Zenés színház

Mindig otthon

2009.09.09. 03:09
Ajánlom
Az Operaház évada a Figaro házasságával indul, amelyben Susanne jelmezét négy előadáson Keszei Bori ölti magára. Interjú

- Megtiszteltetés, hogy Rost Andrea és a csodálatos karmester, Peskó Zoltán mellett szerepelhetek a kiemelt névsorban. Nem feledkezhetünk meg azonban a címszerepet alakító Kálmán Péterről sem, aki hosszú éveken át Zürichben énekelt.

- Rost Andreával és Peskó Zoltánnal volt már munkakapcsolata.

- Andreával egyszer szerepelhettem együtt egy bécsi Rigoletto előadáson, melyet beugrással mentett meg, de a karnagy úrral most dolgozom először.

- Milyen a próbák hangulata?

- Nagyon jó, remek az összhang a kollégák között, sokat nevetünk, s őszintén remélem, ez a vidámságot sikerül majd átmentenünk az előadásokra is.

- Hallhatjuk más szerepben is idehaza az új évadban?

- Egyelőre csak a tárgyalások folynak. Annyi viszont bizonyos, hogy szeptember 26-án, a jubileumi esten fellépek A Figaro házassága negyedik felvonásának fináléjában, valamint beugrással Melinda áriáját énekelem, az utóbbira a felkérést a napokban kaptam. Decemberben Miklósa Erikával felváltva, Rossini Ory grófjában éneklek Szegeden, Nagyon örülök, hogy ismét együtt dolgozhatok Pál Tamással, akinek nagyon sokat köszönhetek.

- Külföldi fellépések?

- Egyelőre nem gondolkodom ezekben, a szakma mellett minden időmet és energiámat leköti másfél és fél éves gyermekem, s azt is figyelembe kell venni, születésükkor majdnem egy évet kihagytam, így újból be kell énekelnem magam. Majd később... Az viszont már biztosra vehető, hogy jövő tavasszal egy ária- és dalestem lesz Londonban, a nyáron pedig a Denevér Adélját énekelem a bécsi Konzerthausban.

- Hogyan egyeztethető össze a szakma és az anyai hivatás?

- Nagyon nehezen. Hála Istennek csodálatos férjem van, aki minden segítséget megad a munkámhoz.

- Ő is szakmabeli?

- Festőművész.

- 2003-tól négy sikeres évadot töltött a bécsi operaház tagjaként. Ez idő alatt közel kétszáz előadáson lépett fel, volt úgy, hogy naponta színpadon volt. De a szerződéshez elő is kellett énekelni.

- Harazdy Miklós, a korrepetitorom vitt ki a meghallgatásra. Nagy lelki tehertől szabadított fel, amikor megérkezésünk pillanatában azt mondta, itt az esélytelenek nyugalmával énekelhetek.

- Az előéneklés után Ioan Holender azonnal szerződést kínált önnek. Pedig, ha jól tudom, az előéneklés utolsó perceiben eléggé puskaporos volt a levegő.

- Az igazgató úr majd' egy órát énekeltetett. Már szinte mindent megmutattam neki, ami a tarsolyomban volt. Idegileg elfáradtam, ám akkor még egy Nanettát kért tőlem. Kértem, tekintsen el ettől, két éve énekeltem, és akkor is csak magyarul. Ekkor rám reccsent, hogy vagy eléneklem, amit kért, vagy azonnal hazautazom. Én elénekeltem, ő pedig szerződtetett.

- Mennyiben változott az életvitele a császárvárosban?

