Zenés színház

Quasthoff mesés comebackje

2012.02.09. 15:30
Ajánlom
A sztárbariton még januárban nyilatkozott visszavonulásáról, Alexander Pereira, a Salzburgi Ünnepi Játékok igazgatója azonban közölte, fesztiválján Quasthoff mesemondóként ismét pódiumra lép.

A daléneklés világszerte elismert kiemelkedő egyénisége január 11-én, a visszavonulása bejelentéskor azt nyilatkozta, hogy 40 éven át szentelte minden energiáját a műfajnak, és ezzel kivívta a jogot, hogy azt mondhassa: elég volt. Quasthoff az utóbbi időben több koncert lemondására is kényszerült vokális problémák miatt, és orvosai is javasolták már neki, hagyjon fel a nyilvános szerepléssel. "A döntésemet hosszú töprengés előzte meg" - jegyezte meg az 52 éves előadóművész.

A világhírű énekes azonban a Salzburgi Ünnepi Játékokon ha nem is énekesként, de prózai szerepben ismét színpadra lép: augusztus 18-án a Mozart-házban A szép Magelone című Brahms-ciklus egyik előadójaként fog közreműködni. A középkori lovagregényeket feldolgozó dalokat Michael Volle(bariton) a neves zongorista Helmuth Deutsch kíséretével fogja megszólaltatni. Thomas Quasthoff pedig Ludwig Tieck verseit olvassa majd föl az koncertesten. Pereira úgy véli, nagy szerencse, hogy Quasthoff vállalta a mesélő szerepét, akit művészként és emberként is nagyra becsül. A bariton június 2-án és 3-án Bécsben, a Musikvereinsaalban ugyancsak prózai szerepben lép fel, a Bécsi Filharmonikusokkal, Zubin Mehta vezényletével Arnold Schönberg monumentális alkotásának a Gurre-Liedernek lesz a narrátora.

Thomas Quasthoff egyike volt azoknak a Contergan-bébiknek, akik súlyos fogyatékossággal jöttek világra, mert édesanyjuk ezt a gyógyszert szedte terhessége alatt. 1959-ben a németországi Hildesheimben született, zenei tanulmányait Hannoverben folytatta Charlotte Lehmann és Ernst Huber-Contwig irányításával. 1995-ben az oregoni Bach Fesztiválon debütált, ez a fellépés alapozta meg széleskörű nemzetközi karrierjét. A Schubert- és Mahler-dalirodalom egyik legavatottabb előadójának ismerték el, számos díjat kapott, köztük például a Herbert von Karajan-díjat is elnyerte. Több fesztivál és zenei intézmény rezidens művészévé választotta. Operaszínpadon két szerepet alakított 2003-2004-ben, a Fidelio miniszterét és a Parsifal Amfortasát. Lemezei igen keresettek, három Grammy-díjas van közöttük. Már 1996-tól tanított, előbb a Detmoldi Zeneművészeti Főiskolán, 2004-től pedig a berlini Hanns Eisler Zeneművészeti Főiskolán rendes professzorként, és gyakran vezet mesterkurzusokat, legközelebb februárban Párizsban a Cité de la Musique-ben.

Programkereső

Legolvasottabb

Klasszikus

Az 1956-os forradalom zenéi

Akár a történelem kötötte össze őket október 23-a eseményeivel, akár a szerző akart ily módon emléket állítani a forradalomnak, sok zenemű létezik, mely mára elválaszthatatlanná vált 1956-tól. Egy csokorra valót gyűjtöttünk belőlük.
Színház

Alföldi Róbertet a Pinceszínházban faggatják

Trezor címmel beszélgetéssorozatot indít a Pinceszínház. Az új, havi rendszerességgel jelentkező sorozat első vendége Alföldi Róbert lesz.
Klasszikus

Kezdődik a Bartók Világverseny

Október 25. és 31. között rendezik meg a Zeneakadémián a Bartók Világversenyt. Az idei évben vonósnégyesek mérkőznek meg, a fordulókat élőben és online is követheti a közönség.
Színház

Alkoholba fojtott romantika a Pesti Színház színpadán

Yasmina Reza népszerű drámája, a Bella Figura látszólag egy kellemesen induló, titkos randevú története, a darabból azonban hiányzik az idill. A magyarországi ősbemutatót Török Ferenc rendezi, az előadás október 22-től látható a Pesti Színházban.
Klasszikus

Minden hangjegy közös érdek – interjú Kelemen Barnabással és Keller Andrással

Az ’56-os forradalom évfordulóján egész napos programmal tiszteleg a hősök előtt a Concerto Budapest. A Magyar Kincsek Ünnepén olyan zeneművek is elhangoznak, amelyekkel máskor nemigen lehet találkozni. Az érdeklődőket pedig talán kellemes meglepetésként éri, milyen gazdag a zeneirodalmunk.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Minden részlet a helyére kerül

Célegyenesbe ért az Eiffel Műhelyház ünnepélyes átadása. A látványosan megújult egykori mozdonyjavító műhelyben kialakított játszóhelyeket hivatalosan október 25-én veheti birtokba a publikum, ám az elmúlt időszakban az Opera csapata már belakta a komplexum tereit, ahol több nyilvános előadást is tartottak. A munkálatok a járványhelyzet miatti kényszerű bezárás alatt is folyamatosan zajlottak, az utolsó simításokról Józsa Ankát, a Magyar Állami Operaház beruházó építészét kérdeztük.
Zenés színház ajánló

21. századi összművészet – újra műsoron Az úrhatnám polgár

Az elmúlt évad végének izgalmas összművészeti produkciója volt a Molière és Lully közös alkotásából, Az úrhatnám polgárból készített, modern környezetbe helyezett előadás, melyet idén három alkalommal láthat a közönség.
Zenés színház kritika

A művészet lázadása

Hargitai Iván legújabb rendezésével egy örök érvényű történethez nyúl, fiatalok útkeresésén, sikerein és bukásain keresztül beszél az életről. A székesfehérvári Vörösmarty Színház Fame-előadása eltávolodik a hagyományos színházi keretektől, már-már cirkuszi poronddá változtatva a teret.
Zenés színház interjú

„Körül szeretnék nézni a világban” – Interjú Fürjes Anna Csengével

Egyetlen magyarként került a IV. Nemzetközi Marton Éva Énekverseny döntőjébe Fürjes Anna Csenge, aki fiatal kora ellenére több kisebb-nagyobb szerepet énekelt már a Magyar Állami Operaház produkcióiban is. A mindössze huszonöt éves mezzoszopránnal beszélgettünk.
Zenés színház ajánló

Isten, haza, család – és ami mögötte van

Alföldi Róbert legújabb rendezésében a kortárs néptánc formanyelvét arra használja, hogy tükröt tartson a valóságunknak, miközben vizsgálat tárgyává teszi a népikultúra egykori berendezkedését, hagyományaink visszásságait.