Zenés színház

Retro Hamupipőke Bécsben

2013.01.31. 13:28
Ajánlom
Az ötvenes-hatvanas évekre jellemző ruhákba öltöztetett, a korszak autócsodáiban ülő énekeseket álmodott színpadra a Wiener Staatsoper Rossini-produkciója.

A bécsi operaház 29 év után újította fel Rossini közkedvelt operáját. Sven-Eric Bechtolf új Hamupipőke-rendezése egy képzeletbeli miniállamban, San Sognóban játszódik, és a látványos díszletek és kellékek mellett számos pantomimeszközt is bevet.

A 25 éves ír mezzo, Tara Erraught, a Bajor Állami Operaház stúdiójának tagja óriási sikert aratott az opera címszerepében. Az ítészek szerint kellően jelentéktelen volt az Angelina (Hamupipőke)-jelenetekben az orrán ósdi csontkeretes szemüveggel, hercegnőként pedig ragyogó és varázslatos volt. Egyáltalán nem jelentett problémát számára a mű egyik legbonyolultabb áriája, a Non piu mesta - amikor Angelina a herceggel az oldalán bejelenti, hogy megbocsát gonosz mostohatestvéreinek. Errught előadása tökéletesen tükrözte Angelina átalakulását egyszerű dalocskát énekelő szolgálólányból hercegnővé, amiként csodálatosan gazdagon szólt a hangja. (A szóban forgó áriát ide kattintva lehet megnézni a dekoratív énekesnővel, Jean-Yves Thibaudet kíséretével - a lényeg 2:30-nál kezdődik!)

A premieren egy másik fiatal énekes, Dmitrij Korcsak alakította az időnként álruhába bújó Don Ramiro herceget. Korcsak a kritikák szerint szinte ugyanolyan jól megoldotta szerepét, mint Erraught. Igaz kezdetben hangja egy kicsit elveszett a zenekar hangerejében, de később erőre kapott, és minden erőfeszítés nélkül énekelte ki a magas C-ket. Az Alidoro szerepét alakító Ildebrando D'Arcangelo, valamint Don Magnifico alakjában Alessandro Corbelli pedig tökéletes buffofigurákat teremtettek.

A Rossini-specialistaként is számon tartott karmesterről, Jesus Lopez-Cobosról azt írták, hogy egyenesen "zenekari tűzijátékokat" produkált, igaz, a hangerőt nem volt könnyű "áténekelniük" a szereplőknek. A produkció, amelyet a premier közönsége nagy ovációval fogadott - igaz, egy-két pfuj is elhangzott - 2013. júniusig lesz műsoron a bécsi Staatsoperben.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Tragikus hirtelenséggel elhunyt Szabó Benedek, a Zeneakadémia hallgatója

A fiatal tehetség halálhíréről az Egyetem tuba tanszéki csoportja számolt be. Szabó Benedek első albuma idén januárban jelent meg The Thousand-faced Construct címmel.
Könyv

„Akkor még könnyebben nyíltak meg az emberek” – Závada Pál a Lírástudók vendége

Új regényének szereplői a kulákperek kárvallottjait keresik, a gyújtogatással vádolt parasztgazdák igazsága és a vérbírók hamissága után nyomoznak a rendszerváltás idején. A Lírástudók új epizódjában a Pernye és fű önéletrajzi hátterére is kíváncsi volt podcastunk műsorvezetője, Grisnik Petra.
Klasszikus

Christoph Eschenbach: „Érzem, hogy köt valami Magyarországhoz”

Nemrég két koncerten is vezényelte a MÁV Szimfonikus Zenekart a világhírű zongoraművész-karmester, Christoph Eschenbach. A mesterrel a Zeneakadémián tartott főpróba után tudtunk röviden beszélgetni.
Könyv

Az ember a nagy jelzők mögött – portrékötet jelenik meg Cserhalmi Györgyről

November 6-án az Open Books kiadó gondozásában jelenik meg Csáki Judit kötete, amelyben betekintést nyerhetünk a magyar filmművészet és színházi élet egyik legnagyobb alakjának életútjába.
Plusz

Jonas Kaufmann és Diana Damrau is fellép a 2025-ös Bartók Tavaszon

Április 4. és 13. között ismét kihagyhatatlan programokkal várja a nézőket a Bartók Tavasz: közös koncertet ad Diana Damrau és Jonas Kaufmann, miközben Kelemen Barnabás a Münchner Philharmoniker, Pusker Júlia pedig a Kammerorchester Basel vendége lesz.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Világsztár tenor és közönségkedvenc hazai bariton folytatja az Opera szólóestjeinek sorát

Gounod-, Mascagni- és Verdi-operák legszebb részleteivel is készül Kálmándy Mihály november 2-i zongorás áriaestjére, míg a New York-i Metropolitan lírai tenorja, Matthew Polenzani november 17-én lép a közönség elé az Eiffel Műhelyházban.
Zenés színház kritika

Leszámolás a világértelmezéssel – Bécsben is bemutatták Kurtág György operáját

A milánói Scalában tartott ősbemutató és számos további – koncertszerű formában Budapesten is látható – előadás után legutóbb a Bécsi Állami Opera vitte színre Kurtág György első operáját, a Samuel Beckett drámája nyomán írt Fin de partie-t.
Zenés színház ajánló

A televízió is levetíti A helység kalapácsából készült operát

A Coopera 2023-ban életre hívott magyar vígoperáját láthatják a tévénézők október 27-én, vasárnap az M5 műsorán. A Petőfi-emlékév keretében létrejött operát a Csokonai Teátrumban rögzítették idén márciusban.
Zenés színház ajánló

Lukács Gyöngyi és Erwin Schrott énekel az Opera következő dalestjein

Míg az intézmény Kossuth-díjas örökös tagja többek közt Händel, Verdi és Puccini műveiből válogatta Príma Donna-estjének műsorát, az uruguayi születésű basszbariton Mozart-, Liszt-, Tosti-, Ibert- és Guastavino-darabokkal lép a közönség elé.
Zenés színház interjú

Varázslás felsőfokon – beszélgetés a Hamupipőke három Tündérkirálynőjével

Bűbájban igazán bővelkedik a Budapesti Operettszínház új, Hamupipőke-produkciója. Hogy pontosan mitől lesz különleges, arról a novemberi ősbemutató kapcsán a Tündérkirálynőt alakító Bojtos Lucával, Kiss Diánával és Süle Dalmával beszélgettünk.