Zenés színház

Rost Andrea elmondta, miért adta vissza Salome szerepét

2018.05.29. 10:31
Ajánlom
Exkluzív interjút adott lapunknak Rost Andrea. Az operaénekesnő elmondta, miért kellett visszaadnia Salome szerepét, amely rövid időn belül a második lemondása.

Miért mondta le a Salome címszerepét?

Ez a két előadás [a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon] a régi rendezésnek a felújítása lesz, tehát nem premier. Nagyon szerettem volna ezt a szerepet, érdekelt ez a fantasztikusan összetett női karakter. Izgatott a feladat, de sajnos úgy van, hogy amíg az ember nem kezdi el gyakorolni, „betenni a torkába” a szerepet, addig nem tudhatja, hogy a torka hogyan fog reagálni rá. Főleg úgy, hogy nekem igazából a Daphnén kívül más Richard Strauss-szerepem nem volt. A Daphnét két alkalommal énekeltem Kocsis Zoltánnal és a Nemzeti Filharmonikusokkal a Müpában, illetve a miskolci Operafesztiválon. Úgy vágtam neki a Salome tanulásának, hogy ez volt a tapasztalatom Strauss világával. Arra jutottam – hosszas töprengés és sok-sok óra munka és gyakorlás után –, hogy nem lenne helyes nekimenni ennek a szerepnek ilyen kevés színpadi próbával. Zenei próbát is alig kaptunk volna.

Rost Andrea

Rost Andrea

A közönség május közepén értesült erről. Mikor mondta le a fellépést?

Úgy láttam etikusnak a dolgot, ha minél előbb szólok. Két hónappal a premier előtt adtam vissza a szerepet,

s ezt a döntésemet Ókovács Szilveszter, az Operaház igazgatója is megértéssel fogadta.

Tehát április végén?

Igen, igen. Volt már ilyen a világ történelmében, hogy valaki lemond, nem én vagyok az egyetlen énekes, akivel előfordul. De még mindig tisztességesebb, mint egy rossz megoldásba belemenni, vagy hangi fáradtságra hivatkozva lemondani az utolsó pillanatban. Ezzel együtt is hálás vagyok Bán Teodórának, hogy megadta a lehetőségét annak, hogy barátkozzam Saloméval. Ő a legizgalmasabb operai karakter, akivel a pályafutásom során találkoztam.... Talán később.

Tehát az idő hiányával volt gond?

Egyelőre nem veszem fel a repertoáromra. Pillanatnyilag úgy érzem, nem vagyok Salome, illetve a karakter lehetnék, nagyon el tudnám magam képzelni, ha más írta volna hozzá a zenét, mondjuk Verdi vagy Puccini. Inkább az olasz repertoár az, ami a hangi karakteremhez közel áll.

Küzdöttem a Saloméval, nem szeretek visszaadni szerepet. Ez most nekem sem esett jól.

Azért vált fontosabb hírré az operarajongók körében ez a lemondás, mert a Marica grófnőben sem tudott fellépni márciusban. Annak mi volt az oka?

Egy betegség, aminek egy anya-lánya koncert is áldozatul esett. Kívülről nézve ez így nagyon szerencsétlenül néz ki, de sajnos így történt.

Milyen előadásokban halljuk Önt legközelebb?

A jövő héten Kalocsán a Kék Madár Fesztiválon lépek fel, ahova nagyon-nagyon régóta hívott engem Lakatos György fagottművész. Ez egy jótékonysági koncert lesz június 2-án. Másnap, június 3-án a Budaörsi Passió előadása lesz a Kőhegyen. Egy Ave Mariát éneklek a darab végén. Harminchárom éve lakom Budaörsön, díszpolgára vagyok a városnak. A Veszprémfeszten lesz egy nagyobb koncert július 13-án, a rákövetkező napon pedig Japánba indulok, ahol Farkas Gáborral lépünk fel.

Június 22-én és 24-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Sera Goesch énekli Salome szerepét. További részletek >>
Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Kapcsolódó

Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Az énekesnő visszalépése miatt pár napra nehéz helyzetbe került a Margitszigeti Szabadtéri Színpad. Végül egy fiatal török szoprán, Sera Goesch lesz a Richard Strauss-opera címszereplője.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.
Zenés színház opera

Vízzel árasztják el a színpadot a Gioconda premierjén

Meg a többi előadáson is. Velence csatornái vizes valójukban elevenednek meg Almási-Tóth András rendezésében, amely Ponchielli legsikerültebb művét állítja színpadra 2019. február 22-én az Erkel Színházban.