Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Budavári Palotakoncert-interjúk 05.
2018.07.19. 12:00
Ajánlom
Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.

Egyetlen alkalommal, A Szépség és a Szörnyeteg németországi turnéja miatt nem vettél részt a Budavári Palotakoncerteken. Miért szereted ezeket a fellépéséket?

Más-más a varázsa annak, amikor egy előadást játszol, vagy amikor egy ilyen esten lépsz fel. A színházban egy komplett történetet látnak a nézők, elsősorban a sztorira figyelnek, itt viszont egyik szám jön a másik után, a közönség nagy operett slágereket akar hallani, amit még dudorászni is tud velünk, jó előadóktól, jó színpadi szituációban. Itt az az elemi cél, hogy a közönség jól érezze magát. Nem több, de nem is kevesebb. Ettől sokkal intenzívebb és közvetlenebb a kölcsönhatás színpad és nézőtér között, hiszen azonnali reakciókat kapunk.

161021_1938-115544.jpg

Oszvald Marika és Peller Károly (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Mennyiben más énekesként és színészként egy gálaesten színpadra állni, mint a színházban egy szerepet megformálni?

Teljesen más. A színdarabokban a táncos-komikus és a szubrett az előadás motorja, iszonyatos energiákkal kell jelen lenni és végigvinni a történetet. Itt, ha tetszik, kisebb a felelősségünk, mert csak egy-egy számra kell koncentrálni az erőnket. De épp ez a nehézsége is, mert miközben a színházban három órád van arra, hogy olyan maradandót alkoss, amitől a nézők nem felejtenek el, egy gálán erre mondjuk háromszor öt perced jut.

1-115545.jpg

A hölgykoszorúban: Peller Károly (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Milyen lesz az idei Palotakoncert?

Általában koncertgálákat szoktunk csinálni, ami azt jelenti, hogy bejön az énekes, leénekli a számát, meghajol és kimegy. A mostani est viszont sokkal „színházibb”.

Gondolatok mentén össze vannak fűzve a dalok. Komplett kis történetek elevenednek meg. Például van egy blokk, ami a Story gálára hajaz, de van benne egy olyan jelenetsor is, ami strandon játszódik. Lőcsei Jenő, a gálaest rendező-koreográfusa már régóta készül erre az alkalomra, régen összeálltak a fejében a számok, hogy ki mikor mit csinál, a szövegeket Lőrinczy Attila dramaturggal készítették el. Jenő tényleg ebben él egy éve, pontosan tudja, mit akar, mindent teljesen kitalált már a próbák kezdete előtt, hogy hogy jutunk el A-ból B-be, és abból hogyan jön a C. Nagyon szellemes, különleges és eredeti lesz az egész.

Épp ezért, gondolom, a színészektől és a táncosoktól is jóval több felkészülést és próbát igényelt ez a munka.

Így igaz. Jóval többet készültünk rá, mint egy átlagos gálakoncertre.

Szinte minden szám új, de még azok is, amiket már énekeltünk, teljesen újra vannak gondolva. Ez még a primadonna-bonviván számokra is vonatkozik. Az Emlékszel még például egy strandi szituációban csendül fel. Teljesen mások a mozgások, az érzetek. Mindent át kellett állítanunk.

161021_1918-115545.jpg

Peller Károly és Oszvald Marika (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

Miket énekelsz?

Három számom van. Éneklem a Shopping c. tercettet A bajadérból, Oszvald Marikával adjuk elő a népszerű Gyere, te nímand című dalt, és lesz egy nagyon-nagyon kiforgatott, mai helyzetbe tett Légy az icipici párocskám duettem.

Mivel ajánlanád a közönségnek, miért érdemes elmenni az idei gálára?

A hagyományos Palotakoncertek vonala mentén egy vadonatúj dolgot fogunk csinálni. Lesznek nagy slágerek és kevésbé ismert számok, de nem csúfoljuk ki a műfajt, csak új köntösbe öltöztetjük. Mindenképp érdemes megnézni, hogyan ötvöződik egymással hagyomány és újítás, mert szerintem ez az operett 21. századi sikerének útja.

