Zenés színház

Molnár Piroska dalban mondja el

2017.09.21. 10:04
Ajánlom
Molnár Piroska gazdag életpályája nemcsak jelentős prózai alakításokat tartalmaz, hanem emlékezetes zenés szerepek sorát is. Ezek dalaiból hallhatunk egy csokorra valót a Rózsavölgyi Szalonban október 6-tól látható színházi esten.

- Hogyan épül fel a készülő est?

- Egy önálló estre készülök, amely az életemről és a pályám főbb állomásairól fog szólni, de természetesen csak annyit árulok majd el, amennyi a közönséget érdekelheti. A történetek egy-egy dallal lesznek megtűzdelve a fontosabb zenés színházi szerepeimből.

- A készülés során mennyire kellett újratanulni ezeket a dalokat? Könnyen vissza tudott emlékezni rájuk?

Igen,

többnyire megmarad bennem, amit egyszer megtanultam,

a dalszövegek különösen, mert azok a zenével rögtön fölidéződnek. Ugyanúgy, ahogy egy felújító próbán, ahol a partner vagy a díszlet rögtön eszébe juttatja a színésznek a szöveget és a cselekményt. Ráadásul elég sokat játszottam ezeket a szerepeimet, közel állnak hozzám, így jobban megmaradtak.

Molnár Piroska

Molnár Piroska (Fotó/Forrás: Éder Vera / Rózsavölgyi Szalon)

- Milyen dalok csendülnek majd fel?

- A pályám során rengeteg zenés előadást játszottam, elsősorban ezekből szemezgettünk, de lesznek például olyan gyerekkori emlékekhez kötődő dalok is, amiket édesanyám énekelt nekem, és a főiskolai éveimből is választottam egy operaáriát, amit még egy énekvizsgára kellett megtanuljak. A kaposvári éveket idézi fel a Mágnás Miska és a Csárdáskirálynő, valamint Darvas Ferenc szerzeménye, A színésznő dala, amit ugyancsak előadok majd. Megpróbálkozom egy Cole Porter-dallal is, ami nagyon nehéz, és nagy örömömre Dés László megengedte, hogy elénekeljem a Szentiment című dalát.

Kurt Weill is kihagyhatatlan, hiszen a Koldusoperában az összes női szerepet eljátszottam, így ebből feltétlenül énekelek majd. Aztán volt egy nagyon szép Ármány és szerelem-előadás a Nemzeti Színházban Alföldi Róbert rendezésében, aminek a végén egy Mahler-dalt énekeltem, ezt is beleszőjük az estbe.

Egy ilyen műsor persze nem lehet meg humor nélkül,

erre is odafigyeltünk, de lesz helye az emlékezésnek is azokra, akik már nem lehetnek velünk: egyik kollégám emlékét egy közös duettünkön keresztül fogom felidézni.

- Úgy tudom, gazdag pályája során ez az első önálló estje. Miért kellett rá ennyit várni?

- Született csapatjátékos vagyok, partnerekkel érzem magam jól a színpadon. Ennél az estnél is csaltunk egy kicsit, ugyanis lehetőségem van vendégeket hívni, akiknek a kiléte négy-öt előadásonként váltakozik majd. A sort Novák János, a Kolibri Színház igazgatója nyitja, akinél már huszonöt éve játszom a Bors néni címszerepét, aminek a zenéjét ő írta. A további esteken remélem, hogy el tud majd jönni Udvaros Dorottya, Vári Éva és Alföldi Róbert is.

- Állandó fellépője a Rózsavölgyi Szalonnak, jelenleg is több repertoáron szereplő előadásban láthatjuk. Mit jelent önnek ez a játszóhely?

- Rendkívül szeretem azt a fajta intimitást, ami itt estéről estére létrejön, a közönség közelségét, a tekinteteket, a szinte tapintható reakciókat. Ebből színészként rengeteget lehet meríteni.

- Miért az Emberi hang címet kapta az est?

- Egy színész számára a hang munkaeszköz, ezért a jó orgánum, a karakteres, összetéveszthetetlen hangszín nagy áldás. Engem sokan a hangomról tudnak beazonosítani, amiért nem vagyok szomorú, mindig is adományként tekintettem rá.

- Tehet a színész a jobb orgánumért?

- Mindenképp fejleszthető, dúsítható a hang, amit a színészeknek komolyan kell venniük, hiszen nem mindegy, képes-e valaki erőlködés nélkül úgy megszólalni a színpadon, hogy a hátsó sorban is hallják. Persze előfordul, hogy olyan beszédhibája van valakinek, ami nem javítható, és akkor másik pályát kell választani, ugyanúgy, ahogy

papnak se vesznek fel valakit, akinek hiányzik az ostyafelmutató ujjperce, lehet akármilyen szent életű.

