A verseny utolsó szakaszában 14 pályázó adta be készülő művének teljes zenei anyagát, szövegkönyvét és kottáját, hogy az öttagú zsűri, Kocsák Tibor zeneszerző, Müller Péter író, Szente Vajk színész-rendező, Tihanyi Ákos koreográfus és a Madách Színház igazgatója, Szirtes Tamás teljesebb képet kaphasson az alkotásokról.
A pályázók anyagaiból Valcz Péter és Widder Kristóf harminc perces koncertszerű keresztmetszeteket készít a társulat közreműködésével, melyeket a nézők a színház online platformján, a SzínpadON felületén láthatnak július 5-én és 12-én.
A nyertes pályaművet a Madách Színház repertoárra tűzi a 2021/22-es évadban.
A döntőbe jutott művek:
Derzsi György – Meskó Zsolt: Kazinczy – a tizenötödik
Egressy Zoltán – Szitha Miklós: A tegnap holnapja
Hegyi György – Tóth Péter: Shakespeare Zrt
Kövessy Róbert – Olgyay Gábor – Széll Szilvia: Hegyikristály
A tizenötödik a magyar történelem egy méltatlanul elfeledett alakját, Kazinczy Lajost mutatja be, aki ismert szülei – Kazinczy Ferenc és Török Sophie – árnyékában keresi helyét a világban, ám mártírhalált hal Haynau rémuralma alatt. A számos zenei stílust ötvöző musical nem az egyetlen olyan mű a mezőnyben, amely a műfaj határait feszegeti. A Hegyikristály a jók és rosszak küzdelmét mutatja be egy 20. századi fantasy-világban, jazz és rock hangzást ötvöző zenéken keresztül.
A tegnap holnapja Egressy Zoltán egy régebbi vígjátékának „musicalesített” változata, amely míves szövegekkel invitál időutazásra a Rákosi-korszakba. A Shakespeare Zrt ezzel szemben még régebbre, a 15-16. századba kalauzolja a nézőt, és azzal a népszerű teóriával játszik el, miszerint a neves drámaíró valójában nem létezett, a drámákat egy irodalmi kör tagjai vetették papírra közös álnéven. A musical alkotói még Shakespeare-tangót is írtak a darabhoz.
Fejléckép forrása: Jardek Szabina / Madách Színház