Zenés színház

Opera Europa - kurzus a Balatonnál

2013.08.19. 14:34
Ajánlom
Az Opera Europa és az Armel Produkciós és Sajtóiroda ötnapos kurzust tart Balatonfüreden a zenei intézmények feltörekvő új nemzedéke számára augusztus 21-26-ig. Az előadásokon olyan kiemelkedő vezetők adják át tapasztalataikat, mint Gerard Mortier, a madridi Királyi Operaház főigazgatója, a Salzburgi Ünnepi Játékok korábbi intendánsa, illetve Kasper Holten, a londoni Királyi Opera igazgatója.

"Egy éve vetődött fel a nemzetközi kurzus szervezése. Tudtam, hogy egyedül kevésbé leszünk sikeresek, mintha az Opera Europa együttműködését kérjük. Annál inkább, mert a szervezet áprilisi bécsi közgyűlésén külön is kiemelték: ösztönözni kell a következő generációt, hogy megalapozott és sokrétű tudással induljanak az első számú vezetői posztokért" - számolt be az előzetes tervekről az Armel ügyvezetője, Havas Ágnes.

A kurzuson a jelenlegi, már sokféle pozíciót betöltött szakemberek adják át tapasztalataikat. Inspirációt kaphatnak és speciális szakértelmre tehetnek szert a képzés résztvevői - ígérte Nicholas Payne, az Opera Europa igazgatója, hozzátéve: a balatonfüredi környezet koncentrált munkát tesz lehetővé.

"Sokat gondolkoztunk azon, hogy kiket tekintsünk a kurzus célcsoportjának, egészen kezdőknek hirdessük meg, vagy olyan fiatal szakembereknek, akik már valamilyen felelős, másod- vagy középvezetői állást töltenek be. Az utóbbi mellett döntöttünk" - részletezte Havas Ágnes. "A hallgatói létszámot huszonnégyben maximáltuk, de végül két pótkérést is teljesítettünk, egyikük például Emmanuel Trenque, az Opéra de Tours ének- és zenekarának igazgatója" - tette hozzá. Így összesen huszonhatan vesznek részt a kurzuson. A résztvevők négy csoportban fognak dolgozni tizennégy kiemelkedő mentorral.

A jelentkezőkre komoly feladatok várnak, például el kell készíteniük egy operaház évadtervét a megvalósíthatósági tanulmánnyal együtt. A nyitónap fő előadója Kasper Holten, a londoni Királyi Opera, a Covent Garden igazgatója, aki Miért dolgozunk operaházban: ambíciók és realitások címmel tart előadást. Másnap financiális kérdések kerülnek terítékre: Philippe Agid, az Opéra de Paris korábbi igazgatóhelyettese és Thomas Lauriot Prévost, a Théâtre du Châtelet adminisztratív és gazdasági igazgatója a pénzügyi, Tom Remlov, az oslói Norvég Opera és Balett intendánsa a humán erőforrásokról beszél. A következő nap a tervezéssel telik, augusztus 23-án pedig a művészeti kérdésekről cserélnek eszmét. Serge Dorny, a Lyoni Opera főigazgatója például arról beszél majd, hogy miként lehet az avantgárd és a "közönségbarát" előadások között egyensúlyt találni.

Augusztus 24-én a marketing kérdései és a különböző kommunikációs megoldások kerülnek sorra olyan kiváló szakemberek vezetésével, mint Gillian Brierley, a Glyndebourne Fesztivál kommunikációs és marketing igazgatója vagy Esther Lehoczky, az ARTE tévécsatorna vezetője, majd (25-én) Marisa Vázquez-Shelly számol be arról, hogyan alakította ki a madridi Királyi Opera szponzori körét. A kurzust Gerard Mortier zárja, aki arról fog előadást tartani, hogy a résztvevők a hallott szakmai és etikai kérdéseket miként hasznosíthatják a gyakorlatban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Fischer Ádám is fellép a Royal Albert Hallban

A holdra szállás 50., Viktória királynő születésének 200., a Proms megalapítója, Henry Wood születésének 150. évfordulójára emlékezik a BBC Proms rendezvénysorozata, amelyen idén először környezetvédelemmel kapcsolatos zeneműveket is műsorra tűztek.
Zenés színház

Liliom hazatalál

Április 26-án mutatja be a Budapesti Operettszínház a Molnár Ferenc színműből készült világhírű musicalt, a Carouselt. Béres Attila rendezővel a Liliom iránti rajongásáról és a készülő előadásról beszélgettünk.
Klasszikus

Chaplin, az elfeledett zeneszerző zseni

Legtöbb filmjéhez maga komponált zenét, pedig nem tudott kottát olvasni. Egy időben sehova nem ment a hegedűje nélkül, és zeneszerzőként Oscar-díjat is nyert. Chaplin kevéssé ismert arca a muzsikusé.
Jazz/World

Budapesten játszik John McLaughlin, a gitárlegenda

John McLaughlin, olyan zenészóriásokkal játszott együtt, mint Miles Davis, Jimi Hendrix, vagy Jaco Pastorius, az ő nevéhez fűződik az első jazz-rock album, és a szimfonikus zene, a jazz és az indiai zene legelső fúziója. Ezúttal a The 4th Dimension nevű zenekarával lép fel április 20-án.
Tánc

Így fog kinézni a kibővített Trafó előtere és kávézója!

A szeptemberben induló évadban új terekkel, kávézóval, pénztárral, ruhatárral várja látogatóit az intézmény. A tavaszi időszakban pedig a Liliom utca felől tudják megközelíteni a házat az érdeklődők.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Népdalt énekelve sétál át a macska a hivatalon

Halas Dóra és Nagy Fruzsina már a második közös előadásukat készítették el a Soharóza kórussal. Catwalk-koncertnek nevezik az általuk alkotott műfajt, amelyben elegyednek a kóruskoncert, a színház és a divatbemutató jellegzetességei. Az Ügyben népdalokat dolgoztak fel, bár mint mondták, Kodály és Bartók óta valami nagyon félrecsúszott a népzene társadalmi megítélésében.
Zenés színház interjú

Liliom hazatalál

Április 26-án mutatja be a Budapesti Operettszínház a Molnár Ferenc színműből készült világhírű musicalt, a Carouselt. Béres Attila rendezővel a Liliom iránti rajongásáról és a készülő előadásról beszélgettünk.
Zenés színház hír

Posztumusz Igaz Ember díjat kapott Kálmán Imre

A Holokauszt Magyarországi Áldozatainak Emléknapján a zeneszerző lánya, Kálmán Yvonne vette át a díjat az Operettszínházban.
Zenés színház opera

4 operaelőadás 26 órán belül? Kelemen Zoltánnak belefért

Három Bajazzókat és egy Bánk bán előadást vészelt át a szegedi Kelemen Zoltán operaénekes 26 órán belül. Nem is akárhogyan!
Zenés színház interjú

„Molnár Ferenc világraszóló zseni volt”

Április 26-án mutatja be az Operettszínház Béres Attila rendezésében a Liliomot. Az előadás két prózai szereplőjével, Nagy-Kálózy Eszterrel és Jordán Tamással arról is beszélgettünk, mi az a „molnárferenciség”, amihez a musicalben is ragaszkodni kell.