A szeptember az eredetileg 2021 tavaszára tervezett Nine premierjével kezdődik, amely Federico Fellini önéletrajzi ihletésű filmjének, a 8 és ½ színpadi adaptációja. A sors fintora, hogy a darabot a sorozatos leállások miatt éppen kilenc hónapja próbálják, ám – ahogy Balázs Zoltán, az előadás rendezője fogalmazott – a misztikus kilencesen átlépve a próbaidőszak alatt kizárólag a tartalomra koncentrál, illetve arra, hogy az előadásban hogyan tudják továbbvinni a Fellini-örökséget, miközben valami egyedit alkotnak.
A színpadi tér sem hasonlít semmilyen eddigi operettszínházi előadáséhoz: a színészek szinte áttetsző elemek között mozognak,
és ebben a közegben a három főszereplőnek (Dolhai Attilának, Homonnay Zsoltnak és a magyar szövegeket is jegyző Szomor Györgynek) megvan a lehetősége, hogy teljesen a saját képére formálja Contini alakját.
Októberben aztán Lehár Ferenc operettje, A mosoly országa tér vissza a Budapesti Operettszínházba, ezúttal a világhírű Stephen Medcalf rendezésében. A darab eltér a hagyományos operettektől, hiszen amellett, hogy megvan benne az egzotikum és játékosság, valamiféle bánat és melankólia lengi körül. Ehhez Túri Erzsébet álmodott kettős díszletet: a sötétebb tónusú báltermet egy sárgás-pirosas színekben ragyogó, kínai tér váltja, egy örökké mosolygó Buddhával a középpontban. A darabbal egyszersmind a színház új karmestert is avat majd Sándor Szabolcs személyében.
A június 25-i előbemutatót követően, szintén ősztől lesz látható Joseph Stein és Jerry Bock kultikus musicalje, a Hegedűs a háztetőn, melyet Bozsik Yvette álmodott színpadra.
„A nagy ikonikus művek tudatemelő előadások”
– vallja a rendező, aki a saját érzésein keresztül átengedve teremti újjá Tevje világát. Bozsik Yvette az előadással úgy próbál újat alkotni, hogy miközben nem szakad el teljesen a hagyományoktól, mégis reflektál a mára, és kihangsúlyozza a mű legfontosabb üzenetét: próbáljunk meg egységben maradni.
Az évad második felében két ősbemutatóval készül a Budapesti Operettszínház: Kovács Adrián zeneszerző zenedrámáját, a Veszedelmes viszonyokat Kiss Csaba állítja színpadra, akinek ez lesz a második zenés színházi rendezése. A Choderlos de Laclos regénye nyomán készülő előadásban egyszerre van jelen az érzelmesség és a manipuláció, és a legfőbb kérdéssé az válik, hogy mennyire veszélyesek a kiégett emberek, akik szándékosan rombolnak maguk körül.
Kocsis Dénes és Gubik Petra a Budapesti Operettszínház sajtótájékoztatóján (Fotó/Forrás: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház)
A jövő április egyik legjobban várt előadása kétségkívül a Jekyll&Hyde lesz, amely most először látható budapesti kőszínházban.
Vincze Balázs egy „hiteles és vagány” előadást álmodott színpadra, amely a következő szezonban is futó La Mancha lovagjához hasonlóan részben improvizációkra épülő próbák mentén áll majd össze.
Ez pedig illeszkedik a darab világához is, hiszen Dr. Jekyll éppen az emberi személyiség határait feszegetve keresi a választ arra, hogy mennyire ismerjük önmagunkat, illetve meddig és miként tudjuk elnyomni a bennünk élő gonoszt.
Az új bemutatók mellett a sikerrel futó produkciók is repertoáron maradnak: látható lesz az Abigél, A Szépség és a Szörnyeteg, a Csárdáskirálynő, a Mágnás Miska, a Musicalmesék, az Oszi Boszi, a repülő nagyanyó, valamint a Marica grófnő. Karácsony táján visszatér a Diótörő is, emellett a Kálmán Imre Teátrumban is izgalmas előadások várják a nézőket: többek között a Dorian Gray, A Pendragon-legenda és a Tajtékos dalok. A Raktárszínházban az Anne Frank naplója/A képfaragó, a Szegény Dzsoni és Árnika, valamint a Virágot Algernonnak mellett visszatér a Jövőre, Veled, Itt! és a Lili bárónő is.
A következő évad előadásaira megkezdődött a jegy- és bérletértékesítés, melyről bővebb információ az alábbi oldalról érhető el.
Fejléckép forrása: Art&Lens Photography / Budapesti Operettszínház