"Az Operaház egy építészeti remekmű, amelynek romlása ellen tenni kell, ezért hamarosan a kormány elé kerül az Operaház épületének felújításáról szóló tervezet, amely az előterjesztés szerint 18 milliárd forintból lenne kivitelezhető" - árulta el a főigazgató.
Hozzátette, hogy az irodáik, néhány műhely és próbaterem jelenleg a művészbejáróval szemben található 11 emeletes épületben működik, amelyről kiderült, hogy azbeszt burkolata van, ezért is volna fontos egy, az Operaház munkáját támogató bázis mielőbbi kialakítása. Mint hangsúlyozta, manapság már minden nagy operai intézmény számára nélkülözhetetlen egy ilyen műhelyház.
Ókovács Szilveszter hangsúlyozta, hogy a dalszínházban mint az ország legnagyobb kulturális intézményében egy év alatt csaknem egymillió látogató fordul meg - a több százezer néző mellett jelentős számú turista, jegyvásárló, érdeklődő - tehát egymillió ki- és belépést biztosan elkönyvelhet a Ház. Az Opera a leglátogatottabb magyar műemlék, amely egyben a legnagyobb magyar kulturális "üzem" is, a gyártás konkrét értelmében, továbbá a nem befogadott, hanem létrehozott produkciókat tekintve is.
Kiemelte, hogy emellett az Erkel Színház újranyitásával azok is megtekinthetik az opera- és balettelőadásokat, akik az Operaházba nem jutnának el a jegyárak miatt. Hozzáfűzte, hogy az Erkel Színházban meghirdetett OperaKaland idei őszi szériáján mintegy 20 ezer diák,köztük 12 ezer vidéki tanuló vett részt. Ezzel a program teljes látogatószáma - 2013 tavaszi indulása óta - 77 ezerre nőtt, a bekapcsolódó köznevelési intézmények száma pedig eléri az ötszázat.
Az Erkel Színház küldetése éppen ebben áll: a legszélesebb közönség számára hozzáférést biztosítani az Opera által képviselt műfajokhoz. A Dalszínház ezért szorgalmazza a honi kulturális intézmények közötti együttműködések nyomán a magyar koprodukciós előadások létrejöttét, törekszik arra, hogy akár a határon túli, akár a hazai kőszínházakkal karöltve mutasson be új, értékes produkciókat, ezzel támogatva a vidéki operajátszást is.
Nemcsak a hazai közönség legszélesebb rétege előtt igyekszik megnyitni kapuit, de a magyar művészeknek is lehetőséget teremt: a magas előadásszám a hazai művészek foglalkoztatását is biztosítja. Ugyancsak kiemelt jelentőséget tulajdonít a balett-utánpótlás kinevelésére, ezért tart szoros kapcsolatot a Táncművészeti Főiskolával, ugyanakkor a jelenlegi, gyér utánpótlást a legjobb külföldi erők szerződtetésével pótolja. Mint köztudott, 85%-ban magyar művészekkel dolgozik a Ház: csak olyan szerepekre hívnak külföldi művészt, amely szerep megformálására nincs megfelelő kvalitás itthon.
Kiemelte, hogy az operákat eredeti nyelven játsszák, azonban a műsorrendben szerepeltetnek magyar nyelvű előadásokat is - egyebek mellett - az OperaKalandközönségének hazai és olasz szerző művét is magyarul adták, hangsúlyt fektetve az érthetőségre. Az Opera az elmúlt három évben jelentős sikereket ért el fiatalokat bevonzó, korszerű kommunikációs nyelvet és vizualitást alkalmazó marketing tevékenységével, amely nemcsak a szakmai díjak által mérhető siker, hanem a közönség növekvő fiatal rétegét tekintve is. A számos további témát érintő tájékoztató során szó esett még a jegystruktúráról, a TAO-ról, a külföldi színházak támogatási politikájáról; a vendégművészek szerződtetésének szempontjairól, vagy éppen legújabb kezdeményezésükről - a Carmen premier kapcsán - az eredeti nyelv és a magyar játszás kombinációjáról - a Kulturális Bizottság kifejezett kérésére tartott előadásban, illetve aképviselők által feltett kérdésekre adott válaszaiban.
Az Operaház a felújított Erkel Színházzal együtt idén mintegy 8 és fél milliárd forint összegű állami költségvetésből gazdálkodhat, emellett az intézmény az elmúlt szezonban 1,7 milliárd forint árbevételt ért el.