Zenés színház

Spanyol tehetség a Kőfejtő színpadán

2017.07.17. 09:24
Ajánlom
Július 12-én mutatták be a Szentmargitbányai Kőfejtőben a francia Philippe Arlaud rendezésében Verdi Rigolettóját. A premieren a spanyol koloratúrszoprán, Elena Sancho Pereget láthatta a közönség Gilda szerepében.

Arlaud rendezésében a darab középpontjában nem Rigoletto vagy Mantova herceg reneszánsz udvartartása, hanem az ártatlan Gilda áll, akinek meggyilkolásával köddé foszlik a szabadság iránti vágy romantikája. A fiatal tehetségre 2013-ban figyelt fel Andreas Wendholz Gildaként egy belga fesztiválon, aki két évre rá, 2015-ben már debütált is Németországban – ahol azóta is él – Zerbinetta szerepében, Strauss Ariadne Naxosz szigetén című operájában.

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Az indulása annyira jól sikerült, hogy a düsseldorfi Rheinoper igazgatója, Christoph Meyer rögtön további szerepekre szerződtette: a Rigoletto Gildájára, az Arabella (R. Strauss) Fiakermillijére, a Hoffmann meséinek Olympiájára, valamint A rózsalovag és Werther Sophie-jára.

2015-ben a die Welt és az Opernwelt kritikusai neki ítélték az év utánpótlás énekese elismerést.

Elen Sancho Pereg a baszk San Sebastianban született, gyermekkorában állandóan énekelt, de inkább misszionárius vagy színésznő szeretett volna lenni. Az éneklést igazából csak azért kezdte el, mert minden mást, így például a balettot vagy az úszást nem szerette és később

az éneklésnek köszönhetően kerülhetett a spanyol fővárosba, Madridba.
Ott és később Londonban végezte tanulmányait.

A magas, törékeny énekesnő sikerei ellenére nem kíván csak a karrierjére koncentrálni, ahogy mondja, nem szeretne operadíva lenni, zavarja az állandó versengés:

nagyon szomorú élet lehet, ha valaki mindig csak a karrierjével és a hangjával foglalkozik.

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

A szerepei tanulásakor

először minden szöveget lefordít magának, mert csak akkor képes kiénekelni a hangokat, ha érti és érzi miről van szó a darabban.

Talán még ennél is fontosabb a színészi játék, enélkül szintén nem tudna énekelni. Szeretne egyszer Verdi Traviatájában fellépni, és az Éj királynője szerepét Mozart Varázsfuvolájában is elénekelni.

Kifejezetten családcentrikus, de bohém embernek tartja magát, szeret enni és kedveli a finom borokat. Düsseldorfban kerékpárral közlekedik, és szívesen keresi fel a rajnaparti kávéházakat, ahol szerinte – és itt megszólal a spanyol vér - még élénkebb lehetne a forgatag.

Elena Sancho Pereg és Yosep Kang

Elena Sancho Pereg és Yosep Kang

Tavaly Donizetti Szerelmi bájitalában nagy sikerrel énekelte Adina címszerepét. Elmesélése szerint nagyon várta, hogy újabb felkérés érkezzen a következő szezonra, így nagyon megörült, hogy van esélye Gilda szerepét előénekelni.

A nagyközönség július 14-én, 20-án, 22-én, 28-án, 30-án és augusztus 3-án, 4-én, 12-én valamint 19-én győződhet meg Pereg előadóképességeiről a Szentmargitbányai Kőfejtő Rigoletto operájában.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Fenyő Iván: „Úgy éreztem, hogy megszűnt az összetartás”

Idén folytatódik a „legendás” Máté-Horvai osztály előadássorozata a Jurányi Házban, amely most Fenyő Iván életével foglalkozik. Őt kérdezte a Jurányi Latte a főiskolás emlékeiről, illetve arról, miért szállt ki az AlkalMáté Trupp-ból, és vajon játszik-e majd a róla szóló előadásban.
Zenés színház

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Klasszikus

Ők a King’s Singers új tagjai

A következő évtől Edward Button kontratenor és Nick Ashby basszbariton a legendás énekegyüttes új tagjaiként állnak színpadra.
Klasszikus

Molnár Anna rangos kortárs zenei fesztiválon énekel Darmstadtban

A magyar énekesnő Eötvös Péter és Balogh Máté műveit adja elő az Internationale Freienkurse für Neue Musik fesztiválon.
Klasszikus

Fidelio Klasszik: Koncertektől hangos kastélyok és várak

A Fidelio és a Klasszik Rádió közös magazinműsorának következő adása július 21-én lesz hallható a 92.1-en.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Fischl Mónika: „Vidám, színes kavalkád, sok humorral fűszerezve”

„A hazai operettjátszás koronázatlan királynője” – így mutatja be a Kult50 című kiadvány Fischl Mónikát – az emlékezetes Szilviát, Marica grófnőt, Glavári Hannát. Igazi primadonna alkat: hűvös, elérhetetlen és gyönyörűen énekel – a Palotakoncerteken is.
Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.