Az osztrák zeneszerző operája idős korában ábrázolja az írót - áll a színház hírlevelében. Melville, aki egyébként vámtisztviselőként dolgozott, saját életének eseményeit dolgozta föl kisregényeiben, novelláiban. Hatalomról, kiszolgáltatottságról írt, műveiben különös szerepet játszik a végtelen tenger, amely egyszerre jelképezi a természet legyőzhetetlen erejét és a megnyugvást, a lelki bajokra gyógyulást adó szépséget. Legismertebb regénye, A Moby Dick, a fehér bálna rendkívüli hatást gyakorolt a 20. századi modern prózára. A színházi hírlevél arra is kitér, a világszerte ismert könyv nemcsak az irodalomra hatott, hanem a zenére is: Benjamint Britten is Melville kisregénye alapján komponálta egyik legdrámaibb operáját, a Billy Buddot.
A mannheimi előadásban megszólal az autentikus Britten-énekes, az 1986-ban elhunyt Peter Pears hangja. Olga Neuwirth úgy véli, hogy a filmes elemek, montázsok, az intermediális felfogás nem csupán a művészetek szintézisét fejezi ki, hanem a képzelet és irracionalitás kapcsolatát is megjeleníti. A 44 éves osztrák zeneszerző David Lynch Lost Highway (Útvesztőben) című filmje alapján Elfriede Jelinek librettójból már 2003-ban is komponált operát. A darabot 2009-ben bemutatta az Angol Nemzeti Opera és a produkció elnyerte a South Bank díját is. Olga Neuwirthet már a bécsi egyetemen is foglalkoztatta a film és a zene kapcsolata, diplomamunkáját a francia rendező, Alain Resnais munkásságáról készítette. A zeneszerző ezt követően Amerikában tanult, majd Európába visszatérve a párizsi kortárs zenei központban, az Ircamban dolgozott. Trombitakoncertjét Pierre Boulez vezényletével 2006-ban mutatta be a Bécsi Filharmonikus Zenekar. Neuwirth már pályája elején is rangos díjakat nyert (Hindemith-, Ernst Krenek-díj), majd megkapta heidelbergi úgynevezett Művésznődíjat (Künstlerinnenpreis), 2010-ben pedig Louis Spohr-elismeréssel jutalmazták és kitüntették az osztrák állami díjjal is.