 

Ez az interjú a gálakoncert szólistáit bemutató sorozat része. A többi részt itt találja.

A Budavári Palotakoncertek augusztus 3-án és 4-én operettgálával, 5-én csárdással várja közönségét. További  információk és jegyek a rendezvény oldalán.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Zenés színház

Kettévágott Carmina Burana – reakciók az operaházi büfébotrányra

Bogányi Tibor karmester visszalépett az operaház Carmina Burana-produkciók vezénylésétől, mivel főigazgatói döntésre szünetet kell beiktatni az előadásba. Az ügy számos viharos reakciót váltott ki.
Vizuál

Elhunyt Koncz András festőművész

A Munkácsy-díjas festőművész, Koncz Zsuzsa énekesnő öccse hosszú, méltósággal viselt, súlyos betegség után hunyt el március 2-án hajnalban, életének hetvenegyedik évében.
Zenés színház

„Mindenkinek ajánlom, hogy menjen ki éjszaka az erdőbe!” – interjú Claus Guthtal

A világ egyik legjelentősebb operarendezője, Claus Guth nemrég Budapestre látogatott: számos neves színház után a Magyar Állami Operaház is átvette Don Giovanni-rendezését. Ebből az alkalomból kérdeztük az alkotót.
Vizuál

Elhunyt Vadász György építész

Életének 92. évében, március 3-án elhunyt Vadász György Kossuth- és Ybl Miklós-díjas építőművész, a Magyar Művészeti Akadémia rendes tagja, a nemzet művésze. A kilencvenes években készült épületeivel nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a bauhaus ismét népszerűvé vált a hazai építészetben.
Színház

Oidipusz a politika útvesztőjében – bemutatták Szikszai Rémusz rendezését a Radnóti Színházban

A Radnóti Színház legújabb előadásában Oidipusz egy idealista, ígéretes politikus, akinek szembe kell néznie a múlt terheivel. A produkció bemutatójára március 3-án került sor. A főszerepekben mások mellett Pál András, Kováts Adél és László Zsolt látható.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Mindenkinek ajánlom, hogy menjen ki éjszaka az erdőbe!” – interjú Claus Guthtal

A világ egyik legjelentősebb operarendezője, Claus Guth nemrég Budapestre látogatott: számos neves színház után a Magyar Állami Operaház is átvette Don Giovanni-rendezését. Ebből az alkalomból kérdeztük az alkotót.
Zenés színház hír

Kettévágott Carmina Burana – reakciók az operaházi büfébotrányra

Bogányi Tibor karmester visszalépett az operaház Carmina Burana-produkciók vezénylésétől, mivel főigazgatói döntésre szünetet kell beiktatni az előadásba. Az ügy számos viharos reakciót váltott ki.
Zenés színház kritika

Párkapcsolati dráma színes háttér előtt – A víg özvegy Zürichben

Az operettműfaj megújítójaként is emlegetett ausztrál rendező, Barrie Kosky ezúttal Lehár-műhöz nyúlt. Produkciójában ezúttal sem alkalmazott túl radikális eszközöket, már amennyiben nem tekintjük annak az emberi lélek mélységeit feltáró elemzést.
Zenés színház ajánló

A Manon Lescaut-t adja elő a Nemzeti Filharmonikusok a Müpában

Puccini operája hangzik el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar következő koncertjén, a Manon Lescaut-t Vashegyi György vezényli és Káel Csaba rendezi.
Zenés színház hír

Miklósa Erika alapítványával együttműködve indít posztgraduális képzést a Pécsi Tudományegyetem

Együttműködési megállapodást kötött a Miklósa Erika Kossuth-díjas operaénekes által alapított KvintEsszencia Mesteriskola Alapítvány és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara. Az együttműködés keretében posztgraduális képzést indít az egyetem.