Zenés színház

Rost Andrea elmondta, miért adta vissza Salome szerepét

2018.05.29. 10:31
Ajánlom
Exkluzív interjút adott lapunknak Rost Andrea. Az operaénekesnő elmondta, miért kellett visszaadnia Salome szerepét, amely rövid időn belül a második lemondása.

Miért mondta le a Salome címszerepét?

Ez a két előadás [a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon] a régi rendezésnek a felújítása lesz, tehát nem premier. Nagyon szerettem volna ezt a szerepet, érdekelt ez a fantasztikusan összetett női karakter. Izgatott a feladat, de sajnos úgy van, hogy amíg az ember nem kezdi el gyakorolni, „betenni a torkába” a szerepet, addig nem tudhatja, hogy a torka hogyan fog reagálni rá. Főleg úgy, hogy nekem igazából a Daphnén kívül más Richard Strauss-szerepem nem volt. A Daphnét két alkalommal énekeltem Kocsis Zoltánnal és a Nemzeti Filharmonikusokkal a Müpában, illetve a miskolci Operafesztiválon. Úgy vágtam neki a Salome tanulásának, hogy ez volt a tapasztalatom Strauss világával. Arra jutottam – hosszas töprengés és sok-sok óra munka és gyakorlás után –, hogy nem lenne helyes nekimenni ennek a szerepnek ilyen kevés színpadi próbával. Zenei próbát is alig kaptunk volna.

Rost Andrea

Rost Andrea

A közönség május közepén értesült erről. Mikor mondta le a fellépést?

Úgy láttam etikusnak a dolgot, ha minél előbb szólok. Két hónappal a premier előtt adtam vissza a szerepet,

s ezt a döntésemet Ókovács Szilveszter, az Operaház igazgatója is megértéssel fogadta.

Tehát április végén?

Igen, igen. Volt már ilyen a világ történelmében, hogy valaki lemond, nem én vagyok az egyetlen énekes, akivel előfordul. De még mindig tisztességesebb, mint egy rossz megoldásba belemenni, vagy hangi fáradtságra hivatkozva lemondani az utolsó pillanatban. Ezzel együtt is hálás vagyok Bán Teodórának, hogy megadta a lehetőségét annak, hogy barátkozzam Saloméval. Ő a legizgalmasabb operai karakter, akivel a pályafutásom során találkoztam.... Talán később.

Tehát az idő hiányával volt gond?

Egyelőre nem veszem fel a repertoáromra. Pillanatnyilag úgy érzem, nem vagyok Salome, illetve a karakter lehetnék, nagyon el tudnám magam képzelni, ha más írta volna hozzá a zenét, mondjuk Verdi vagy Puccini. Inkább az olasz repertoár az, ami a hangi karakteremhez közel áll.

Küzdöttem a Saloméval, nem szeretek visszaadni szerepet. Ez most nekem sem esett jól.

Azért vált fontosabb hírré az operarajongók körében ez a lemondás, mert a Marica grófnőben sem tudott fellépni márciusban. Annak mi volt az oka?

Egy betegség, aminek egy anya-lánya koncert is áldozatul esett. Kívülről nézve ez így nagyon szerencsétlenül néz ki, de sajnos így történt.

Milyen előadásokban halljuk Önt legközelebb?

A jövő héten Kalocsán a Kék Madár Fesztiválon lépek fel, ahova nagyon-nagyon régóta hívott engem Lakatos György fagottművész. Ez egy jótékonysági koncert lesz június 2-án. Másnap, június 3-án a Budaörsi Passió előadása lesz a Kőhegyen. Egy Ave Mariát éneklek a darab végén. Harminchárom éve lakom Budaörsön, díszpolgára vagyok a városnak. A Veszprémfeszten lesz egy nagyobb koncert július 13-án, a rákövetkező napon pedig Japánba indulok, ahol Farkas Gáborral lépünk fel.

