Zenés színház

Rendkívüli felmondással megvált KERO-tól az Operett

2018.04.26. 18:07
Ajánlom
Az Operettszínház vezetése amiatt döntött Kerényi Miklós Gábor munkaviszonyának megszüntetése mellett, mert az egykori művészeti vezető az elmúlt hetekben adott nyilatkozataiban rossz fényben tüntette fel munkahelyét.

A Kerényi Miklós Gábor körüli botrány tavaly novemberben robbant ki, miután a Budapesti Operettszínház korábbi művészeti vezetőjét többen is megvádolták fizikai agresszióval. A rendező visszautasította az őt ért vádakat, és kérte felmentését művészeti vezetői tevékenysége alól, továbbá kezdeményezte nyugdíjazását. Az Operettszínház vezetése – miután Maros Ákos színész, táncos névvel is vállalta a fizikai agresszió vádját – azonnali hatállyal felmentette a munkavégzés alól Kerényit, és belső vizsgálatot indított.

Rendhagyó történelem óra Kerényi Miklós Gáborral

Rendhagyó történelem óra Kerényi Miklós Gáborral (Fotó/Forrás: Budapesti Operettszínház)

A vizsgálat lefolytatását követően az Operettszínház közölte: „A belső vizsgálat alátámasztotta, hogy a novemberben hozott munkáltatói döntés az üggyel kapcsolatban indokolt volt.” Lapunk azon kérdésére, miért nem bocsátotta el Kerényi Miklós Gábort az Operettszínház, Dr. Lehner Katalin, a színház ügyvédje korábban elmondta: „Azonnali hatályú felmentésre akkor lett volna mód, ha tanúk is megerősítik – minden kétséget kizáróan – a vétséget, elévülési időn belül. Ennek a lehetősége egyébként még most is, illetve a munkaviszonyának végéig fennáll.”

Újabb fordulat

Kerényi közalkalmazotti jogviszonya 2018. július 5-én szűnt volna meg, ám néhány napja fordulat állt be az ügyben. A rendező az elmúlt hetekben több interjút adott és közösségi oldalán is megjelentetett egy közleményt, amelyben saját álláspontját fejtette ki az üggyel kapcsolatban. (Legutóbbi, a szerkesztőségünknek is elküldött közleményét itt olvashatja.)

Amíg a próba tart, néha valóban a szörnyeteg Kero vagyok – Újra megszólalt Kerényi Miklós Gábor

Kapcsolódó

Amíg a próba tart, néha valóban a szörnyeteg Kero vagyok – Újra megszólalt Kerényi Miklós Gábor

A Budapesti Operettszínház korábbi művészeti vezetője hivatalos Facebook-oldalán tett közzé friss közleményt, amelyben az elmúlt hónapok eseményeinek hátterét foglalja össze a saját nézőpontjából, továbbá kifejti, szerinte miben hibázott és bocsánatot is kér.

Az elmúlt hetekben napvilágot látott nyilatkozatok hatására az Operettszínház vezetése végül úgy döntött, rendkívüli felmondással megválik az egykori művészeti vezetőtől – értesült róla a Blikk. Az üggyel kapcsolatban megkerestük Kerényi Miklós Gábort, hogy amennyiben tervez hivatalos közleményt megfogalmazni vagy további információt közreadni, arról tájékoztassa lapunkat is. A rendező jelezte: „természetesen számíthatnak rám”.

A Budapesti Operettszínházhoz is eljuttattuk kérdéseinket, ahonnan a színház sajtófőnöke az alábbi válaszokat juttatta el lapunkhoz: „Kerényi Miklós Gábornak 2018. április 13-án rendkívüli felmentéssel megszűnt a munkaviszonya, mivel a magatartásával megszegte a Munka Törvénykönyve 8. Paragrafus 1-4. bekezdését, azaz olyan magatartást tanúsított, amely alkalmas a munkáltató jó hírnevének, jogos gazdasági érdekeinek veszélyeztetésére."

