Zenés színház

Spanyol tehetség a Kőfejtő színpadán

2017.07.17. 09:24
Ajánlom
Július 12-én mutatták be a Szentmargitbányai Kőfejtőben a francia Philippe Arlaud rendezésében Verdi Rigolettóját. A premieren a spanyol koloratúrszoprán, Elena Sancho Pereget láthatta a közönség Gilda szerepében.

Arlaud rendezésében a darab középpontjában nem Rigoletto vagy Mantova herceg reneszánsz udvartartása, hanem az ártatlan Gilda áll, akinek meggyilkolásával köddé foszlik a szabadság iránti vágy romantikája. A fiatal tehetségre 2013-ban figyelt fel Andreas Wendholz Gildaként egy belga fesztiválon, aki két évre rá, 2015-ben már debütált is Németországban – ahol azóta is él – Zerbinetta szerepében, Strauss Ariadne Naxosz szigetén című operájában.

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Az indulása annyira jól sikerült, hogy a düsseldorfi Rheinoper igazgatója, Christoph Meyer rögtön további szerepekre szerződtette: a Rigoletto Gildájára, az Arabella (R. Strauss) Fiakermillijére, a Hoffmann meséinek Olympiájára, valamint A rózsalovag és Werther Sophie-jára.

2015-ben a die Welt és az Opernwelt kritikusai neki ítélték az év utánpótlás énekese elismerést.

Elen Sancho Pereg a baszk San Sebastianban született, gyermekkorában állandóan énekelt, de inkább misszionárius vagy színésznő szeretett volna lenni. Az éneklést igazából csak azért kezdte el, mert minden mást, így például a balettot vagy az úszást nem szerette és később

az éneklésnek köszönhetően kerülhetett a spanyol fővárosba, Madridba.
Ott és később Londonban végezte tanulmányait.

A magas, törékeny énekesnő sikerei ellenére nem kíván csak a karrierjére koncentrálni, ahogy mondja, nem szeretne operadíva lenni, zavarja az állandó versengés:

nagyon szomorú élet lehet, ha valaki mindig csak a karrierjével és a hangjával foglalkozik.

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

Vladislav Sulimsky és Elena Sancho Pereg

A szerepei tanulásakor

először minden szöveget lefordít magának, mert csak akkor képes kiénekelni a hangokat, ha érti és érzi miről van szó a darabban.

Talán még ennél is fontosabb a színészi játék, enélkül szintén nem tudna énekelni. Szeretne egyszer Verdi Traviatájában fellépni, és az Éj királynője szerepét Mozart Varázsfuvolájában is elénekelni.

Kifejezetten családcentrikus, de bohém embernek tartja magát, szeret enni és kedveli a finom borokat. Düsseldorfban kerékpárral közlekedik, és szívesen keresi fel a rajnaparti kávéházakat, ahol szerinte – és itt megszólal a spanyol vér - még élénkebb lehetne a forgatag.

Elena Sancho Pereg és Yosep Kang

Elena Sancho Pereg és Yosep Kang

Tavaly Donizetti Szerelmi bájitalában nagy sikerrel énekelte Adina címszerepét. Elmesélése szerint nagyon várta, hogy újabb felkérés érkezzen a következő szezonra, így nagyon megörült, hogy van esélye Gilda szerepét előénekelni.

A nagyközönség július 14-én, 20-án, 22-én, 28-án, 30-án és augusztus 3-án, 4-én, 12-én valamint 19-én győződhet meg Pereg előadóképességeiről a Szentmargitbányai Kőfejtő Rigoletto operájában.

Programkereső

Legnépszerűbb

Vizuál

Így buliztak régen a sztárok az Oscaron

Közeledik az idei Oscar díjátadó, felkészülésnek megmutatjuk, ki kivel mulatott vagy épp sutyorgott a szünetekben az ötvenes évektől a kilencvenesig. Galéria!
Klasszikus

Megszólalt az ELTE Zenei Tanszékének vezetője a pénzelvonás kapcsán

Múlt héten jelent meg az a közlemény, amelyből kiderült, hogy az ELTE BTK-t érintő 250 millió forintos forrásmegvonás miatt szeptembertől nagyon nehéz lesz megoldani a zongora- és a magánének-oktatást a Zenei Tanszéken. A Fidelio kérdéseire Bodnár Gábor tanszékvezető válaszolt.
Vizuál

Bálványozta a közönség, bolondokházában végezte – 175 éve született Munkácsy Mihály

Stílusát romantikus realizmusnak nevezik, amelyre nem hatottak lényegesen a modern festészeti irányzatok. Első sikerét 1869-ben aratta Az ásító inas című képpel, amelynek témáját saját korábbi életéből vette.
Jazz/World

Borbély Mihály: "Pénzért vagy egoizmusból nincs értelme zenélni"

A több hangszeren és műfajban jártas Borbély Mihály minden zenei és emberi szituációban az átjárhatóságot kutatja. Legközelebb A népzene ünnepén hallhatjuk őt február 23-án a Müpában, tavasszal pedig új jazzlemezét is bemutatja saját formációjával.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

101 évesen elhunyt Hilde Zadek szopránénekesnő

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.
Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.