A több száz éves Victor Hugo-mű olyan módon és olyan dolgokat mutat föl, amelyek nem avultak el a világban – hangsúlyozta a rendező, hozzátéve: nem volt könnyű a darabhoz díszleteket készíteni és nem volt könnyű a zenéjét megfogalmazni, hiszen Alan Menken egészen különleges zenét írt és maga a színpadi, drámai megvalósítás is különleges volt.
Kerényi Miklós Gábor emlékeztetett, hogy a musical
Makláry László zenei vezető, karmester kiemelte, hogy az egyik nagy kihívást a szakrális egyházi énekek megszólaltatása jelentette. A gyönyörű, nagy kórusok mellett komoly ellenpont a zene drámaisága tekintetében az egyéni tragédiák és szépségek megjelenítése. Példaként említette Quasimodo, Esmeralda és Phoebus viszonyát, amelyet a muzsika is drámai módon érzékeltet.
A legendás történetéből 20 éve készült Alan Menken zenéjével és a Disney gondozásában rajzfilm, amiből a színpadi feldolgozás 1999-ben debütált Berlinben. Az animációs film és a musical társalkotójával, a dalszövegek írójával legutóbbi budapesti, előkészítő munkalátogatása során találkoztunk. Stephen Schwartz nevéhez olyan musicalek kötődnek, mint a Godspell, a Pippin és a Wicked valamint a Pocahontas, az Egyiptom hercege és a Bűbáj című filmek.
Kapcsolódó
Aki Quasimodo helyett fogalmaz...
Szerelem, hősiesség, elfogadás – ezek az erények lesznek a főszereplők augusztus közepén a szegedi Dóm téren, ahol a Budapesti Operettszínház és a Szegedi Szabadtéri Játékok közösen készül A Notre Dame-i toronyőr című musical bemutatására Kerényi Miklós Gábor rendezésében.
Somogyi Szilárd a fordítói munka kapcsán elmondta, hogy mindig olyan típusú szövegkönyvnek kell születnie, amely kiszolgálva az előadást hosszú távú sikerre ad lehetőséget. A cél, hogy a színészek könnyedén magukévá tudják tenni a szavakat, emellett könnyen énekelhetők legyenek. Hozzátette, hogy a bús, borongós, felnőtt világba sikerült egy kis humort csempészni a vízköpőkön keresztül, amely Quasimodo gyermeki lelkét mutatja be.
A díszletet Khell Csörsz, a jelmezeket Horváth Kata tervezte. Quasimodo alakjában Veréb Tamás és Cseh Dávid Péter, Esmeraldaként Gubik Petra és Fekete-Kovács Vera, Phoebus szerepében Kocsis Dénes és Szerényi László, Frolloként Szabó P. Szilveszter és Szomor György látható. A darabban közreműködik a Budapesti Operettszínház Musical együttese és zenekara, a MÁV Pesti Broadway Stúdió növendékei, kaszkadőrök és artisták.
Kapcsolódó
Ez a szakma igénybe veszi a hangot és a lelket
Gubik Petra, a Budapesti Operettszínház ifjú művésznője sűrű évadot tudhat maga mögött. Öt bemutatón van túl, és még kettő várja a szeptemberi évadkezdés előtt. Közben sikeresen elvégezte az első évét a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.


hírlevél








