"Egyenesen a Verbier Fesztiválról utaztam Innsbruckba a Poppeát próbálni. Idén a Figaro házassága Barbarináját énekeltem, tavaly Purcell Dido és Aeneas című operájában az udvarhölgyet és az első boszorkányt alakítottam Angelika Kirschlager és Juliane Banse partnereként a svájci hegyek között. Az innsbrucki főszerepre úgy kaptam felkérést, hogy tavaly megnyertem a Cesti Énekverseny fő- és közönségdíját. A második díjas Tehila Nini játssza Neronét, csupa fiatal énekesből áll a szereposztás" - nyilatkozta Baráth Emőke. A huszonhat éves énekesnő Verbier-ben Paul McCreesh-sel, a régizene egyik kimagasló személyiségével, a Monteverdi-mű kapcsán pedig a Massimiliano Toni karmesterrel és Jeffrey Francis-val dolgozott együtt. Jakob Peters-Messer rendezését Baráth Emőke kifejezetten érdekesnek találta, mely "kevésbé a politikai intrikákat, inkább a szerelem diadalát hangsúlyozza." A német rendező már több alkalommal is állított színre vitt barokk operákat (Telemann, Mazzocchis és Händel alkotásait), de Innsbruckban ez volt az első előadása. A darabot szombaton és jövő hétfőn is megismétlik az Innsbrucki Egyetem teológiai karának udvarán.
Baráth Emőke zenei tanulmányait Gödöllőn kezdte zongora és cselló szakon, majd a budapesti Szent István király Zeneművészeti Szakközépiskolában folytatta hárfa és ének szakon. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen Pászthy Júlia növendékeként diplomázott. A 2011-12-es tanévben Firenzében, a Luigi Cherubini Konzervatóriumban Leonardo De Lisi növendékeként tanult. 2010-ben a Zeneakadémia Baráti Körének támogatásával barokk mesterkurzusokon vett részt Gmundenben, a barokk akadémián, ahol Deborah York volt a tanára. Az Egyesül Államokban, Bostonban, a Longy School of Music által szervezett mesterkurzuson Richard Bordas spanyol kontratenor irányításával többek között Bach műveivel gazdagította repertoárját. 2011 novemberében Sesto szerepét énekelte Händel Julius Cézár Egyiptomban című operájában, Alan Curtis vezényletével és az Il complesso barocco előadásában.