Zenés színház

Szemere Zita: "A vidám emberekben rengeteg dráma zajlik belül"

2017.07.10. 13:44
Ajánlom
Négy éve Gildaként mutatkozott be operaszínpadon, most újra énekelte, mégpedig az Operaházban. Szemere Zitával a Rigolettóról, Bánk bánról és Wagnerről is beszélgetett az Opera-Világ.

Az énekesnő elmondta, hogy a Rigoletto a kedvenc operája, s épp ezért örül, hogy visszatérhetett az Operaházban Gilda szerepében, melyben négy évvel ezelőtt Szegeden bemutatkozott. „Első szerepként nagy feladat volt Gilda, de az életemben mindig úgy alakulnak a dolgok, hogy ha valamire ráállít a Jóisten, akkor abban teljesen elmerülök, rögtön jöhet a mélyvíz” – mondta Szemere Zita. Az elmúlt négy évben sokat változott a szerep megformálása, saját maga is csodálkozik, „mennyivel kislányabb” volt régen Gildaként. Nagyon belemerül a karakterbe:

A tapsrendkor jóformán azt sem tudom, hogy hol vagyok, de ki kell menni – és ha az ember belemerül a szerepbe, ez nehéz.

A beszélgetés aztán más operák felé terelődött, Szemere Zita elmondta, hogy idén először szerepelt Wagner-operában. „Úristen, Wagner! De gondoltam, a vezetőség csak tudja, hogy mi való nekem.” Vidám embernek tartja magát, de szereti a tragikus karaktereket, így például Melindát a Bánk bánban.

Szemere Zita Erwin Schrott-tal és Sándor Csabával Zerlinaként a Don Giovanniban

Szemere Zita Erwin Schrott-tal és Sándor Csabával Zerlinaként a Don Giovanniban (Fotó/Forrás: Rákossy Péter / Magyar Állami Operaház)

Az a vidámság, ami kifelé látszik, belül másképp néz ki. Hiába kedves és vidám valaki, nagyon sok dráma zajlik benne.

Az interjú további részében Szemere Zita következő fellépéseiről és következő évadjáról esik szó, a teljes beszélgetés az Opera-Világ oldalán olvasható.

(A borítókép Hornyák Adrienn fotója.)

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

A Fesztiválzenekar két tagja eljárt egy tüzes tangót, aztán lecsapott Stravinsky

Két pár táncos láb a hegedűszólamból, közös éneklés, és egy olyan Tavaszi áldozat, hogy a fal adta a másikat. Ezzel töltötte meg háromszor a Müpát a Fesztiválzenekar.
Zenés színház

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Tánc

Így néznek ki a fizetések nemek szerint a balettban

A női vezetők hiánya a balettben régi vita tárgyát képezi. Azonban most elindult egy oldal, a Dance Data Project, ami új kérdéseket vet fel.
Klasszikus

Hogyan hangzik Jerikó lerombolása a zene nyelvén? Händel a Zeneakadémián

Händel a barokk kor monumentális komponistája, zenéjének fensége máig megőrizte fényét. A Joshua viszont még hozzá képest is grandiózus.
Könyv

"Várom a behívót, nem sürgetem, de nem is halogatom. Itt az ideje" – 30 éve halt meg Márai Sándor

Minden művét anyanyelvén írta. Szemlélete, világfelfogása, értékrendszere a polgári liberális hagyományban gyökerezett, amelynek értékeit egész életében megalkuvás nélkül védelmezte. Költőként indult, regényeivel, elbeszéléseivel, esszéivel mégis a magyar próza egyik mesterévé vált, színművei, hangjátékai is sikert arattak.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház gyász

101 évesen elhunyt Hilde Zadek szopránénekesnő

Elhunyt Hilde Zadek német-osztrák operaénekesnő, a 20. század egyik legjelentősebb szopránja.
Zenés színház magazin

Egy piszok erős nő az arab világban – A víg özvegy Dubajban

Állva tapsolta a közönség az Operettszínház A víg özvegy című előadását Dubajban, ahol három alkalommal látható Szabó Máté rendezése ezekben a napokban. Az alkotókat még az első előadás előtt sikerült utolérnünk.
Zenés színház interjú

Kurtág és a történelem angyala

Zenetörténeti jelentőségű eseménynek számított Kurtág György első operájának premierje 2018. november 15-én. A Samuel Beckett Fin de partie (Végjáték) című drámájából komponált operát a milánói Scalában mutatták be. Fazekas Gergely zenetörténész, a Zeneakadémia tanára a műről készülő dokumentumfilm forgatócsoportjának tagjaként jelen volt. Kifaggattuk.
Zenés színház

Trianonról szóló zenés művet keres az Operettszínház

A trianoni békeszerződés aláírásának körülményeit és az ebből származó veszteségek megismertetését és feldolgozását szolgáló zenés színpadi mű megírására hirdet alkotói pályázatot a Budapesti Operettszínház.