Június 22-én és 24-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Sera Goesch énekli Salome szerepét. További részletek >>
Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Kapcsolódó

Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Az énekesnő visszalépése miatt pár napra nehéz helyzetbe került a Margitszigeti Szabadtéri Színpad. Végül egy fiatal török szoprán, Sera Goesch lesz a Richard Strauss-opera címszereplője.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Könyv

Mutatjuk, kik az irodalmi Nobel-díj legnagyobb esélyesei

Michel Houellebecq és Salman Rushdie a két fő várományosa a 2022-es irodalmi Nobel-díjnak, de ezúttal is szoríthatunk Nádas Péterért, illetve Krasznahorkai Lászlóért. Cikkünkben mutatjuk, hogy látják a leghíresebb kortárs írók esélyeit a fogadóirodák.
Klasszikus

Négy fesztivál vendége volt szeptemberben az Anima Musicae

Gazdag programmal indította 2022/23-as évadát az Anima Musicae Kamarazenekar. A zene lelkéről elnevezett együttes négy rangos fesztivál meghívottjaként lépett fel.
Vizuál

Nem fordíthatjuk el a fejünket – Film készült az időskori demenciáról

Valós történetet dolgoz fel Vámos Zoltán orvos, filmrendező és forgatókönyvíró időskori demenciáról szóló kisjátékfilmje, amelyet szeptember 28-tól láthatnak az érdeklődők.
Színház

„Az igazi függetlenséghez fel kell nőni” – Székely Csaba is megszólalt a Junior Prima-ügy kapcsán

A szeptember 20-i Junior Prima díjátadón az egyik díjazott, Vilmányi Benett személyes nézeteire hivatkozva nem vette át a kitüntetést, melynek kapcsán a kulturális élet több szereplője kifejtette álláspontját.
Klasszikus

Egy húszéves zseni rémtörténete – korai Mahler-mű hangzik el a Müpában

A panaszos dal, Gustav Mahler első, teljes egészében fennmaradt műve a Grimm-testvérek hátborzongató meséjén alapszik. Bár a zeneszerző később két tételesre rövidítette ifjúkori művét, újrafelfedezése után igen népszerű lett az eredeti verzió is, amely most először hangzik el Magyarországon.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház galéria

Éneklő Kádár-kockák a kifutón – így készült a Soharóza új színházi divatbemutatója, a Keleti Blokk (GALÉRIA)

Szeptember 9-én mutatták be a Trafóban Halas Dóra és Nagy Fruzsina legújabb catwalk koncertjét, a Keleti blokkot, amely egy elképzelt jövőn keresztül tekint vissza a múltra. Dubniczki Attila fotókon keresztül mutatja be a premier előtti utolsó pillanatokat és a háttérben zajló munkát.
Zenés színház hír

Az év ősbemutatójának választotta az Opernwelt Eötvös Péter darabját

Az egyik legjelentősebb német kulturális folyóirat, az Opernwelt idén is évkönyv formájában összegezte az elmúlt évad legkiválóbb előadásait. Eötvös Péter Berlinben színre vitt, Sleepless című operáját a Zürichi Operában előadott Stefan Wirth-darabbal együtt választották a legjobb ősbemutatónak.
Zenés színház magazin

„Én tehát színésznő lettem!” – 150 éve hunyt el Déryné Széppataki Róza

A 19. század egyik legnépszerűbb színésznője, az első magyar opera-énekesnőként számon tartott művésznő több mint három évtizeden keresztül volt meghatározó és megkerülhetetlen alakja a magyar színházi életnek.
Zenés színház ajánló

A mozikban is láthatók a londoni Royal Opera House előadás-közvetítései

Szeptember végétől a hazai operabarátok is megtekinthetik a világ legnevesebb operaházai között számon tartott londoni Királyi Operaház előadásait: a 2022-23-as évad moziközvetítéseit – köztük több világpremiert – Budapesten és országszerte számos helyszínen tűzik műsorra a filmszínházak.
Zenés színház kritika

Egy elrajzolt valóságkép karikatúrája – kritika az Aranyoskám című előadásról

Három film-szín-játék és az 1848/49-es eseményeket feldolgozó drámai musical, A tizenötödik után a Madách Színház visszatért a könnyedebb, szórakoztató témákhoz. Az Aranyoskám Szirtes Tamás rendezésében azonban több, mint egyszerű vígjáték: humoros formában beszél elfojtott vágyakról, kudarcokról és az emberi kapcsolatokról.