Zenés színház

Rost Andrea elmondta, miért adta vissza Salome szerepét

2018.05.29. 10:31
Ajánlom
Exkluzív interjút adott lapunknak Rost Andrea. Az operaénekesnő elmondta, miért kellett visszaadnia Salome szerepét, amely rövid időn belül a második lemondása.

Miért mondta le a Salome címszerepét?

Ez a két előadás [a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon] a régi rendezésnek a felújítása lesz, tehát nem premier. Nagyon szerettem volna ezt a szerepet, érdekelt ez a fantasztikusan összetett női karakter. Izgatott a feladat, de sajnos úgy van, hogy amíg az ember nem kezdi el gyakorolni, „betenni a torkába” a szerepet, addig nem tudhatja, hogy a torka hogyan fog reagálni rá. Főleg úgy, hogy nekem igazából a Daphnén kívül más Richard Strauss-szerepem nem volt. A Daphnét két alkalommal énekeltem Kocsis Zoltánnal és a Nemzeti Filharmonikusokkal a Müpában, illetve a miskolci Operafesztiválon. Úgy vágtam neki a Salome tanulásának, hogy ez volt a tapasztalatom Strauss világával. Arra jutottam – hosszas töprengés és sok-sok óra munka és gyakorlás után –, hogy nem lenne helyes nekimenni ennek a szerepnek ilyen kevés színpadi próbával. Zenei próbát is alig kaptunk volna.

Rost Andrea

Rost Andrea

A közönség május közepén értesült erről. Mikor mondta le a fellépést?

Úgy láttam etikusnak a dolgot, ha minél előbb szólok. Két hónappal a premier előtt adtam vissza a szerepet,

s ezt a döntésemet Ókovács Szilveszter, az Operaház igazgatója is megértéssel fogadta.

Tehát április végén?

Igen, igen. Volt már ilyen a világ történelmében, hogy valaki lemond, nem én vagyok az egyetlen énekes, akivel előfordul. De még mindig tisztességesebb, mint egy rossz megoldásba belemenni, vagy hangi fáradtságra hivatkozva lemondani az utolsó pillanatban. Ezzel együtt is hálás vagyok Bán Teodórának, hogy megadta a lehetőségét annak, hogy barátkozzam Saloméval. Ő a legizgalmasabb operai karakter, akivel a pályafutásom során találkoztam.... Talán később.

Tehát az idő hiányával volt gond?

Egyelőre nem veszem fel a repertoáromra. Pillanatnyilag úgy érzem, nem vagyok Salome, illetve a karakter lehetnék, nagyon el tudnám magam képzelni, ha más írta volna hozzá a zenét, mondjuk Verdi vagy Puccini. Inkább az olasz repertoár az, ami a hangi karakteremhez közel áll.

Küzdöttem a Saloméval, nem szeretek visszaadni szerepet. Ez most nekem sem esett jól.

Azért vált fontosabb hírré az operarajongók körében ez a lemondás, mert a Marica grófnőben sem tudott fellépni márciusban. Annak mi volt az oka?

Egy betegség, aminek egy anya-lánya koncert is áldozatul esett. Kívülről nézve ez így nagyon szerencsétlenül néz ki, de sajnos így történt.

Milyen előadásokban halljuk Önt legközelebb?

A jövő héten Kalocsán a Kék Madár Fesztiválon lépek fel, ahova nagyon-nagyon régóta hívott engem Lakatos György fagottművész. Ez egy jótékonysági koncert lesz június 2-án. Másnap, június 3-án a Budaörsi Passió előadása lesz a Kőhegyen. Egy Ave Mariát éneklek a darab végén. Harminchárom éve lakom Budaörsön, díszpolgára vagyok a városnak. A Veszprémfeszten lesz egy nagyobb koncert július 13-án, a rákövetkező napon pedig Japánba indulok, ahol Farkas Gáborral lépünk fel.

