Zenés színház

Nem kifizetődő a Botrány az operában

2011.08.03. 12:58
Ajánlom
Ken Ludwig vígjátéka, a Botrány az operában – eredetileg: Lend Me a Tenor – sem úszta meg a zenés színpadra írást. A vállalkozás azonban nem bizonyult nyereségesnek.

Június 2-től látható a londoni Gielgud Theatre-ben a produkció, amelynek hivatalos premierjére június 15-én kerül sor. Érdekesség, hogy a prózai változat bemutatóját is ugyanitt tartották 1986-ban. Ludwig darabját 16 nyelvre fordították le és 25 országban mutatták be; a magyar közönség 1990-ben láthatta először Vegyes páros címmel, de Othello kerestetik címmel is játszották.

A történet 1934-ben játszódik egy vidéki kisvárosban, egy szenzációs hírrel indul: a világhírű tenorista, Tito Merelli lesz a készülő Otello főszereplője. Mindenki izgatottan várja a Magnifico néven ismert tenort. A társulat igazgatója hatalmas bevételre számít, az Operabarátok Körének elnöknője végtelen tiszteletét készül kifejezni a nagy művész előtt. De van, aki egy kis protekcióra vágyik csupán, más pedig reménytelen szerelmével készül a sztárt ostromolni. A tenorista azonban csak a szenzációként meghirdetett előadás napján, az utolsó pillanatban érkezik meg a városka színházába. Az operának lassan el kellene kezdődnie, de Merelli nagyon fáradt. És mivel felesége is épp most hagyta el, túl sok gyógyszert vesz be, így képtelen színpadra lépni. Már majdnem kitör a botrány, amikor az igazgató hirtelen őrült ötlettel áll elő, hogy egyik munkatársa ugorjon be a szerepbe. A titkár feketére maszkírozza magát, közben azonban Merelli is feléled, és megjelenik a színen. Ettől kezdve bohózati szituációk követik egymást, és természetesen happy enddel zárul a történet.

A zenét Brad Carroll, a szöveget Peter Sham írta, akik semmit nem bíznak a véletlenre. A musical első változata 2006-ban készült el, ezen még egy évig dolgoztak a szerzők, 2010 őszén pedig a plymouthi Theatre Royalban futott másfél hónapig az előadás, amelynek rendezője Ian Talbot, koreográfusa Randy Skinner. A Lend Me a Tenor a tervek szerint november közepéig lett volna repertoáron, a sikertelenség miatt azonban augusztus 6-án leveszik a műsorról. Annak ellenére, hogy az első sajtóközlemények álló tapsokról, pozitív szakmai és közönségreakciókról, illetve az eredeti hat hónapos szezon meghosszabbításáról írtak, a legutóbbi hírek szerint ezt nem sikerült a bevételekben is realizálni.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Színház

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Zenés színház

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.
Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.