művészt megérintettek és megihlettek, megemlékező cikkünkben olyan alkotók méltatják a költőt, akik saját munkásságukkal is szorosan kapcsolódnak Pilinszky János költészetéhez.
Zenés színház

Tomboló sikert aratott Berlinben Eötvös Péter új operája

November 28-án este mutatta be a Berlini Állami Opera Eötvös Péter legújabb, Jon Fosse Trilógiája alapján készült operáját. A Sleepless Mundruczó Kornél rendezésében került színre.
Klasszikus

Klasszikus koncertek karácsonyra – a Zeneakadémia adventi ajánlata

Élményt ajándékozni mindig jó: remek ünnepi meglepetés a Zeneakadémia háromféle értékben megváltható ajándékkártyája, amely felhasználható például a világklasszis előadókat és különleges hangversenyeket kínáló 2022. tavaszi szezonra is.
Klasszikus

Zenében utazunk – a MÁV Szimfonikus Zenekar adventi ajánlata

A MÁV Szimfonikus Zenekart az ország élvonalbeli együttesei között tartják számon. Túlzás nélkül állítható, hogy a 76 éve működő zenekarnak nemzedékek köszönhetik első minőségi komolyzenei élményüket. A közelgő új év első felében is ragyogó programokkal várják a klasszikus zene rajongóit.
Színház

Az ideális karácsonyi ajándék az Orlai Produkciótól érkezik a fa alá

Egy színházi szabadbérletnek csupán előnyei vannak. A kedvezményes ár, az időbeli rugalmasság, és a bérlettulajdonos ízlésének, érdeklődésének megfelelően alakítható választás teszi praktikussá, az előadásélmény pedig személyessé.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„A Diótörő mérföldkő egy balerina életében” – interjú Rotter Biankával

Rotter Bianka életét végigkísérte a Diótörő: az Operaház színpadán a darab csaknem összes gyerekszerepét eltáncolta, a Budapesti Operettszínházban pedig most a női főszereplő, Klára bőrébe bújik. A táncművészetis évekről, Klára hercegnőről és a jövőbeli terveiről beszélgettünk vele.
Zenés színház hír

Tomboló sikert aratott Berlinben Eötvös Péter új operája

November 28-án este mutatta be a Berlini Állami Opera Eötvös Péter legújabb, Jon Fosse Trilógiája alapján készült operáját. A Sleepless Mundruczó Kornél rendezésében került színre.
Zenés színház gyász

Elhunyt a Broadway-legenda, Stephen Sondheim

Az Oscar-, Tony- és Pulitzer-díjas zeneszerző, dalszövegíró, az amerikai zenés színház egyik legismertebb alkotója 91 éves volt – tudatta az MTI.
Zenés színház ajánló

Ragyogjon az Operaház aranyfényeitől a karácsony!

A Magyar Állami Operaház megkezdte a 2022. január 1. és július 31. közötti előadások jegyeinek értékesítését, így az Erkel Színház és az Eiffel Műhelyház mellett, az Operaház épületébe is újra válthatnak jegyeket az opera és a balett szerelmesei.
Zenés színház ajánló

Jótékonysági gálaelőadás idős artistaművészek megsegítésére – A Fővárosi Nagycirkusz adventi ajánlata

A Fővárosi Nagycirkusz az Artistaművészek és Cirkuszi Dolgozók Szakszervezetével együttműködve Elkaplak! címmel jótékonysági gálaelőadást szervez az idős artistaművészek megsegítésére. A Csillagtánc című klasszikus cirkuszi előadás teljes bevételét az idős artistaművészeink támogatására fordítják.