Zenés színház

Oszvald Marika: "Varázslatos volt az egész pályafutásom"

2015.03.15. 16:44
Ajánlom
A színművész a magyar operett ikonikus alakjaként nyújtott emlékezetes, a műfajt éltető alakításai, valamint páratlanul sikeres művészi munkája elismeréseként Kossuth-díjat vehetett át vasárnap a Parlamentben.

Elárulta, hogy leírhatatlan nagy boldogság volt számára megkapni a Kossuth-díjat, mert visszajelzést jelent, hogy nem volt haszontalan eddigi munkája. "Hidegrázósan, libabőrösen csodálatos volt, amikor megtudtam" - jegyezte meg.

Oszvald Marika színész-énekes családból származik: édesanyja, Halasi Marika elismert szubrett, édesapja, Oszvald Gyula az Operettszínház népszerű bonvivánja volt. Már gyermekkorától a színház és azon belül is az operett világában élt.

"Már fiatal koromban megtanultam azt, hogy ez a pálya nem fenékig tejfel" - fogalmazott. Szülei figyelmeztették, nem biztos, hogy olyan karriert tud befutni, amilyet szeretne, mert az sok mindenen múlik: a hozzáálláson, a kitartáson, az empatikus készségen, a kritika elviselésén, a szorgalmon - sorolta. "Én éreztem magamban ezt az erőt és nem adtam föl" - mondta, hangsúlyozva: nem arra törekedett, hogy sztár legyen, kifejezetten szereti ezt a munkát.

Pályája kezdetét felidézve kiemelte: csodálatos volt, amikor első szerepét eljátszotta és jó kritikát kapott. Azt írták róla: nagyon szép karriert futhat be, ha a színház jól gazdálkodik a tehetségével. "Meg kell hogy mondjam, hogy nagyon jól gazdálkodott a színház a tehetségemmel" - jegyezte meg, hozzáfűzve, hogy nagyon sok igazgatója, rendezője volt, sok koreográfussal dolgozott és mindtől nagy támogatást kapott. Pályáján végigkísérte a szerencse és meg tudta ragadni a lehetőségeket.

Oszvald Marika a Színház- és Filmművészeti Főiskola operett-musical szakán végzett, majd az Operettszínházhoz szerződött, amelynek azóta is tagja.

Mint fogalmazott, pályája egyenletesen, lépésről lépésre haladt előre, nagy kiugrások, bukások nélkül, töretlen volt a karrierje. Bejárta az egész világot az Egyesült Államoktól Japánig. "Megmérettetést jelentett, hogy ott, ahol nem ismerik az embert, hogyan fogadják" - mondta, kiemelve, hogy a világon mindenütt nagyon szeretik az operettet, és lelkesedéssel fogadták a társulatot. A cirkuszhercegnő franciaországi vendégjátéka után megjelent kritikában például azt írták róla: lángba borította az egész színpadot.

Szívesen emlékezik vissza a János vitézre, amelyben első főszerepét játszotta. Mint mondta, Vámos László tanára volt a főiskolán, a rendező remek színész-pedagógus volt és a főiskola után, a színházban is tovább tanította őket. Különleges öröm volt számára, hogy rá osztotta Iluska szerepét a szegedi szabadtéri színpadon, hiszen pár évvel azelőtt édesapja játszotta ugyanott a János vitézt, ami nagy élményként élt benne.

Édesapjával még együtt is játszhatott A mosoly országában. "Ő volt Szu-Csong és én voltam Mi, a húga. Katartikus élmény volt vele együtt játszani, csodálatos tenor volt" - mondta Oszvald Marika, aki édesanyjával is lehetett még egy színpadon.
Jelenlegi munkáiról a színésznő elmondta, hogy a Csínom Palkó című operettet próbálja, amelynek április 24-én lesz a bemutatója. Ezzel párhuzamosan egy prózai darabon is dolgozik egy fiatal társulattal: az Átrium Film-Színházban mutatják be májusban Csehov Sirály című drámáját, Arkagyina szerepére kérte fel a rendező, Fehér Balázs Benő. "Ilyet még nem csináltam, nem is tudom mi lesz. Meg kell harcolnom ezért a dologért, hiszen ez teljesen más műfaj, prózai szerepet korábban nem nagyon játszottam" - jegyezte meg a Oszvald Marika, aki pályája során leginkább szubrettként lépett színpadra.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Vizuál

Drótmese – Nézze meg online a fiatal magyar alkotó díjnyertes animációját!

Pataki Szandra stop motion animációja egy drótszálakból felépített világban játszódik, ahol senki sem vonhatja ki magát az egymásnak feszülő erők hatása alól.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.