Zenés színház

Milyen az, ha "trimadonnák" csapnak össze?

2015.12.04. 12:16
Ajánlom
Sok év után kerül most ismét Jacobi-operett a fővárosi publikum elé, ugyanis hiánypótló bemutatóra készül a Budapesti Operettszínház: december 4-én és 5-én debütál Jacobi Viktor nagyoperettje, a Sybill.

"Illúzió a szerelem" – énekli Fischl Mónika és Vadász Zsolt, illetve Lévai Enikő és Miller Zoltán a Sybill csodálatos duettjében, és valóban, Jacobi Viktor nagyoperettjének szövevényes szerelmi szálai között bolyongva sokszor maguk a szereplők sem tudják, ki kicsoda és ki kibe is szerelmes.

Sybill - Budapesti Operettszínház

Sybill - Budapesti Operettszínház (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

Kerényi Miklós Gábor a produkciót ismertető sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: „tudomásul kell vennünk, hogy 2015-ben Budapesten a közönség elsősorban az ismert Kálmán-operettekre éhes, egy-két Lehár- vagy Huszka-darabot még meg-megnéznek, de nem könnyű ezeket sikerre vinni. Mi mindent megteszünk azért, hogy ezen változtassunk. És Jacobi Victor ezt igazán megérdemli.”

Kero egy anekdotát is elmesélt a sajtó munkatársainak. „A Zeneakadémia fantasztikus tanárának, Kössler Jánosnak három csodálatos növendéke volt egy időben: Szirmai Albert, Kálmán Imre és Jacobi Viktor, akikről a mester így vélekedett: a műfajról vitathatatlanul a legtöbbet Szirmai Albert tud, Kálmán Imre az, aki a legtöbbre viszi, és mindent elér az életben, a legtehetségesebb pedig Jacobi Viktor.” Az élet pedig valóban igazolta Kösslert – vélte Kerényi Miklós Gábor.

Sybill - Budapesti Operettszínház

Sybill - Budapesti Operettszínház (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

A művészeti vezető arról is beszélt, milyen apró hajszálon múlt Jacobi világhírneve, hogy bár fantasztikus szerződése volt Párizsban, ahol a Leányvásár premierjére készültek, nem sokkal korábban Bécsben bemutatták A víg özvegyet, és annak elképesztő sikere miatt a párizsiak végül Lehár művét tűzték műsorra. „Ez is mutatja, mennyire fontos, hogy valaki jó időben, jó helyen legyen” – összegzett a művészeti vezető.

Az előadás rendezője, Szabó Máté szerint a Sybill egy kortól független komplex szerelmi történet, aminek az adja a plusz különlegességét, hogy három primadonna is van benne. „Egy trimadonnai helyzet” – fogalmazott a rendező, akivel a Fidelio is interjúzott a témában; beszélgetésünket – amiből részletesen megismerheti a rendező koncepcióját – ide kattintva olvashatja el.

Sybill - Budapesti Operettszínház

Sybill - Budapesti Operettszínház (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

A produkcióban Oszvald Marika Olgaként lép színpadra, karakterét az alkotók kifejezetten a művésznőre szabva és a szerep nagyságát megnagyítva írták a darabba. Poire-t, Sybill impresszárióját Kocsis Dénes és Szabó Dávid formálja meg, újdonsült feleségét, Charlotte-ot Dancs Annamari és Szendy Szilvi játssza, a Nagyherceg szerepében Vadász Zsolt és a sok év után vendégként visszatérő Miller Zoltán, a Nagyhercegnő szerepében Frankó Tünde és Lukács Anita látható, Petrov jelmezébe Dolhai Attila és Barkóczi Sándor bújik, a címszerepet, Sybillt Fischl Mónika és Lévai Enikő alakítja.

Sybill - Budapesti Operettszínház

Sybill - Budapesti Operettszínház (Fotó/Forrás: Gordon Eszter)

A díszletekért felelős Cziegler Balázs bár a Raktárszínházban már dolgozott, a nagyszínpadon most debütál, Tihanyi Ildi pedig első alkalommal tervezett jelmezeket az Operettszínház művészei számára. Miller Zoltán, akit a közönség utoljára a Valahol Európában Ficsúrjaként láthatott az Oprettben, vendégként játssza a Nagyherceg szerepét. A koreográfus, Bodor Johanna visszatérő vendég. Bolba Tamásnak, a társulat első karmesterének ez lesz az első nagy klasszikus operett premierje, a produkció zenei vezetője a Miskolci Nemzeti Színházból érkező Cser Ádám.

Programkereső

Legnépszerűbb

Plusz

A füttyművészet Paganinije: Hacki Tamás 75 éves 

Hacki Tamás füttyművész, a fütyülés Paganinijének is nevezett orvosprofesszor február 18-án lesz hetvenöt éves. 
Zenés színház

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Jazz/World

A 88 éves Omara Portuondo fogja beragyogni a tavaszt

A Buena Vista Social Club egykori énekese, a kubai Edith Piafnak is nevezett örökifjú díva május 18-án és 19-én két koncertet is ad a MOM Sportban, Last Kiss turnéja keretében.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.