- Beilleszkedési problémáim nem voltak, a nyelvet jól beszélem, de szinte mindenben megváltozott az életem. Itthon huszonkét évesen már színpadon voltam, a nemzetközi körforgásba kikerülni viszont sok mindenre rádöbbenti az embert. Idehaza egy üdvöske voltam, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Odakint viszont ez senkit nem érdekelt. Úgy érzem, kellő önkritikával észrevettem, Bécsben más a mérce, más a lépték. Gyakorlatilag itt újrakezdtem a szakmát. A múltamra és a jövőmre nézve meghatározónak tartom azokat a tapasztalatokat és tanultakat, amiket a Staatsoperben szereztem. Csodálatos négy év volt, a legnagyobb karmesterekkel és énekesekkel lehettem egy színpadon. A tapasztalatokat két részre bonthatom: rendkívül magas a színvonal, és ugyanúgy ember mindenki. Még a világnagyságok is esendőek a színpadra lépés előtt. van, akiben olyan nagy a drukk, hogy minden ízében remeg, mielőtt a deszkákra lép, de olyan is, aki például homeopátiás gyógyszerekkel nyugtatja magát, vagy olyan, aki óriási hisztivel vezette le feszültségét. Önbizalmat szereztem, s ha nincs ez a négy év, nem tudnám reálisan értékelni helyemet a szakmában.

- Az eltelt négy év mely fellépéseire emlékszik vissza a legszívesebben?

- 2005-ben, a Staatsoper újranyitásának fél évszázados évfordulóján rendezett gálakoncerten az élő legnagyobbak léphettek fel. A karmesterek közül Gatti, Mehta, Ozawa és Thielemann, az énekesek között pedig Gruberova, Domingo, Hampson és Furlanetto, hogy csak néhányat említsek. Megtiszteltetés, hogy engem is felkértek.

- Legnagyobb sikerei?

- Az álarcosbál Oszkárja. Az előadásra a kint megszokottnál jóval több próbát kaptunk. Ez az öt előadás különösen emlékezetes számomra. Ugyanakkor meg kell említenem 2007 januárjában egy beugrásomat Mozart Don Giovannijába. A címszereplő, Bryn Terfel akkor szembesült a szereposztás-változással, amikor szembekerült velem a színpadon.

- Az operatörténelem mely korszakában érzi magát a leginkább otthon?

- Mindig abban, amire készülök. Most éppen a Figaro házasságában.

Keszei Bori honlapja

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.
Jazz/World

Kvíz: Mennyit tudsz a jazzről?

Összeállítottunk egy kérdéssort, hogy letesztelhesd, mennyire vagy otthon az amerikai, európai és magyar jazz múltjában és jelenében! A kérdések többségére megtalálod a választ a Fidelio cikkeiben.
Klasszikus

Ha ez így marad, nehezebbé válik az ELTE Zenei Tanszék működése

Le kellett építeni az oktatói létszám egyharmadát a tanszéken, miután 250 millió forintot von el a BTK-tól a kormány. FRISSÍTVE!
Tánc

Gyárépületből lett a tánc új otthona – Bejártuk a Nemzeti Táncszínház frissen átadott épületét

A Nemzeti Táncszínház Millenárison található új épületének exkluzív sajtóbejárásán azt is megtudtuk, hogyan lesz valami szupermodern és korszerű annak ellenére, hogy „régi”.
Könyv

Kötött sapka – Tandori Dezső emlékére

A 80 éves korában elhunyt költőre Fáy Miklós emlékezik.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.
Zenés színház kritika

„Mindig ott van a Callas, akinek meg kell felelnem”

Itthon is vetítik a Maria Callasról szóló dokumentumfilmet. Kiderül, hogy a díva közelebbről is díva, a végzetnél pedig nincs hatalmasabb.
Zenés színház magazin

A nép dívája: Renée Fleming 60 éves

Születésnapot ünnepel Renée Fleming, akinek hangját az opera mellett filmekben is gyakran hallani, és nálunk is koncertezett már.
Zenés színház videó

Íme a Pavarotti-dokumentumfilm első rövid előzetese!

A Grammy-gála közben játszották le először Ron Howard új dokumentumfilmjének teaserét.
Zenés színház galéria

Így halad az Operaház felújítása - FOTÓK!

Habár már tudni lehet, hogy nem lesz kész idén, a „kiszivárgó” fotók alapján nagyon várjuk az Ybl-palota elkészültét.