Zenés színház

Michael Haydn oratóriuma a Müpában

2016.05.24. 15:58
Ajánlom
Különleges koncerttel várja a közönségét az Orfeo Zenekar május 27-én a Müpába. Az esten Kolonits Klára és Baráth Emőke is közreműködik.

Joseph Haydn öccse, Michael Haydn 1768 és 1771 között négy nagyszabású és műfajtörténeti jelentőséggel bíró német nyelvű vallásos oratóriumot komponált Salzburgban (Der Kampf der Buβe und Bekehrung, 1768; Kaiser Constantin I. Feldzug und Sieg, 1769; Der reumütige Petrus, 1770; Der büβende Sünder, 1771), amelyek autográf partitúrái az Országos Széchényi Könyvtár zenei gyűjteményének legfontosabb kincsei közé tartoznak. E rendkívüli művek máig az egész világon ismeretlenek, a Purcell Kórus és Orfeo Zenekar 2004-ben látott hozzá kutatásukhoz: kiadást készítettünk két műből (Der Kampf der Buβe und Bekehrung és Der büβende Sünder), s koncerten meg is szólaltattuk őket.

Baráth Emőke

Baráth Emőke (Fotó/Forrás: Raffay Zsófia)

2015/16-ban az Orfeo Zenekar tagja, Scholz Anna zenetudós szakmai irányításával kiadást készítettünk a Kaiser Constantin I. Feldzug und Sieg című műből, mely ezen az esten 1769 után első alkalommal, újkori világbemutatóként ismerhet meg a közönség. Koncertünk második felében Mozart jól ismert, Exsultate Jubilate K. 165 szóló motettája hangzik el, melyet a szerző a kiváló kasztrált, Venanzio Rauzzini számára komponált, végül -a megközelítőleg egy évtizedet felölelő repertoár zárásaként- az 1779 -ben, a salzburgi katedrális számára komponált C-dúr „Koronázási mise” K. 317 csendül fel – mondja koncertről Vashegyi György az est karmestere.

Váltson kedvezményes bérletet május 31-ig a Müpa pénztárában. A bérletek tartalmáról ide kattintva tájékozódhat.

Programkereső

Legnépszerűbb

Könyv

Innentől nem a gyerek hibája lesz, ha nem olvas

Az irodalom a szabadságról szól. Ha ezt a szabadságot nem adjuk meg az oktatással, ha nem mutatjuk meg a gyerekeknek, hogy talán éppen az olvasás az, amire ebben a számára is megterhelő, felgyorsult világban szüksége van, akkor tényleg nem az ő hibája lesz, hogy nem olvas. VÉLEMÉNY.
Könyv

Tóth Krisztina és Az arany ember: Hogyan jutottunk idáig?

Be akarja tiltani Jókait? Ki a felelős azért, hogy most mindenki irodalom kapcsán „anyázik” az interneten? Megválaszolunk mindent, amit tudni akar, de eddig nem mert megkérdezni Tóth Krisztina és a Jókai-rajongók összecsapásáról.
Klasszikus

Szomorú nóta kíséretében hagyta el VII. kerületi próbahelyét a 100 Tagú Cigányzenekar

A zenekar tizenkét év után költözött ki az erzsébetvárosi próbahelyről, miután nem fogadták el a kerület vezetése által kínált megoldást – írta meg a Telex.hu.
Vizuál

Lenyűgöző és groteszk életképeken elevenedik meg a szocializmus Budapestje

Ezernyolcszáz fotó került fel a Fortepan archívumába, amiket Kereki Sándor fotós, újságíró készített a hatvan-hetvenes években. Nézze meg galériánkat!
Klasszikus

Időkapszulát helyeztek el a Magyar Zene Házában

Befejező szakaszához ért a Liget Budapest projektben épülő Magyar Zene Háza kivitelezése, ebből az alkalomból pénteken az utókornak szánt üzenetekkel teli időkapszulát helyeztek el a decemberben megnyíló épület padlóburkolata alá.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Az autósmozik mintájára autósszínházat terveznek Manchesterben

Musical koncertekkel indulna a nyári színházi szezon Manchesterben, ahol mindenki élőben, de biztonságban, a saját autójában ülve élvezhetné az előadásokat.
Zenés színház ajánló

Börtöndráma az Operaházban

A megrázó erejű Ments meg, Uram! (Dead Man Walking) című Jake Heggie-operával folytatódik az Opera Otthonra fizetős streamsorozata. Az Almási-Tóth András rendezte produkció szombaton Meláth Andrea és Sólyom-Nagy Máté főszereplésével látható.
Zenés színház magazin

Óda a magyarokhoz – 240 éve mutatták be Joseph Haydn A hűség jutalma című operáját

1779-ben leégett a fertődi Esterházy kastélyhoz tartozó színház. E sajnálatos esemény nyomán azonban egy igazán különleges zenemű született: Haydn új nagyoperája, A hűség jutalma csendült fel először az újranyitott teátrumban.
Zenés színház interjú

„Az egyetemes Bóni-életérzést kerestem” – interjú Erdős Attilával

Erdős Attila operaénekesi feladatai mellett a Budapesti Operettszínházban táncoskomikusként is bemutatkozhatott, a Kékszakáll Popolanija után többek között a Vidnyánszky Attila rendezte Csárdáskirálynő Bónijaként láthatta őt a közönség. Az indulásról, zenei kalandozásokról és az operett műfajának sokszínűségéről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Először neveztek ki női zeneigazgatót Szentpétervár történelmi színházában

A szentpétervári Mihajlovszkij Színház zeneigazgatója lett Alevtina Ioffe, aki több rangos német színházban is bemutatkozott már. Ilyen magas pozíciót még nem kapott női dirigens Oroszországban.