Zenés színház

Nagyváradon lép fel a megifjodott Don Giovanni

2006.02.22. 00:00
Ajánlom
Nagyváradon vendégszerepel a Magyar Állami Operaház a Don Giovanni című előadás szcenírozott változatával 2006. február 23-án.

A Nagyváradi Filharmóniai Zenekarral közös koncerten kosztümös, de díszlet nélküli előadáson tekintheti meg az ottani közönség a Budapesten január 27-e, a Mozart-nap óta új szereposztásban, fiatalokkal játszott darabot. A produkció Köteles Géza vezényletével, valamint Molnár Levente (Don Giovanni), Bakonyi Anikó (Donna Anna), Szappanos Tibor (Don Ottavio), Wittinger Gertrúd (Donna Elvira), Bretz Gábor (Leporello), Molnár Zsolt (Masetto), Sáfár Orsolya (Zerlina) és Cserhalmi Ferenc (Kormányzó) szereplésével utazik Nagyváradra.

A Magyar Állami Operaházban a Don Giovanni legutóbbi felújítása 2003. december 6-án volt, és az elmúlt két évadban húsz előadást ért meg. Idén január 27-én – Mozart születésnapja előtt tisztelegve – teljesen új szereposztással mutatta be a dalszínház a darabot. Ennek különlegessége, hogy az új szereplők nagy része pályakezdő, sokuk még az Operastúdió hallgatója, s ez életük első főszerepe. A címszereplő Molnár Levente unikum az operatörténetben: Mozart Don Giovanniját az egyik legkomolyabb bariton szerepként tartják számon a világon, s ritkaság, hogy ilyen fiatalon, 23 éves korban vállalhassa valaki ezt a nagyszerű feladatot. Az ifjú énekest eddig a Bánk bán Biberach-jaként, Bakonyi Anikót pedig a Figaro házassága Grófnéjaként láthatta a magyar közönség.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Klasszikus

Varázslatosan festő koncertközpont épül Münchenben

Az osztrák Cukrowicz Nachbaur Architekte mérnökei építik azt a koncertpalotát, amelynek nagytermében 1800 néző kaphat majd helyet.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Bérczes, Elsässer, Tóth Vera

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 14-én lesz hallható a 92.1-en.
Vizuál

Frida hétfőnként is fogad

A nagy érdeklődésre való tekintettel július harmadik hetétől hétfőnként is látogatható a Nemzeti Galériában a Frida Kahlo-kiállítás.
Vizuál

Száz ólomkatonát cserélt egy vetítőgépre és az egész élete megváltozott

70 film, öt feleség, kilenc gyerek. A 100 éve született Ingmar Bergman titkát próbálják megfejteni hozzátartozók, munkatársak, kutatók, köztük a rendező egykori asszisztense, a magyar származású Katinka Faragó a legendás svédről készült dokumentumfilmben.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.
Zenés színház interjú

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.
Zenés színház kritika

Dadaista baba

Kortárs-ifjúsági-abszurd-bábopera – a négy jelzőből egy is elég, hogy a közönség előre tudja, nem szokványos élményben lesz része. Vajda Gergely Az óriáscsecsemő című darabja nem csupán megfelelt elvárásainknak, de felül is múlta azokat.