Zenés színház

Molnár Piroska dalban mondja el

2017.09.21. 10:04
Ajánlom
Molnár Piroska gazdag életpályája nemcsak jelentős prózai alakításokat tartalmaz, hanem emlékezetes zenés szerepek sorát is. Ezek dalaiból hallhatunk egy csokorra valót a Rózsavölgyi Szalonban október 6-tól látható színházi esten.

- Hogyan épül fel a készülő est?

- Egy önálló estre készülök, amely az életemről és a pályám főbb állomásairól fog szólni, de természetesen csak annyit árulok majd el, amennyi a közönséget érdekelheti. A történetek egy-egy dallal lesznek megtűzdelve a fontosabb zenés színházi szerepeimből.

- A készülés során mennyire kellett újratanulni ezeket a dalokat? Könnyen vissza tudott emlékezni rájuk?

Igen,

többnyire megmarad bennem, amit egyszer megtanultam,

a dalszövegek különösen, mert azok a zenével rögtön fölidéződnek. Ugyanúgy, ahogy egy felújító próbán, ahol a partner vagy a díszlet rögtön eszébe juttatja a színésznek a szöveget és a cselekményt. Ráadásul elég sokat játszottam ezeket a szerepeimet, közel állnak hozzám, így jobban megmaradtak.

Molnár Piroska

Molnár Piroska (Fotó/Forrás: Éder Vera / Rózsavölgyi Szalon)

- Milyen dalok csendülnek majd fel?

- A pályám során rengeteg zenés előadást játszottam, elsősorban ezekből szemezgettünk, de lesznek például olyan gyerekkori emlékekhez kötődő dalok is, amiket édesanyám énekelt nekem, és a főiskolai éveimből is választottam egy operaáriát, amit még egy énekvizsgára kellett megtanuljak. A kaposvári éveket idézi fel a Mágnás Miska és a Csárdáskirálynő, valamint Darvas Ferenc szerzeménye, A színésznő dala, amit ugyancsak előadok majd. Megpróbálkozom egy Cole Porter-dallal is, ami nagyon nehéz, és nagy örömömre Dés László megengedte, hogy elénekeljem a Szentiment című dalát.

Kurt Weill is kihagyhatatlan, hiszen a Koldusoperában az összes női szerepet eljátszottam, így ebből feltétlenül énekelek majd. Aztán volt egy nagyon szép Ármány és szerelem-előadás a Nemzeti Színházban Alföldi Róbert rendezésében, aminek a végén egy Mahler-dalt énekeltem, ezt is beleszőjük az estbe.

Egy ilyen műsor persze nem lehet meg humor nélkül,

erre is odafigyeltünk, de lesz helye az emlékezésnek is azokra, akik már nem lehetnek velünk: egyik kollégám emlékét egy közös duettünkön keresztül fogom felidézni.

- Úgy tudom, gazdag pályája során ez az első önálló estje. Miért kellett rá ennyit várni?

- Született csapatjátékos vagyok, partnerekkel érzem magam jól a színpadon. Ennél az estnél is csaltunk egy kicsit, ugyanis lehetőségem van vendégeket hívni, akiknek a kiléte négy-öt előadásonként váltakozik majd. A sort Novák János, a Kolibri Színház igazgatója nyitja, akinél már huszonöt éve játszom a Bors néni címszerepét, aminek a zenéjét ő írta. A további esteken remélem, hogy el tud majd jönni Udvaros Dorottya, Vári Éva és Alföldi Róbert is.

- Állandó fellépője a Rózsavölgyi Szalonnak, jelenleg is több repertoáron szereplő előadásban láthatjuk. Mit jelent önnek ez a játszóhely?

- Rendkívül szeretem azt a fajta intimitást, ami itt estéről estére létrejön, a közönség közelségét, a tekinteteket, a szinte tapintható reakciókat. Ebből színészként rengeteget lehet meríteni.

- Miért az Emberi hang címet kapta az est?

- Egy színész számára a hang munkaeszköz, ezért a jó orgánum, a karakteres, összetéveszthetetlen hangszín nagy áldás. Engem sokan a hangomról tudnak beazonosítani, amiért nem vagyok szomorú, mindig is adományként tekintettem rá.

- Tehet a színész a jobb orgánumért?

