Jancsi és Iluska története ezúttal egészen rendhagyó módon elevenedik meg a színpadon, hiszen míg egy prózai vagy zenés rendezőknél a szöveg mögötti tartalmak fűzik össze a jeleneteket, Bozsik Yvette rendező-koreográfusként nagy hangsúlyt fektet a táncra.
„Yvette már kezdettől fogva nagyon fontosnak tartotta a zene-szöveg-tánc egységét,
és azt a transzcendentális síkot, ami az egész darabot áthatja” – mondta el a Fideliónak Dolhai Attila, az előadás címszereplője.
Az Operettszínház János vitézében azonos súlyt kap a földi világ, valamint az angyali és démoni éra, amely segít továbblépni egy-egy jelenetből.
„Nagyon élveztem azt a fajta szabadságot, ami ezt a próbaidőszakot jellemezte”
– mondta Attila. „Yvette nyitott volt minden ötletünkre és beépítette azokat a darabba. Az elején féltem tőle, hogy a táncok más irányba tolják majd az hangsúlyokat, de a táncosok olyan finoman rajzolják meg a körülöttünk lévő világot, hogy inkább még tartalmasabb lett tőle az előadás.”
Ebben a táncokkal átszőtt, légies világban bontakozik ki Jancsi és Iluska síron túl is tartó szerelme.
„Mindannyian vágyunk erre az idilli szerelemre, és talán én vagyok túlságosan idealisztikus, de e nélkül nincs is értelme szerelmesnek lenni.
Mindemellett a hűség és az összetartozás eszméjét adja útravalóul az előadás, például akkor, amikor Jancsi már János vitézként elfordul a káprázatos francia udvartól az Iluska iránt érzett szerelme miatt, vagy amikor Bagó egy gyönyörű nótában lemond a szerelméről.”
A János vitéz január 22-én, 23-án, 24-én és 31-én látható, jegyvásárlásra az alábbi oldalon van lehetőség. Az előadás a stream napján a megjelölt időpontig érhető el.
Fejléckép: Bordás Barbara és Dolhai Attila a János vitézben (fotó: Budapesti Operettszínház)