Zenés színház

Rost Andrea: „Domingóval minden találkozásom megerősíti a zenébe vetett hitemet”

2022.04.30. 12:10
Ajánlom
Noha több évtizedes kapcsolat fűzi a Magyar Állami Operaházhoz Plácido Domingót, színpadi szerepben idén áprilisban, Verdi Simon Boccanegrájában lépett fel először a spanyol tenor az Andrássy úti Ybl-palotában. Amelia szerepében a világhírű magyar szoprán, Rost Andrea volt partnere. VIDEÓ

278888555_10158918823818181_7415025427689392156_n-183453.jpg

Plácido Domingo (Simon Boccanegra) és Rost Andrea (Amelia Grimaldi) a Simon Boccanegra című operában (Fotó/Forrás: Kummer János / Magyar Állami Operaház)

Bár Domingo többször lépett már fel Budapesten, teljes szerepben most először állt az Operaház színpadán. Idén márciusban, az OPERA újranyitógáláján három szám erejéig karmesterként vezényelte az Opera Zenekarát a 81 éves művész, amely alkalomból interjút is adott lapunknak. Most viszont Verdi klasszikusában, magyar művészek társaságban aratott nagy sikert.

A Simon Boccanegra április 27-i előadását az MTVA rögzítette, és egy későbbi időpontban az M5 kulturális csatorna műsorára tűzi. Ezen az estén, a közönség nagy örömére, immár Rost Andreát láthattuk Amelia szerepében. A Kossuth-, Prima Primissima és Liszt Ferenc-díjas szopránt – megbetegedése miatt – a főpróbán és az első előadáson Francesca Sassut helyettesítette, a soron következő alkalmakon azonban már a magyar operaénekesre lehet számítani.

Rost Andrea és Plácido Domingo szakmai kapcsolata hosszú évekre nyúlik vissza, számos alkalommal énekeltek már együtt, ám most először találkoztak színpadon operaelőadás keretében. A közös munka és a létrejött színházi élmény kapcsán az énekesnő az alábbi gondolatokat osztotta meg a Fidelióval:

„Plácido Domingóval énekelni mindig is ünnep volt számomra. Sok-sok éve ismerjük egymást, és koncerteken léptünk már fel együtt, de teljes operaelőadásban közösen nem énekeltünk még együtt. Amelia szerepe számomra új volt, nehéz és intenzív próbaidőszak áll a hátam mögött. Plácido Boccanegrája világhírű, így már nagyon vártam, hogy együtt próbálhassunk. Minden várakozásomat felülmúlta a közös próbaidőszak szűk egy hete, hiszen fantasztikusan figyelmes kolléga és roppant alázatos zenész.

Aláveti magát a zenének, az opera és a szerep szolgálatának.

A legmeghatóbb számomra, aki a darabban a lányát alakítom, hogy drámai halála olyan hatással volt rám a színpadon, hogy nem bepróbált módon játszottam, hanem tiszta, gyermeki érzelemből. Domingóval minden találkozásom megerősíti a zenébe vetett hitemet. Nem volt ez másként most sem!”

„360 fokban gondolkodom a zenéről” – Beszélgetés Plácido Domingóval

Kapcsolódó

„360 fokban gondolkodom a zenéről” – Beszélgetés Plácido Domingóval

Plácido Domingót tenoristaként ismerte meg a közönség, de elsősorban művésznek tartja magát: mostanában a zenetörténet nagy baritonjait kelti életre, az Operaház Újranyitógáláján pedig karmesteri pálcát ragad majd. A sokféle szerepkörről és a Magyarországhoz fűződő kapcsolatairól is mesélt nekünk.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

A két macska az önreflexiót jelenti – Kepes András a Lírástudók vendége

A Két macska voltam berobbant a sikerlisták élére, így nem is volt kérdés, hogy Kepes Andrást is meghívjuk podcastunkba. A 75 éves tévés, újságíró most már szinte csak regényírással foglalkozik, és már a következő könyvét tervezi.
Vizuál

Csontváry ritkán látható, 1901-ben festett szicíliai tájképét is élőben csodálhatjuk a Virág Judit Galériában

A Holdtölte Taorminában című festmény felbukkanása azért számít művészeti szenzációnak, mert a magántulajdonban lévő festményt régóta nem láthatta a szélesebb közönség. „Kevés mű maradt fenn Csontváry után, magángyűjteményben pedig nagyjából húsz darab lehet. Ezek egyike a Holdtölte Taorminában” – mondta el Kelen Anna, a Virág Judit Galéria művészettörténésze.
Plusz

„Jön a szép kikelet” – megjelent a márciusi Fidelio

Részletes programbontásokkal, hírekkel, ajánlókkal és interjúkkal megjelent a 2024. márciusi Fidelio. Az ingyenes magazin megtalálható országszerte, az ismert terjesztési pontokon, és az online verzió is elérhető!
Klasszikus

Kalló Zsolt lesz az Anima Musicae vendégkoncertmestere

Legutóbbi Nádor termi koncertjükön a zseniális Mendelssohn zenéiből válogattak, február 24-én pedig a szintén csodagyerekként emlegetett Mozart remekművei csendülnek fel az Anima Musicae Kamarazenekar és mostani vendégük, Kalló Zsolt koncertjén.
Plusz

Drehertől Dreherig – a kőbányai sörgyártás lenyűgöző története

Mi köze a sörnek a boszorkányokhoz? Hogyan kapcsolódnak a Dreherek a martonvásári Beethoven-szoborhoz? Mikor készült az első magyar partyhordó? Egyebek közt erre is választ kaphatunk március 1-jén Sziklainé Lengyel Zsófia előadásán.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

A Manon Lescaut-t adja elő a Nemzeti Filharmonikusok a Müpában

Puccini operája hangzik el a Nemzeti Filharmonikus Zenekar és a Nemzeti Énekkar következő koncertjén, a Manon Lescaut-t Vashegyi György vezényli és Káel Csaba rendezi.
Zenés színház hír

Miklósa Erika alapítványával együttműködve indít posztgraduális képzést a Pécsi Tudományegyetem

Együttműködési megállapodást kötött a Miklósa Erika Kossuth-díjas operaénekes által alapított KvintEsszencia Mesteriskola Alapítvány és a Pécsi Tudományegyetem Művészeti Kara. Az együttműködés keretében posztgraduális képzést indít az egyetem.
Zenés színház ajánló

Világhírű rendező Don Giovanni-produkciója látható az Operaházban

Salzburg, Berlin, Amszterdam, Madrid és Párizs után Budapesten is bemutatkozik Claus Guth 2008-as világhírű Don Giovanni-rendezése. A címszerepet kettős szereposztásban Bretz Gábor és Szemerédy Károly alakítja.
Zenés színház hír

Komlósi Ildikó Bartók-mesterkurzust tart

Az énekesnő, aki maga is számtalanszor formálta meg Judit szerepét A kékszakállú herceg várában, február végén négy napon át dolgozik a kurzuson részt vevő fiatal művészekkel.
Zenés színház kritika

A női csábítás démoni ereje

Hiánypótló feladatot töltött be a Magyar Állami Operaház: bár Dvořák Ruszalkája a nemzetközi operaszínpadok kedvelt darabja, az intézmény saját produkcióban sosem játszotta még. A február 2-i előadáson jártunk.