- Mindenképp fejleszthető, dúsítható a hang, amit a színészeknek komolyan kell venniük, hiszen nem mindegy, képes-e valaki erőlködés nélkül úgy megszólalni a színpadon, hogy a hátsó sorban is hallják. Persze előfordul, hogy olyan beszédhibája van valakinek, ami nem javítható, és akkor másik pályát kell választani, ugyanúgy, ahogy

papnak se vesznek fel valakit, akinek hiányzik az ostyafelmutató ujjperce, lehet akármilyen szent életű.

- Ön kiktől tanult a főiskolán?

- Montágh Imre beszédtechnikusként, Gáti József pedig színpadi beszéd tanárként foglalkozott velünk, mellettük sokat tanultunk Sulyok Máriától és Vámos Lászlótól is. Mind a mai napig igyekszem szem előtt tartani, amit átadtak nekünk, mert nagyon fontos, hogy a közönség tisztán értse, ami elhangzik a színpadon. Magam is tanítok színpadi beszédet, a színművészetis növendékeim már ötödévesek, de idén meghívtak a Zeneakadémiára az első éves operaénekesekhez, ami izgalmas feladatnak ígérkezik.

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

 

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Ki milyen jövőt képzel el a Szabad Tér Színháznak? – Az aspiránsokat kérdeztük

Hárman adtak be pályázatot a Szabad Tér Színház vezetésére: Bán Teodóra jelenlegi ügyvezető mellett Benkő Nóra színművész és Somogyi Szilárd rendező. Lapunk megszólaltatta a három jelöltet.
Zenés színház

Apukák, korhelyek, Alberich, gonosz vagy borvirágos pasik

Nem is igazi basszus, inkább bariton, mondja magáról. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a legjelentősebb operajátszó helyekre hívják. Pünkösdkor például Salzburgba, de az alábbi beszélgetéshez is Párizsba telefonáltunk. Márciusban A Mester és Margarita premierjén láthatjuk színpadon.
Vizuál

Női vámpír, vérszívó zenetanár és magyar Drakula – 10 érdekesség a vámpírokról

Mi a retró vámpír film rendezőjének kedvenc vérszívó fun fact-je? Mi az, ami nem fért már be Nagy Zsolt és Walters Lili figurájába? A Drakulics elvtárs rendezőjével összegyűjtöttünk tíz meglepő infót a vámpírokról.
Klasszikus

Richter, Ojsztrah és Rosztropovics közös Beethoven-felvétele, ami borzalmasan sikerült

Maga Richter is azt mondta rá, nem hajlandó vállalni, de nem volt mit tenni, az EMI klasszikus zenei supergroup-ot álmodott magának.
Zenés színház

Vitray Tamás Händel-operában lép színpadra

Nem mindennapi operabemutatóval készül idei évadára a Szegedi Szabadtéri. Händel vígoperai jellegű művében, az Agrippinában Mester Viktória és Ludovik Kendi mellett Vitray Tamás is színpadra lép.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

Elhunyt Franco Bordoni olasz operaénekes

A nemzetközi hírű baritonénekest 88 éves korában, február 13-án érte a halál.
Zenés színház ajánló

Vitray Tamás Händel-operában lép színpadra

Nem mindennapi operabemutatóval készül idei évadára a Szegedi Szabadtéri. Händel vígoperai jellegű művében, az Agrippinában Mester Viktória és Ludovik Kendi mellett Vitray Tamás is színpadra lép.
Zenés színház interjú

Apukák, korhelyek, Alberich, gonosz vagy borvirágos pasik

Nem is igazi basszus, inkább bariton, mondja magáról. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a legjelentősebb operajátszó helyekre hívják. Pünkösdkor például Salzburgba, de az alábbi beszélgetéshez is Párizsba telefonáltunk. Márciusban A Mester és Margarita premierjén láthatjuk színpadon.
Zenés színház hír

Távozik az Operettszínház ügyvezető igazgatója

Kriza Zsigmond feladatai eredményes lezárására és más irányú szakmai feladataira figyelemmel, közös megegyezéssel távozik - nyilatkozta Kiss-B. Atilla.
Zenés színház hír

New Yorkban is bemutatják Kurtág György egyetlen operáját

A játszma vége is szerepel a New York-i Filharmonikusok következő évadának műsorában.