Zenés színház

Mindig otthon

2009.09.09. 03:09
Ajánlom
Az Operaház évada a Figaro házasságával indul, amelyben Susanne jelmezét négy előadáson Keszei Bori ölti magára. Interjú

- Megtiszteltetés, hogy Rost Andrea és a csodálatos karmester, Peskó Zoltán mellett szerepelhetek a kiemelt névsorban. Nem feledkezhetünk meg azonban a címszerepet alakító Kálmán Péterről sem, aki hosszú éveken át Zürichben énekelt.

- Rost Andreával és Peskó Zoltánnal volt már munkakapcsolata.

- Andreával egyszer szerepelhettem együtt egy bécsi Rigoletto előadáson, melyet beugrással mentett meg, de a karnagy úrral most dolgozom először.

- Milyen a próbák hangulata?

- Nagyon jó, remek az összhang a kollégák között, sokat nevetünk, s őszintén remélem, ez a vidámságot sikerül majd átmentenünk az előadásokra is.

- Hallhatjuk más szerepben is idehaza az új évadban?

- Egyelőre csak a tárgyalások folynak. Annyi viszont bizonyos, hogy szeptember 26-án, a jubileumi esten fellépek A Figaro házassága negyedik felvonásának fináléjában, valamint beugrással Melinda áriáját énekelem, az utóbbira a felkérést a napokban kaptam. Decemberben Miklósa Erikával felváltva, Rossini Ory grófjában éneklek Szegeden, Nagyon örülök, hogy ismét együtt dolgozhatok Pál Tamással, akinek nagyon sokat köszönhetek.

- Külföldi fellépések?

- Egyelőre nem gondolkodom ezekben, a szakma mellett minden időmet és energiámat leköti másfél és fél éves gyermekem, s azt is figyelembe kell venni, születésükkor majdnem egy évet kihagytam, így újból be kell énekelnem magam. Majd később... Az viszont már biztosra vehető, hogy jövő tavasszal egy ária- és dalestem lesz Londonban, a nyáron pedig a Denevér Adélját énekelem a bécsi Konzerthausban.

- Hogyan egyeztethető össze a szakma és az anyai hivatás?

- Nagyon nehezen. Hála Istennek csodálatos férjem van, aki minden segítséget megad a munkámhoz.

- Ő is szakmabeli?

- Festőművész.

- 2003-tól négy sikeres évadot töltött a bécsi operaház tagjaként. Ez idő alatt közel kétszáz előadáson lépett fel, volt úgy, hogy naponta színpadon volt. De a szerződéshez elő is kellett énekelni.

- Harazdy Miklós, a korrepetitorom vitt ki a meghallgatásra. Nagy lelki tehertől szabadított fel, amikor megérkezésünk pillanatában azt mondta, itt az esélytelenek nyugalmával énekelhetek.

- Az előéneklés után Ioan Holender azonnal szerződést kínált önnek. Pedig, ha jól tudom, az előéneklés utolsó perceiben eléggé puskaporos volt a levegő.

- Az igazgató úr majd' egy órát énekeltetett. Már szinte mindent megmutattam neki, ami a tarsolyomban volt. Idegileg elfáradtam, ám akkor még egy Nanettát kért tőlem. Kértem, tekintsen el ettől, két éve énekeltem, és akkor is csak magyarul. Ekkor rám reccsent, hogy vagy eléneklem, amit kért, vagy azonnal hazautazom. Én elénekeltem, ő pedig szerződtetett.

- Mennyiben változott az életvitele a császárvárosban?

- Beilleszkedési problémáim nem voltak, a nyelvet jól beszélem, de szinte mindenben megváltozott az életem. Itthon huszonkét évesen már színpadon voltam, a nemzetközi körforgásba kikerülni viszont sok mindenre rádöbbenti az embert. Idehaza egy üdvöske voltam, annak minden előnyével és hátrányával együtt. Odakint viszont ez senkit nem érdekelt. Úgy érzem, kellő önkritikával észrevettem, Bécsben más a mérce, más a lépték. Gyakorlatilag itt újrakezdtem a szakmát. A múltamra és a jövőmre nézve meghatározónak tartom azokat a tapasztalatokat és tanultakat, amiket a Staatsoperben szereztem. Csodálatos négy év volt, a legnagyobb karmesterekkel és énekesekkel lehettem egy színpadon. A tapasztalatokat két részre bonthatom: rendkívül magas a színvonal, és ugyanúgy ember mindenki. Még a világnagyságok is esendőek a színpadra lépés előtt. van, akiben olyan nagy a drukk, hogy minden ízében remeg, mielőtt a deszkákra lép, de olyan is, aki például homeopátiás gyógyszerekkel nyugtatja magát, vagy olyan, aki óriási hisztivel vezette le feszültségét. Önbizalmat szereztem, s ha nincs ez a négy év, nem tudnám reálisan értékelni helyemet a szakmában.

- Az eltelt négy év mely fellépéseire emlékszik vissza a legszívesebben?

- 2005-ben, a Staatsoper újranyitásának fél évszázados évfordulóján rendezett gálakoncerten az élő legnagyobbak léphettek fel. A karmesterek közül Gatti, Mehta, Ozawa és Thielemann, az énekesek között pedig Gruberova, Domingo, Hampson és Furlanetto, hogy csak néhányat említsek. Megtiszteltetés, hogy engem is felkértek.

- Legnagyobb sikerei?

- Az álarcosbál Oszkárja. Az előadásra a kint megszokottnál jóval több próbát kaptunk. Ez az öt előadás különösen emlékezetes számomra. Ugyanakkor meg kell említenem 2007 januárjában egy beugrásomat Mozart Don Giovannijába. A címszereplő, Bryn Terfel akkor szembesült a szereposztás-változással, amikor szembekerült velem a színpadon.

- Az operatörténelem mely korszakában érzi magát a leginkább otthon?

- Mindig abban, amire készülök. Most éppen a Figaro házasságában.

Keszei Bori honlapja

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Vizuál

Drótmese – Nézze meg online a fiatal magyar alkotó díjnyertes animációját!

Pataki Szandra stop motion animációja egy drótszálakból felépített világban játszódik, ahol senki sem vonhatja ki magát az egymásnak feszülő erők hatása alól.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.