Zenés színház

Operaverseny és Fesztivál a Mezzo Televízióval - Michael Kunze–Gershon Kingsley: Raoul (november 6.)

2008.10.27. 00:00
Ajánlom
Az Armel Produkció, a Szegedi Szabadtéri Játékok és a Pannon Filharmonikusok a Mezzo Televízióval együttműködésben új operaversenyt alapított Magyarországon, amelynek célja, hogy új és klasszikus művekkel, friss és már ismert tehetséggekkel fedezzük fel újra az opera műfaját és színpadi hagyományait. Játsszon a Fidelióval és nyerjen két jegyet a Theater Bremen versenyprodukciójára!

Az opera tartalma:

Az opera Raoul Wallenbergnek a II. világháború végén Budapesten töltött hónapjait mutatja be. A valós eseményeken alapuló
cselekményben az ifjú svéd kereskedő egy németországi vasútállomáson tanúja lesz egy jelenetnek, amely megváltoztatja az
életét. Amikor tudomást szerez Eichmann tömeggyilkosságairól, elhatározza, hogy Budapestre utazik, és segít a bajbajutottakon. ismerve a német hozzáállást a hivatalos papírokhoz, svéd papírokat szerez a zsidóknak. A megmentettek között van egy fiatal pár is, Serge és Rahel. Harcuk a méltóságteljes életért a darab mellékcselekménye. Mialatt Wallenberg Adolf Eichmannal dacol, és megállítja a táborba menetelőket, néhányan azt gondolják, hogy összejátszik a nácikkal a svéd bankárcsalád érdekében,akiknek a nevét viseli. Mások – ahogy a szovjetek is – azt gondolják, hogy amerikai kém. Raoul a németek távozása előtti utolsó pillanatban talál egy teljesen váratlan szövetségest, aki segít neki megállítani a végső népirtást…

A rendező Julia Haebler az operáról:

"A Raoul dokumentarista színházi darab, mely Raoul Wallenberg életének azon szakaszára fókuszál, amelyet eltűnése előtt
Budapesten töltött. A kórus központi szerepet tölt be az operában, mivel az összes szólista innen lép ki szerepe eléneklésekor.
Talán az tűnne természetesnek, ha ez a kórus a Wallenberg által megmentett zsidókat jelenítené meg, ám Gershon Kingsley és
Michael Kunze mást szeretett volna elérni. Úgy döntöttek, hogy a kórus a holokauszt áldozatait szimbolizálja, akik érzelmek (pl.
gyűlölet vagy bosszú) mutatása nélkül játszanak a színpadon. Én úgy látom, hogy ez a kórus arra akarja ösztönözni a következő generációkat, hogy több olyan ember létezzen, mint Raoul Wallenberg. Azt akarom megmutatni, hogy bárkiben, nem csak a szuperhősökben, megvan a lehetőség, hogy Wallenberggé váljon, hiszen végülis ő is csak egy ember volt, egy egyszerű ember, aki a balsorssal dacolt. Munkám célja az volt, hogy értelmezésemben elkerüljek minden olyan filmszerű realizmust, mely az állandó változásokra helyezi a hangsúlyt."

Kérdésünk: Melyik, Budapesten jelenleg is játszott musical nem fűződik Michael Kunze nevéhez? (Kérjük, válaszát ne foglalja mondatba! A válasz mezőbe csak a helyes válasz betűjelét írja!)

A – Mozart!
B – Elisabeth
C – Volt egyszer egy csapat

Ha a helyes választ az alábbi időpontig elküldi nekünk, sorsoláson vesz részt, amelyen három szerencsés megfejtő két-két jegyet nyer az opera november 6-i előadására.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Sörösüvegekből zenét csiholni – interjú Balogh Máté zeneszerzővel

A Renewable Music – V4 Composers for Sustainability elnevezésű projekt a fenntarthatóság témájában ösztönzi párbeszédre és cselekvésre a nemzetközi klasszikus zenei közösséget. A kezdeményezésben részt vevő egyik zeneszerzővel, Balogh Mátéval beszélgettünk.
Színház

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Centrál Színházban tér vissza a színpadra

A Nemzeti Színházban tavaly súlyos balesetet szenvedett színművészek apa-lánya párost alakítanak a Centrál Színház következő évadában. A Puskás Tamás rendezte előadás egy híres film adaptációja lesz. 
Klasszikus

Neves régizenei együttessel készített lemezt Daragó Zoltán

A fiatal kontratenor Bach-áriákat felvonultató lemeze Christophe Rousset vezényletével és a Les Talens Lyriques közreműködésével szeptemberben jelenik meg az Aparté Kiadónál.
Könyv

Pernye és fű – ősszel érkezik Závada Pál új regénye

Október 8-án a Magvető Kiadó gondozásában jelenik meg a Kossuth-díjas író legújabb regénye, amelynek története és karakterei ugyan fiktívek, ám a benne szereplő interjúk valóságosak – azokat Sipos András rendezővel készítették Statárium című, 1989-es filmjükhöz.
Plusz

Az utolsó szerelem mítosza

Az első szerelem minden líra egyik fő toposza, sőt népdaloktól regényekig, a first love az igazi, mert mindenkit érdeklő, lángba boritó téma. Azon gondolkozom, hogy miért nincs az elsőnek párja, azaz miért nincs igazi irodalma, lírai lenyomata az utolsó szerelemnek, ennek a fellobbanó érzelmi viharnak? Almási Miklós írása.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kritika

Szikrák és vízcseppek – Aida a Szentmargitbányai Kőfejtőben

Tíz év után ismét az Aida került színre az Ausztriában található Szentmargitbányai Kőfejtő hatalmas szabadtéri színpadán. Nem ez volt azonban az egyetlen visszatérés: ismét Thaddeus Strassberger rendező munkáját láthatta a közönség.
Zenés színház hír

Lehoczky Zsuzsáról nevezték el az Operettszínház játszóhelyét

Különleges születésnapi ajándékkal köszöntötte a Budapesti Operettszínház Lehoczky Zsuzsát: a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és Jászai-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja nevét viseli mostantól a teátrum Raktárszínháza.
Zenés színház ajánló

Lehár Ferenc világhírű művei csendülnek fel a Komáromi Erődben

A Budapesti Operettszínház a legendás komáromi zeneszerző életművéből nyújt nagyívű válogatást július 27-én, a gálakoncertet Homonnay Zsolt rendezésében láthatja a közönség.
Zenés színház kritika

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Zenés színház interjú

„Csak akkor lehet szabadon alkotni, ha nincsenek félelmeink” – beszélgetés Tassonyi Balázzsal

Tassonyi Balázs elképesztően erős évadot tudhat maga mögött. A Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves hallgatójaként 2024-ben debütált a Budapesti Operettszínház több előadásában is, és főszerepet kapott a Carmenben.