Zenés színház

Örökké élő gyermeki mesevilág

Beszélgetés Oszvald Marika szubrettel
2020.07.25. 15:55
Ajánlom
Oszvald Marika, a köztünk élő legendák egyike, akinek a neve nemcsak az operett műfajjal, de a Budavári Palotakoncertekkel is összefonódott, hiszen 2013 óta minden évben színpadra lépett az Oroszlános Udvarban. Idén augusztus 8-án is elkápráztat majd minket a belőle áradó páratlan energiával és kedvességgel. 

Az idei koncert a Találkozások címet kapta. Mi jut eszébe erről a szóról?

A közelgő gála kapcsán mindenképpen az, hogy egy teljesen új partnerrel fogok találkozni a színpadon: Homonnay Zsolttal. Lehár Három grácia című operettjéből az Apacs-dalt fogjuk együtt előadni, ami egy teljesen új műfaj számára, hiszen nem táncos-komikus, hanem bonviván. Meg is volt már az első táncpróbánk, kicsit jajveszékelt, de úgy látom, meg fog birkózni a feladattal.

Mondják, hogy az első találkozás az operettel egész életre meghatározó élményt adhat. Önt hogyan varázsolta el annak idején ez a műfaj?

A szüleimnek (Halasi Marika szubrett és Oszvald Gyula operaénekes – a szerk.) köszönhetően már egész kicsi gyerekként, Debrecenben találkoztam azzal a varázslatos világgal, hangulattal, amit csak az operett tud megteremteni. Nagyon hamar az otthonom lett, hiszen maga a pozitivizmus, életigenlés. A gyermeki mesevilág folytatásaként egy idealizált életképet jelenít meg: amilyennek az ember álmaiban elképzeli a világot.

Oszvald Marika

Oszvald Marika (Fotó/Forrás: Gordon Eszter / Co-Opera)

Ezek szerint az operettnek köszönhető az a csodálatra méltó életenergia is, ami Önből árad?

Nekem mindenképpen sok életörömöt, energiát ad, De azt hiszem azért, mert olyan szakmát és olyan szerepkört választottam, ami igazán nekem való. Örömmel csinálom, és örömet szerez, hogy az emberektől érkező visszajelzések alapján boldogságot adok vele másoknak is. Ez a tudat és a sikerélmény sok energiát ad.

Idén két jelentős szerző, Lehár Ferenc és Huszka Jenő évfordulóját ünnepeljük. Az Ön szívében kitüntetett helyet foglal el valamelyikük?

Hozzám Huszka áll egy kicsit közelebb, mert ő nagyon jó dalokat írt a szubretteknek. Lehár inkább a lírai dalokban remekelt: csodálatos dallamokat írt a primadonnáknak és a bonvivánoknak. Huszka viszont azoknak az igazi magyaros, parasztos, tűzzel teli daloknak volt a mestere, amik közül én is sokat elénekeltem már.

Körvonalazódnak már tervek a következő színházi évadra is?

Vannak már új felkérések, igen. Az Operettszínházban a Marica grófnő premierje lesz ősszel, Veszprémben egy három szereplős prózai darabot mutatunk be, de vannak régebb óta futó darabok is, és persze koncertfelkérések. Reméljük, nem szól közbe a vírus.

 

Budavári Palotakoncert 2020 - Operett Gála - Találkozások

Budai Vár, Oroszlános Udvar, 2020. augusztus 8. 20:30

További információ és jegyvásárlás ide kattintva>>>

Fejléckép: Oszvald Marika / Fotó/Forrás: Gordon Eszter/Co-Opera

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Sörösüvegekből zenét csiholni – interjú Balogh Máté zeneszerzővel

A Renewable Music – V4 Composers for Sustainability elnevezésű projekt a fenntarthatóság témájában ösztönzi párbeszédre és cselekvésre a nemzetközi klasszikus zenei közösséget. A kezdeményezésben részt vevő egyik zeneszerzővel, Balogh Mátéval beszélgettünk.
Színház

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Centrál Színházban tér vissza a színpadra

A Nemzeti Színházban tavaly súlyos balesetet szenvedett színművészek apa-lánya párost alakítanak a Centrál Színház következő évadában. A Puskás Tamás rendezte előadás egy híres film adaptációja lesz. 
Klasszikus

Neves régizenei együttessel készített lemezt Daragó Zoltán

A fiatal kontratenor Bach-áriákat felvonultató lemeze Christophe Rousset vezényletével és a Les Talens Lyriques közreműködésével szeptemberben jelenik meg az Aparté Kiadónál.
Könyv

Pernye és fű – ősszel érkezik Závada Pál új regénye

Október 8-án a Magvető Kiadó gondozásában jelenik meg a Kossuth-díjas író legújabb regénye, amelynek története és karakterei ugyan fiktívek, ám a benne szereplő interjúk valóságosak – azokat Sipos András rendezővel készítették Statárium című, 1989-es filmjükhöz.
Plusz

Az utolsó szerelem mítosza

Az első szerelem minden líra egyik fő toposza, sőt népdaloktól regényekig, a first love az igazi, mert mindenkit érdeklő, lángba boritó téma. Azon gondolkozom, hogy miért nincs az elsőnek párja, azaz miért nincs igazi irodalma, lírai lenyomata az utolsó szerelemnek, ennek a fellobbanó érzelmi viharnak? Almási Miklós írása.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kritika

Szikrák és vízcseppek – Aida a Szentmargitbányai Kőfejtőben

Tíz év után ismét az Aida került színre az Ausztriában található Szentmargitbányai Kőfejtő hatalmas szabadtéri színpadán. Nem ez volt azonban az egyetlen visszatérés: ismét Thaddeus Strassberger rendező munkáját láthatta a közönség.
Zenés színház hír

Lehoczky Zsuzsáról nevezték el az Operettszínház játszóhelyét

Különleges születésnapi ajándékkal köszöntötte a Budapesti Operettszínház Lehoczky Zsuzsát: a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és Jászai-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja nevét viseli mostantól a teátrum Raktárszínháza.
Zenés színház ajánló

Lehár Ferenc világhírű művei csendülnek fel a Komáromi Erődben

A Budapesti Operettszínház a legendás komáromi zeneszerző életművéből nyújt nagyívű válogatást július 27-én, a gálakoncertet Homonnay Zsolt rendezésében láthatja a közönség.
Zenés színház kritika

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Zenés színház interjú

„Csak akkor lehet szabadon alkotni, ha nincsenek félelmeink” – beszélgetés Tassonyi Balázzsal

Tassonyi Balázs elképesztően erős évadot tudhat maga mögött. A Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves hallgatójaként 2024-ben debütált a Budapesti Operettszínház több előadásában is, és főszerepet kapott a Carmenben.