Zenés színház

Operettszínház: A vezetés továbbra sem tart igényt KERO munkájára

2018.03.06. 10:28
Ajánlom
Alátámasztotta a fizikai agresszióval vádolt Kerényi Miklós Gábor ügyében lefolytatott belső vizsgálat a színház tavaly novemberben hozott munkáltatói döntését. Lapunk érdeklődésére az Operettszínháztól azt az információt kaptuk, hogy a rendező egyes munkáit továbbra is a repertoáron tervezik tartani, ám személyes jelenlétére ezután sem tartanak igényt.

A Budapesti Operettszínház közleménye szerint „[a] belső vizsgálat feladata az információgyűjtés és értékelés volt. A lefolytatott eljárás során a feltárt eseményekkel kapcsolatban közvetlen tanúk vagy egyéb bizonyítékok nem merültek fel. A konkrét esetben a belső vizsgálat által összegzett információk a 2017. novemberi döntéseken túl, további munkajogi következményt nem alapoznak meg.” Ezt a közleményt juttatta el szerkesztőségünkhöz a Budapesti Operettszínház. Minderre Kerényi Miklós Gábor ügyvédje is közleményben reagált a Blikknek, amelyben azt írja, a novemberi események „nagy árat követeltek” Kerényi Miklós Gábortól.

Kerényi Miklós Gábor

Kerényi Miklós Gábor (Fotó/Forrás: Schumy Csaba / DFP.hu)

Telefonos megkeresésünkre Dr. Lehner Katalin, a Budapesti Operettszínház ügyvédje a fentiekhez hozzátette, „már novemberben voltak munkajogi következmények: a főigazgató elfogadta Kerényi Miklós Gábor nyugdíjazására vonatkozó kérését, illetve felmentette a munkavégzés alól. Ennek következménye, hogy Kerényi Miklós Gábor nem jár be az Operettszínházba, és nem végez munkát.” Arra a kérdésre, hogy miért nem bocsátotta el Kerényi Miklós Gábort az Operettszínház, Dr. Lehner közölte: „Noha munkajogi kérdésekben egy kollégám képviseli az Operettszínházat, annyit elmondhatok, azonnali hatályú felmentésre akkor lett volna mód, ha tanúk is megerősítik – minden kétséget kizáróan – a vétséget, elévülési időn belül. Ennek a lehetősége egyébként még most is, illetve a munkaviszonyának végéig fennáll.”

Kerényi 2017. november 5-én kérte nyugdíjazását, miután Facebook- és blogbejegyzések gyanúsították zaklatással és fizikai agresszióval. Két nappal később, miután egy külföldön élő táncos, Maros Ákos névvel és arccal jelentkezett a tévében áldozatként, az Operettszínház – ahogy közleményükben írták – Kerényi Miklós Gábor művészeti vezetőt azonnali hatállyal felmentette a munkavégzés alól, és belső vizsgálatot indított.

„A november 22-i, a társulat számára eljuttatott belső közlemény azt kérte, hogy akinek tudomása van ilyen ügyekről, forduljon a vizsgálóbizottsághoz – mondta Dr. Lehner Katalin. – A belső vizsgálat időtartama alatt a vizsgálat tárgyával összefüggésben senki nem tett feljelentést, illetve nem terjesztett elő magánindítványt, ez utóbbival egyébként kizárólag a sértettek élhetnek, a nyomozóhatóságnál.”

Budapesti Operettszínház

Budapesti Operettszínház

A Fidelio kérdésére, miszerint a belső vizsgálat során a Budapesti Operettszínház dolgozóit biztosították-e arról, hogy nem lesz negatív következménye annak, ha terhelő vallomással állnak elő, Dr. Lehner úgy felelt, a vizsgálat a vizsgálóbizottság ügyrendi szabályzata és jogszabályok szerint történt, ami véd mindenkit, aki ilyenkor megszólal.

A vizsgálóbizottság anonimitást biztosított mindazoknak, akik hozzájuk fordultak és igényelték azt,

a jelentést pedig kizárólag a főigazgató ismerhette meg. Szintén névtelenséget biztosítottak azok az úgynevezett külső szakértők – pszichológusok és a jogi tanácsadó –, akiknek segítségét a belső közlemény alapján az Operettszínház társulatának tagjai igénybe vehették és vették.”

Kérdéseinket a Budapesti Operettszínház sajtóosztályához is eljuttattuk, ahonnan az alábbi közlemény érkezett:

A Fidelio kérdésére a Budapesti Operettszínház vezetősége közli, hogy Kerényi Miklós Gábor közalkalmazotti jogviszonya 2018. július 5-én szűnik meg, eddig az időpontig pedig fennáll a munkavégzés alóli felmentése. A belső vizsgálat alátámasztotta, hogy a novemberben hozott munkáltatói döntés az üggyel kapcsolatban indokolt volt. A vezetőség tervei között szerepel, hogy a rendező egyes munkáit továbbra is repertoáron tartja. Amennyiben ez így alakul, személyes jelenlététől a felújítások, próbák, előadások és vendégjátékok során eltekint. Tehát a vezetőség sem a repertoárral kapcsolatban nem tart igényt Kerényi Miklós Gábor személyére, sem pedig új rendezéssel nem kívánja megbízni.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

101 évesen elhunyt Hilde Zadek szopránénekesnő

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.
Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.