A belső vizsgálat kapcsán megjegyzik: A Budapesti Operettszínház március 1-jén hozta nyilvánosságra a belső vizsgálatának eredményét, mely alátámasztotta a korábbi művészeti vezetővel szemben történt addigi retorziókat. A színház tudomása szerint az eljárás időtartama alatt a vizsgálat tárgyával kapcsolatban jogi útra senki nem terelte az ügyet vagy terjesztett elő magánindítványt. A vizsgálóbizottság anonimitást biztosított mindazoknak, akik hozzájuk fordultak és igényelték azt, a jelentést pedig kizárólag a főigazgató ismerhette meg. Szintén névtelenséget biztosítottak azok az úgynevezett külső szakértők – pszichológusok és a jogi tanácsadó –, akiknek segítségét a belső közlemény alapján az Operettszínház társulatának tagjai igénybe vehették és vették.

A márciusi és a mostani ügy nyilvánosságra tartozó kommunikációjával, a teátrum a Kerényi-ügyet lezártnak tekinti” – válaszolta az Operettszínház sajtóosztálya.

Programkereső

Legolvasottabb

Színház

„Az operettek a szüleim, a musicalek pedig a férjeim” – 90 éve született Galambos Erzsi

Balerinának készült, az operettek és musicalek koronázatlan királynője lett. Már gyerekkorában megtalálták a kisebb szerepek, később pedig olyan színészlegendákkal lépett színpadra, mint Somlay Artúr, Básti Lajos, Latabár Kálmán vagy Honthy Hanna. 1931. december 5-én született Galambos Erzsi.
Klasszikus

Magnificat, az örömteli várakozás himnusza

Számos zeneszerzőt megihletett a bibliai szövegre épült keresztény himnusz, a Magnificat, mely hagyományosan az adventi várakozás során szokott elhangozni.
Jazz/World

Elhunyt Kóbor János

78 éves korában elhunyt Kóbor János, az Omega együttes frontembere. A zenészt hetek óta kórházban kezelték koronavírus-fertőzéssel.
Plusz

Kihirdették a 2021-es Prima Primissima Díj nyerteseit

Tíz kategóriában vehették át a Prima Primissima Díjakat a magyar szellemi élet, a művészet, a tudomány és a sport jeles képviselői a Müpában tartott pénteki gálaesten.
Klasszikus

„Fontos, hogy ismét közel kerüljünk a közönséghez” – Beszélgetés Dinyés Somával

December 16-án családjával ad koncertet az Óbudai Társaskörben Dinyés Soma, akit régizenei munkásságáról és karnagyi tevékenységéről is sokan ismernek. A művész a koncert kiinduló ötlete mellett az utánpótlás-nevelés kérdéseiről és a kóruséneklés fontosságáról is mesélt

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„A humor a legszebb eszköz a sötétség ellen” – interjú Dénes Viktorral

Számos operettben bizonyított már táncoskomikusként, ezúttal azonban Rozsda Lovag bőrébe bújik Dénes Viktor a Budapesti Operettszínház zenés mesejátékában, a Rozsda Lovag és Fránya Fridában. Az újrahasznosított főhősről, a környezettudatosságról és a commedia dell’arte darabbéli megjelenéséről beszélgettünk.
Zenés színház hír

Különleges produkcióval álltak színpadra a Madách Színházban a Baltazár Színház művészei

Rendhagyó előadással tisztelgett a Madách Színház december 2-án a sérült emberek előtt a fogyatékossággal élő emberek világnapja alkalmából. A Szerencsejáték Zrt. „Tarts velünk egy akadálymentes jövőért!” kampányának részeként ugyanis a Mamma Mia! egyik betétdalát az előadás szereplői a Baltazár Színház színészeivel közösen adták elő.
Zenés színház kritika

A mitológiai szörnyek valósága

Eötvös Péter-ősbemutatót tartott a Berlini Állami Opera. A zeneszerző Sleepless című opera-balladája Jon Fosse Trilógiája alapján készült, Mundruczó Kornél állította színpadra.
Zenés színház hír

Polyák Lilla 20 év után távozik a Madách Színházból

A színésznő a hírt Facebook-oldalán jelentette be, köszönetet mondva a színház dolgozóinak az eddigi közös munkáért.
Zenés színház interjú

Régi-új mesék – Beszélgetés Székely Krisztával

A Hoffmann meséinek van terjedelmes mennyiségű hiteles kézirata, kritikai kiadása, de nincs definitív verziója. Fodor Géza „ismeretlen remekmű”-nek nevezte Offenbach befejezetlenül maradt operáját, amelyre – szintén Fodort idézve – önmagában nem, csak interpretációtörténetileg tekinthetünk. Ezt a történetet írja tovább az Opera előadása, amelyet Székely Kriszta rendez.