- Ön kiktől tanult a főiskolán?

- Montágh Imre beszédtechnikusként, Gáti József pedig színpadi beszéd tanárként foglalkozott velünk, mellettük sokat tanultunk Sulyok Máriától és Vámos Lászlótól is. Mind a mai napig igyekszem szem előtt tartani, amit átadtak nekünk, mert nagyon fontos, hogy a közönség tisztán értse, ami elhangzik a színpadon. Magam is tanítok színpadi beszédet, a színművészetis növendékeim már ötödévesek, de idén meghívtak a Zeneakadémiára az első éves operaénekesekhez, ami izgalmas feladatnak ígérkezik.

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

 

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Dragomán György parádés egyperces novellában reflektált az SZFE ügyére

A József Attila-díjas író szerint nem biztos, hogy célravezető egy exezredest kinevezni az egyetem kancellári pozíciójára. Amúgy meg ki tudja, lehet, hogy én értem félre az egyperces novellát.
Színház

Feljelentés történt az SZFE-n zajló események miatt

Négy magánszemély tett bejelentést a rendőrségen az SZFE-ügy kapcsán – tudta meg a 24. hu. A Budapesti Rendőr-főkapitányság megerősítette, hogy felmerült a személyi szabadság megsértésének gyanúja, de más bűncselekmények miatt is vizsgálódnak.
Színház

Ria, ria, lambéria – Kritika a Radnóti Színház Gina című előadásáról

A GHB (gamma-hidroxi-butirát vagy gamma-hidroxi-vajsav, a köznyelvben: gina) szerves vegyület. Kis adagban izomnövelésre használják, nagyobb adagja euforikus állapotot idéz elő, még nagyobb mennyiségben altatásra is alkalmas. Veszélyes partidrog.
Könyv

Alföldi Róbert előadásában jelent meg Esterházy Péter Hasnyálmirigynaplója

Esterházy Péter utolsó regénye egy hónappal a halála előtt jelent meg. A fájdalmas mű most Alföldi Róbert hangján hallható.
Könyv

Az őszinteség nem egyenlő a szaftos részletekkel

Október elején nálunk is megjelent Woody Allen az Egyesült Államokban nagy port kavart önéletrajza Apropó nélkül címmel a Jaffa Kiadónál. A kiadó kommunikációs vezetőjét, Németh Lucát arról kérdeztük, mennyire számít ellentmondásos lépésnek egy ilyen kötet kiadása vagy akár maga a szöveg.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház kult50

Szerepek csöndjében – Horváth Margit a Kult50-ben

Mindenki csak Huginak becézi. Anyaszínházának tartja a nyíregyházi Móricz Zsigmond Színházat, de saját bőrén tapasztalta meg, hogy senki nem lehet próféta a saját hazájában.
Zenés színház hír

Bozsik Yvette Tündérkertet varázsol az Operett színpadára

„Az Operettszínház újabb ünnepre készül” – mondta Kiss-B. Atilla főigazgató a Marica grófnő közelgő bemutatója kapcsán. Az október 23-tól látható operettet 96 évvel ezelőtt, szinte napra pontosan ekkor mutatták be a Király Színházban, most pedig az új előadás szólistái, valamint Bozsik Yvette koreográfus-rendező, Berzsenyi Krisztina jelmeztervező és Cziegler Balázs díszlettervező idézték meg Kálmán Imre klasszikusát.
Zenés színház kult50

Játszótárs mindenek felett – Wunderlich József a Kult50-ben

Érzékeny színpadi jelenléte és nagyfokú technikai tudása révén mindössze néhány év alatt meghatározó tagjává vált Wunderlich József a Vígszínház társulatának, ahol a nagyoktól tanulhat, a korosztályába tartozókkal pedig kísérletezve dolgozhat együtt, ami örömmel tölti el.
Zenés színház magazin

50 éve csendült fel először a Getsemane a Broadwayn

Andrew Lloyd Webber kultikus rockoperája, a Jézus Krisztus Szupersztár 1970-ben indult el hódító útjára. A mű, melynek szövegét Tim Rice írta, először albumként jelent meg, majd egy évvel később debütált a Broadwayn. Érdekessége, hogy prózai dialógusok nélkül meséli el Jézus életének utolsó hetét, megmutatva többek között Mária Magdolna és Júdás szemszögét is.
Zenés színház ajánló

Rockoperából szimfonikus opera lett az István, a király

Gyöngyösi Levente szimfonikus hangszerelésében, operaénekesek előadásában mutatja be Szörényi Levente és Bródy János csaknem 40 éve töretlen népszerűségű rockoperáját a Magyar Állami Operaház.