Van, aki szívesen ünnepli a szerelem napját, mások legszívesebben megszabadulnának a Valentin-naptól. Mi azokra is gondoltunk, akik boldog szerelmesek, de azokra is, akiknek fáj a szívük. Zenei összeállításunkban mindenki sóvárog valaki után, ám ahogy a való életben, egyesek boldogságra lelnek, míg másokra csalódás vár. De ki tudná előre megmondani, hová vezet egy fennkölt érzelem?
Dvořák: Ruszalka (Dal a Holdhoz)
A vízitündér, Ruszalka a Holdnak vallja meg, hogy szerelme földi ember, általa szeretne üzenni kedvesének. Bár később egy boszorkány segítségével beléphet az emberi világba, a fiatal lány mindig is idegen marad ott, a vizek hidege kísérti. A Herceg pedig a kezdeti fellángolás után másra kezd vágyni.
Rossini: A sevillai borbély (Almaviva szerenádja)
Hogyan is vallhatná meg jobban egy férfi szíve hölgye iránti érzelmeit, mint egy szép szerenád keretében? Így tesz Almaviva gróf is, miután megpillantotta a szépséges Rosinát, és többé nem tudja kiverni a fejéből a leányt. A módszer előnye az is, hogy a muzsikának a zárt ajtók és a magas falak sem állhatnak útjában. Később persze – mint minden igazi vígoperában – a szerelmesek egymásra találnak.
Saint Saëns: Sámson és Delila (Delila áriája)
Milyen meggyőzőek tudnak lenni a nők! Talán még maga Delila is elhiszi egy pillanatra, hogy Sámsonhoz szóló, erotikától fűtött éneke valódi vágyakozást sugall. Csoda hát, hogy a férfi sem tud ellenállni neki? Később fájdalmas tapasztalatok árán tanulja meg, hogy nem feltétlenül a legédesebb szavak árulkodnak igaz érzelmekről.
Verdi: Rigoletto (Gilda áriája)
A világot alig ismerő, fiatal lány, Gilda rendkívül izgatott: végre megtudta a kedvese nevét. Azaz dehogy! Csak ő hiszi, hogy a magát szegény diáknak kiadó Herceg a valódi nevét árulta el, ám ez az édes illúzió éppen elég neki ahhoz, hogy örök szerelmet fogadjon az alig ismert fiatalember iránt.
Csajkovszkij: A pikk dáma (Jeleckij áriája)
Igazi egyáriás szerep A pikk dáma Jeleckij hercegéé, de milyen az az ária! A férfi ezekkel az olvadóan szépséges dallamokkal vallja meg érzelmeit Liza iránt, és ejti rabul alighanem a teremben tartózkodó valamennyi hölgy szívét, kivéve választottjáét. Hiába, sokszor a rosszfiúk az izgalmasabbak!
Mozart: Figaro házassága (Cherubino áriája)
Nem is egyetlen nő, hanem valamennyi a címzettje a kamasz Cherubino magával ragadó vallomásának. Vágyai elsődleges tárgya azonban keresztanyja, a Grófné, jó sok baja is származik a Gróf féltékenységéből. És hogy beteljesedik-e a szerelem? Ez csak egy másik operából derül ki…