Zenés színház

Opera Europa - kurzus a Balatonnál

2013.08.19. 14:34
Ajánlom
Az Opera Europa és az Armel Produkciós és Sajtóiroda ötnapos kurzust tart Balatonfüreden a zenei intézmények feltörekvő új nemzedéke számára augusztus 21-26-ig. Az előadásokon olyan kiemelkedő vezetők adják át tapasztalataikat, mint Gerard Mortier, a madridi Királyi Operaház főigazgatója, a Salzburgi Ünnepi Játékok korábbi intendánsa, illetve Kasper Holten, a londoni Királyi Opera igazgatója.

"Egy éve vetődött fel a nemzetközi kurzus szervezése. Tudtam, hogy egyedül kevésbé leszünk sikeresek, mintha az Opera Europa együttműködését kérjük. Annál inkább, mert a szervezet áprilisi bécsi közgyűlésén külön is kiemelték: ösztönözni kell a következő generációt, hogy megalapozott és sokrétű tudással induljanak az első számú vezetői posztokért" - számolt be az előzetes tervekről az Armel ügyvezetője, Havas Ágnes.

A kurzuson a jelenlegi, már sokféle pozíciót betöltött szakemberek adják át tapasztalataikat. Inspirációt kaphatnak és speciális szakértelmre tehetnek szert a képzés résztvevői - ígérte Nicholas Payne, az Opera Europa igazgatója, hozzátéve: a balatonfüredi környezet koncentrált munkát tesz lehetővé.

"Sokat gondolkoztunk azon, hogy kiket tekintsünk a kurzus célcsoportjának, egészen kezdőknek hirdessük meg, vagy olyan fiatal szakembereknek, akik már valamilyen felelős, másod- vagy középvezetői állást töltenek be. Az utóbbi mellett döntöttünk" - részletezte Havas Ágnes. "A hallgatói létszámot huszonnégyben maximáltuk, de végül két pótkérést is teljesítettünk, egyikük például Emmanuel Trenque, az Opéra de Tours ének- és zenekarának igazgatója" - tette hozzá. Így összesen huszonhatan vesznek részt a kurzuson. A résztvevők négy csoportban fognak dolgozni tizennégy kiemelkedő mentorral.

A jelentkezőkre komoly feladatok várnak, például el kell készíteniük egy operaház évadtervét a megvalósíthatósági tanulmánnyal együtt. A nyitónap fő előadója Kasper Holten, a londoni Királyi Opera, a Covent Garden igazgatója, aki Miért dolgozunk operaházban: ambíciók és realitások címmel tart előadást. Másnap financiális kérdések kerülnek terítékre: Philippe Agid, az Opéra de Paris korábbi igazgatóhelyettese és Thomas Lauriot Prévost, a Théâtre du Châtelet adminisztratív és gazdasági igazgatója a pénzügyi, Tom Remlov, az oslói Norvég Opera és Balett intendánsa a humán erőforrásokról beszél. A következő nap a tervezéssel telik, augusztus 23-án pedig a művészeti kérdésekről cserélnek eszmét. Serge Dorny, a Lyoni Opera főigazgatója például arról beszél majd, hogy miként lehet az avantgárd és a "közönségbarát" előadások között egyensúlyt találni.

Augusztus 24-én a marketing kérdései és a különböző kommunikációs megoldások kerülnek sorra olyan kiváló szakemberek vezetésével, mint Gillian Brierley, a Glyndebourne Fesztivál kommunikációs és marketing igazgatója vagy Esther Lehoczky, az ARTE tévécsatorna vezetője, majd (25-én) Marisa Vázquez-Shelly számol be arról, hogyan alakította ki a madridi Királyi Opera szponzori körét. A kurzust Gerard Mortier zárja, aki arról fog előadást tartani, hogy a résztvevők a hallott szakmai és etikai kérdéseket miként hasznosíthatják a gyakorlatban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Olyan volt a teste, mint egy sámándob – 75 éve hunyt el Bartók Béla

Halála után három emberöltővel felidézzük Bartók utolsó éveit, és beleolvasunk Yehudi Menuhin nekrológjába. A zeneszerző iskolákat teremtett, hatalmas örökséget hagyott, amely egyszerre öröm és teher.
Vizuál

Fedezd fel Frida Kahlo életének helyszíneit!

Lehet-e még újat mondani arról a nőről, aki az életét és az érzéseit ilyen mélységben tárta a nyilvánosság elé, aki saját személyét is a művészete részévé változtatta? Az ikonikus képzőművészek életét bemutató filmek sorában ezúttal a mexikói festőművésznő nyomában járunk.
Fidelio Tours

A Gyógyítókerttől a Pajtaszínházig – Partitúra az Őrségben

Az Őrségben kalandozik a Partitúra kulturális felfedezőműsor szeptember 26-án, szombaton 14.30-tól a Duna tévén. Egyébként az Őrség onnan kapta a nevét, hogy a honfoglaló magyarok őrállókat telepítettek ide az ország nyugati kapujának védelmére.
Színház

Hát én nem vagyok magyar? – Kondor Ernő, a pesti kabaré „feltalálója”

A magyar kabaré története szomorú históriákkal teli, a nagy nevettetők élete sokszor egyáltalán nem volt vidám. De talán az egyik legigazságtalanabb sors a honi kabaré alapítójának, Kondor Ernőnek jutott. Őt már az életében elfelejtették. Pedig pályatársa, Kellér Dezső joggal nevezte őt a műfaj feltalálójának, ugyanis az általa megteremtett irodalmi kabaré a világon egyedülálló volt.
Jazz/World

Frissítette minden idők legjobb 500 albumának listáját a Rolling Stone

Tizenhét évvel első kiadása után napra kész állapotba hozta a Rolling Stone magazin minden idők legjobb 500 albumának listáját, amelynek élén Marvin Gaye What's Going On című albuma felváltotta a Beatles együttes Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band című albumát.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

A New York-i Metropolitan Operaház lemondta az egész szezont

Közel 140 éves történelmében először lemondta egész szezonját a New York-i Metropolitan Operaház (Met), amely csak jövő szeptemberben nyitja meg ismét kapuit a közönség előtt.
Zenés színház interjú

„Káros az elitizmus” – interjú Philipp Györggyel

Philipp György a zenés színházi élet megkerülhetetlen kakukktojása. Formabontó és gondolatokat provokáló előadásaival a partvonalról céloz a dolgok közepébe. Karmester, énekes és rendező. Októberben az Artus társulattal készült Minden (is) című produkciójához zeneszerzőként járult hozzá.
Zenés színház interjú

„Szeretem az életem úgy, ahogy van”

Mozgalmasan kezdődik az évad Jónás Andrea számára. Próbál a Furcsa pár női változatásban és mindemellett önálló esttel készül. Október 3-án várja a közönséget Élek! címmel a Gaál Erzsébet Stúdióban.
Zenés színház hír

Tapssal tüntettek a nem biztonságos körülmények ellen a madridi operaházban

A Teatro Real közönsége úgy vélte, túl közel ültették őket egymáshoz, tapssal jelezték elégedetlenségüket. Addig-addig, hogy az előadást el sem lehetett kezdeni.
Zenés színház ajánló

Színháztörténetet írt a József Attila Színház

Vállaltan szubjektív beszámoló a „Színház” tollából. Sokszor leírtuk mi magunk is, ahogy mesélik is rólunk: nem csupán egy színház vagyunk, hanem A JASZ-Család. Nem túlzó a jelző, hisz szeretjük egymást, de néha őrületbe kergetjük a másikat.