Zenés színház

Michael Haydn oratóriuma a Müpában

2016.05.24. 15:58
Ajánlom
Különleges koncerttel várja a közönségét az Orfeo Zenekar május 27-én a Müpába. Az esten Kolonits Klára és Baráth Emőke is közreműködik.

Joseph Haydn öccse, Michael Haydn 1768 és 1771 között négy nagyszabású és műfajtörténeti jelentőséggel bíró német nyelvű vallásos oratóriumot komponált Salzburgban (Der Kampf der Buβe und Bekehrung, 1768; Kaiser Constantin I. Feldzug und Sieg, 1769; Der reumütige Petrus, 1770; Der büβende Sünder, 1771), amelyek autográf partitúrái az Országos Széchényi Könyvtár zenei gyűjteményének legfontosabb kincsei közé tartoznak. E rendkívüli művek máig az egész világon ismeretlenek, a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar 2004-ben látott hozzá kutatásukhoz: kiadást készítettünk két műből (Der Kampf der Buβe und Bekehrung és Der büβende Sünder), s koncerten meg is szólaltattuk őket.

Baráth Emőke

Baráth Emőke (Fotó/Forrás: Raffay Zsófia)

2015/16-ban az Orfeo Zenekar tagja, Scholz Anna zenetudós szakmai irányításával kiadást készítettünk a Kaiser Constantin I. Feldzug und Sieg című műből, mely ezen az esten 1769 után első alkalommal, újkori világbemutatóként ismerhet meg a közönség. Koncertünk második felében Mozart jól ismert, Exsultate Jubilate K. 165 szóló motettája hangzik el, melyet a szerző a kiváló kasztrált, Venanzio Rauzzini számára komponált, végül -a megközelítőleg egy évtizedet felölelő repertoár zárásaként- az 1779 -ben, a salzburgi katedrális számára komponált C-dúr „Koronázási mise” K. 317 csendül fel – mondja koncertről Vashegyi György az est karmestere.

Váltson kedvezményes bérletet május 31-ig a Müpa pénztárában. A bérletek tartalmáról ide kattintva tájékozódhat.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.