Június 22-én és 24-én a Margitszigeti Szabadtéri Színpadon Sera Goesch énekli Salome szerepét. További részletek >>
Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Kapcsolódó

Rost Andrea kiszállt a margitszigeti Saloméból

Az énekesnő visszalépése miatt pár napra nehéz helyzetbe került a Margitszigeti Szabadtéri Színpad. Végül egy fiatal török szoprán, Sera Goesch lesz a Richard Strauss-opera címszereplője.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

„Barátom nem volt a sötét nyomor napjaiban” – Izsó Miklós színházi szabadságharcai

Trianon után sok erdélyi magyar művész menekült a román üldöztetések elől az anyaországba. De arra is volt példa, hogy egy magyar állampolgárságú színész-rendező önként vállalta, hogy Kolozsvárott marad és a magyarság szellemi fennmaradásáért küzd. Izsó Miklós nevét mégsem őrzik sem szobrok, sem emléktáblák. Pedig színészpedagógusként olyan nagyságokat adott a magyar színháztörténetnek, mint Kiss Manyi vagy Tompa Pufi.
Színház

Jön az Üvegcipő, az Apák és fiúk, Spiró György Kádár-darabja - Évadot zárt a Katona

Kilenc bemutatóval készül a 2021/2022-es évadra a fővárosi Katona József Színház, amelynek társulata két új taggal bővül ősztől. Az idei szezon utolsó új online előadásaként a Mennyekbe vágtató prolibuszt mutatják be június 22-én.
Színház

Ian McKellen újra Hamletet játszik

A biztonságos távolságtartást figyelembe véve kezdik el játszani Sean Mathias rendezését június 21-én, melynek címszerepét Ian McKellen játssza.
Zenés színház

Figaro3 – Mozart, Rossini, Milhaud operái és a családállítás

Figaro3 címmel különleges színházi élményt ígérő produkciót mutat ben az Opera, Dömötör András rendezésében. A bemutatót június 26-án tartják az Eiffel Műhelyházban, és ezzel párhuzamosan élő közvetítés formájában az Opera Otthonra sorozatban.
Színház

Öt új bemutató lesz idén Gyulán

A Gyulai Várszínházban az elmúlt években láthatóan egyre nagyobb figyelmet fordítanak a saját bemutató előadásokra, még ha többnyire, szükségszerűen, más színházakkal koprodukcióban is hozzák létre azokat. Ráadásul minden évben kortárs magyar szerzők műveiből készült ősbemutatót, sőt ősbemutatókat is tartanak. Idén öt új bemutatóval várják a nézőket, és közülük három lesz ősbemutató.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Nyáresti operamesék felnőtteknek a Margitszigeten

Június végén, nyolc év után újra visszatér a Carmen a Margitszigeti Szabadtéri Színház színpadára! A világsikerű produkciónak június 25-én és 27-én ráadásul egy itthon még soha nem látott feldolgozását láthatják majd a nézők, az operarendezés Tarantinójaként emlegetett katalán művész, Calixto Bieito jóvoltából.
Zenés színház premier

Figaro3 – Mozart, Rossini, Milhaud operái és a családállítás

Figaro3 címmel különleges színházi élményt ígérő produkciót mutat ben az Opera, Dömötör András rendezésében. A bemutatót június 26-án tartják az Eiffel Műhelyházban, és ezzel párhuzamosan élő közvetítés formájában az Opera Otthonra sorozatban.
Zenés színház magazin

A frontvonalban harcolókért szólt a dal az Operettszínházban

„Úgy szeretném meghálálni” – hangzottak fel Füredi Nikolett, Janza Kata és Szulák Andrea előadásában a Budapesti Operettszínház idei első közönség előtt tartott előadásának dallamai május végén. A Hála gálát a színház azoknak a hon- és rendvédelmi, valamint egészségügyi dolgozóknak ajánlotta, akik a járványhelyzet legnehezebb perceiben emberéletekért küzdöttek.
Zenés színház interjú

58 év, 52 napló – beszélgetés Marton Évával

Egy férj, Dr. Marton Zoltán, aki azt mondja élete párjáról: „58 éve őt szolgálom”. És egy feleség, akit úgy hívnak: Marton Éva. S máris kirajzolódhat minden olvasó fejében a folytatás.
Zenés színház hír

Ősbemutatókkal és klasszikusokkal várja a következő szezont az Operettszínház

A 2020/21-es évad a folyamatos újratervezés időszaka volt – idézte fel Kiss-B. Atilla főigazgató az elmúlt hónapokat a Budapesti Operettszínház évadbejelentő sajtótájékoztatóján, egyúttal köszönetet is mondott a nézőknek, akik kitartóan támogatták a színházat a nehézségek közepette. A múlt visszaidézése mellett azonban a társulat már a jövőre koncentrál: öt új bemutatóval készülnek a következő évadra.