Zenés színház

Óriási sikerrel debütált Plácido Domingo az Operaház színpadán

2022.04.26. 13:25
Ajánlom
Bár a művész többször lépett már fel Budapesten, teljes szerepben az Operaház színpadán még sosem állt, áprilisban azonban Verdi Simon Boccanegrájában énekelt az újranyitott dalszínházban.

Telt ház előtt, Simon Boccanegraként debütált színpadi szerepben az Andrássy úti dalszínházban a világhírű operaénekes. A közönség több mint 10 perces, szűnni nem akaró álló tapsviharral hálálta meg a régóta várt produkciót. Verdi azonos című operájának főbb szerepeit Plácido Domingo mellett Francesca Sassu (Amelia), Cser Krisztián (Fiesco), Brickner Szabolcs (Adorno), Szegedi Csaba (Paolo) és Szemerédy Károly (Pietro) énekelte, az Opera Zenekarát és Énekkarát Kocsár Balázs főzeneigazgató vezényelte.

SimonBoccanegra02PlacidoDomingo-fotoBereczValter-120051.jpg

Plácido Domingo a Simon Boccanegra címszerepében (Fotó/Forrás: Berecz Valter / Magyar Állami Operaház)

Noha több évtizedes kapcsolat fűzi a Magyar Állami Operaházhoz, Plácido Domingo színpadi szerepben még sosem lépett fel az Andrássy úti Ybl-palotában.

A világhírű tenor korábban operai szerepben két ízben lépett fel Budapesten: 1973-ban Puccini Toscájában Cavaradossit alakította Déry Gabriella és Jámbor László partnereként, míg 1987-ben Verdi Aidájában Radamès szerepét formálta meg Polgár László, Tokody Ilona, Jelena Obrazcova és Sólyom-Nagy Sándor társaságában, azonban mindkét produkciónak az Erkel Színház adott otthont. Az Operaházban a világhírű művész az általa alapított Operalia énekverseny 2009-es döntőjén már a zenekari árokból vezényelte a Magyar Állami Operaház Zenekarát, és díjátadóként is színpadra lépett, majd a 2016-ban a Shakespeare Estélyen énekesként is debütált. Az elmúlt években Domingo az OPERA új játszóhelyének és háttérkomplexumának számító Eiffel Műhelyházban is kipróbálta magát, ahol 2020-ban és 2021-ben is rögzített hangfelvételt karmesterként és operaénekesként egyaránt.

Idén márciusban, az Operaház újranyitógáláján három szám erejéig ismét karmesterként állt az Opera Zenekarának élére a 81 éves művész,

amely alkalomból interjút is adott lapunknak, most viszont Verdi klasszikusában, magyar művészek társaságban aratott nagy sikert Plácido Domingo. A világhírű énekes címszereplésével az évadban még egyszer látható a Simon Boccanegra: az április 27-i, szerdai előadást a tervek szerint az MTVA rögzíti, és egy későbbi időpontban az M5 kulturális csatorna műsorára tűzi.

„360 fokban gondolkodom a zenéről” – Beszélgetés Plácido Domingóval

Kapcsolódó

„360 fokban gondolkodom a zenéről” – Beszélgetés Plácido Domingóval

Plácido Domingót tenoristaként ismerte meg a közönség, de elsősorban művésznek tartja magát: mostanában a zenetörténet nagy baritonjait kelti életre, az Operaház Újranyitógáláján pedig karmesteri pálcát ragad majd. A sokféle szerepkörről és a Magyarországhoz fűződő kapcsolatairól is mesélt nekünk.

Fejléckép: Plácido Domingo a Simon Boccanegra címszerepében (fotó: Berecz Valter / Magyar Állami Operaház)

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Színház

Egy vezető távozása és figyelmeztetés lett a következménye a Katonában egy színházjegy-akciónak

Két munkatársat figyelmeztetésben részesítettek, egy vezető beosztású dolgozó pedig elhagyja a színházat, miután kiderült, hogy DK-tagok kaphattak kedvezményes jegyeket.
Vizuál

Ridley Scott filmjében Napóleon csak egy díszlet a saját életében

Hiába lett rendkívül látványos Ridley Scott Napóleonja, az európai történelem egyik legnagyobb hatású alakjáról végső soron csak egy sekélyes, koncepciótlan filmet sikerült rendeznie, amely ráadásul hemzseg a tárgyi tévedésektől.
Plusz

Prima Primissima Díjat kapott Tarr Béla, Gőz László és Sapszon Ferenc

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában tartott gálaesten. 
Jazz/World

Kenny Garrett, a jazz-szaxofonosok élő ikonja tudja, mit kell hallgatni

A Fidelio és a JazzFest Budapest közös sorozatában a hazai, valamint a nemzetközi jazz és világzenei színtér egy-egy kiemelkedő alakja osztja meg olvasóinkkal, milyen zenéket hallgat szívesen. A sorozat legújabb részében a világhírű altszaxofonos, Kenny Garrett kedvenceibe hallgathatunk bele.
Könyv

Soha nem látott fényképek Habsburg Ottóról egy újonnan megjelent kötetben

A különleges fotókönyvvel Habsburg Ottó születésének 111. évfordulóját ünnepli az egykori trónörökös, parlamenti képviselő szellemi és tárgyi hagyatékát gondozó Habsburg Ottó Alapítvány.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Negyven százalékkal csökkenti kórusa létszámát a Bayreuthi Ünnepi Játékok

A neves Wagner-fesztivál anyagi nehézségekkel indokolta, hogy százharmincnégy fős énekkarát mindössze nyolcvan főre csökkenti. A Német Opera- és Táncegyüttesek Szövetsége azt javasolta az Ünnepi Játékok vezetőségének, fontolják meg a döntést.
Zenés színház ajánló

Eötvös Péter-ősbemutatóra készül az Opera

A zeneszerző Krasznahorkai László Az ellenállás melankóliája című regényéből írt Valuska címmel operát, amelyet december 2-án mutat be a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyháza.
Zenés színház kritika

A nevetés védelme – Ligeti-bemutató Bécsben

A Ligeti-évforduló alkalmából újabb darabbal gyarapodott a magyar művek (egyébként nem túl nagy) száma a nemzetközi operarepertoáron. A Le Grand Macabre november 17-i előadásán jártunk.
Zenés színház interjú

„A művészet mindig arra késztet, hogy változtassunk a nézőpontunkon” – interjú Stefan Herheim operarendezővel

Stefan Herheim, napjaink egyik legelismertebb rendezője, az elmúlt évad óta Bécs „második operaházának” a MusikTheater an der Wiennek az igazgatója. Händel Theodorájából kiindulva vallásról, intézményesülésről és az operai önreflexióról beszélgettünk vele.
Zenés színház kritika

Megváltástörténet a kávézóban – Händel Theodorája a MusikTheater an der Wienben

Öt ember egy kávéházban – öt történet arról, mi történhet, ha az embert megérinti a természetfeletti. Händel Theodorája nem is játszódhatott volna térben és időben közelebb a közönségéhez, mint ahogyan a bécsi MusikTheater an der Wienben színre kerül.