Zenés színház

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

2018.07.11. 13:15
Ajánlom
Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.

Mit jelent nektek ez a szerep és ez a karakter, mit gondoltok Fedóráról?

Dobó Enikő: Kecskeméten a Marica grófnőben Liza volt az első operett szerepem szubrettként. Akkor azt hittem, hogy örök életemre szubrett maradok, de hipp-hopp kinőttem ebből, A csókos asszonyban áteveztünk primadonnába, aztán jött a Csárdáskirálynő, és huszonhat évesen megkaptam ezt a csodát. Fedóra és én a civil életben annyiban hasonlítunk, hogy nekem se mondja meg senki, hogy mit és hogyan csináljak, és én is hiszek a szerelemben és a bizalomban.

36589890_1748952765153239_1853615727840329728_n-131253.jpg

Eperjesi Erika (Fotó/Forrás: BNYF)

Eperjesi Erika: Nagyon örültem, hogy Fedórával egy olyan primadonna szerepet énekelhetek, ami korábban már a vágyaim között szerepelt, azonban teljesen új is volt számomra. A karaktert és a zenei anyagot is nagyon szeretem. Idén a Marica grófnőben a címszerepet játszottam a Miskolci Nemzeti Színházban és bár mindkét operettnek Kálmán Imre a szerzője, teljesen eltér egymástól a két szerep. Fedóra jelleme érzelemgazdag és szenvedélyes, hevesen reagál az őt ért érzelmi ingerekre, büszke nő, nem omlik rögtön a férfi karjaiba, hanem okosan, megfontoltan és átgondoltan dönt.

Miről szól ez az álruhás szerelmi történet ma, és hogy működik a műfaj a 21. században?

EE: Az igaz és őszinte érzések a legfontosabbak az életben, és mindig győzedelmeskednek. Amikor Fedóra számára kiderül, hogy akibe beleszeretett nem az az ember, akinek hitte, becsapva érzi magát. A mai nőkre is igaz lehet, hogy jobb az érzésekre hallgatva, okosan és türelmesebben bánni az élet adta lehetőségekkel.

A boldogság nem a keménységen múlik,

talán épp ellenkezőleg – szeretni kell és pont.

doboeniko2-131256.jpg

Dobó Enikő (Fotó/Forrás: BNYF)

Eszerint a primadonnasághoz hozzá tartozik a türelem, a nagyvonalúság és a megbocsátás képessége is?

EE: Teljes mértékben, hiszen hiába érzi magát becsapottnak Fedóra, az érzelmek felülkerekednek, a szerelem győzedelmeskedik. De ez szinte minden nagyoperettről elmondható és én hiszem, hogy az életről is.

DE: Nagyon szépen megvan ezekben a primadonnákban, hogy felállnak, bíznak és újrakezdenek és ez megunhatatlan. Nagyon összetett és szenvedélyes, miközben nagyon egyszerű is ez a történet, ugyanakkor egy 21. századi fiatal lánytól ez a szerep nagyon messze van. Én nem abból fogalmazok, amit korábban elvártak. Itt nincs klasszikus vonulás, de még benne van a fiatalság, a szeleburdiság és az esendőség.

Hozott valamilyen újdonságot, meglepetést, kihívást ez a próbaidőszak?

DE: Kálmán Imre gyönyörű zenéje elég magasra rakta a lécet, például háromvonalas C is van benne, ami nekem komolyabb kihívást okozott. Hatalmas zenei ívek kísérik végig a darabot, és ahhoz, hogy ezeket megfelelően el tudjuk énekelni nagyon komoly fizikai és lelki erőnlétre van szükségünk. Ez egy nagyon profi és pontos előadás lesz, egy szuperprodukció, amilyenben még nem volt részem.

EE: A próbaidőszak nagyon jó hangulatban telt, hiszen Szőcs Artur már évek óta partnerem, ismerjük egymás minden rezdülését. Miller Zoltánnal viszont most dolgoztam együtt először, ő számomra új bonviván, egy másik karakter, így én is új színeket tudtam elővarázsolni magamból.

Az előadásra ide kattintva vásárolhatja meg jegyét.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Vizuál

Ön mit szól a legújabb budapesti Sisi-szoborhoz?

Új, egész alakos szobrot kapott Sisi, azaz Erzsébet királyné a Madách téren, ám felmerül néhány kérdés az alkotással kapcsolatban.
Klasszikus

Nyolc percen át ünnepelték Kurtág operáját, a zeneszerző rádión hallgatta az előadást

Nyolc percig tapsolta Kurtág György első operájának ősbemutatóját a Scala milánói operaház közönsége csütörtök este - számolt be a Corriere della Sera olasz napilap a többnyire szakmai közönség előtt tartott előadásról.
Klasszikus

Klasszikus zenei minikoncertek nyolc budapesti szórakozóhelyen

Szombaton késő délutántól éjfélig A zene éjszakája - csak klasszikusan címmel ünneplik Pest, Buda és Óbuda egyesülését.
Könyv

A nő, aki beleszületett az irodalomba, és azóta is benne él – Szabó T. Anna

Első novelláskötetét, a Töréstesztet egyfajta katalizátornak szánta, hogy begyújtson valamit, akkor is, ha fáj, hiszen nem lehet megúszni. Szabó T. Anna Kult50-ben megjelent portréja.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház ajánló

Egy operettlegenda a József Attila Színház színpadán

Három emblematikus operettet jegyez a magyar színháztörténet: a Csárdáskirálynőt, a Mágnás Miskát illetve a Csókos asszonyt. Utóbbi Szilágyi László és Zerkovitz Béla örökbecsű műve, ami második éve fut a József Attila Színházban.
Zenés színház opera

Itt hallgathatja meg Kurtág György operáját élőben

Ma este mutatják be Kurtág György első operáját a milánói Scalában. Az előadást az olasz közrádió és a Bartók Rádió élőben közvetíti, az interneten ön is meghallgathatja!
Zenés színház opera

Vajda Gergely Kékszakállút vezényel Palermóban

Schönberg A sors keze című egyfelvonásosát és Bartók Béla Kékszakállúját játssza a palermói Teatro Massimo. Utóbbinak két főszereplője Bretz Gábor és Schöck Atala.
Zenés színház rossini

A pesarói hattyú

Százötven éve, 1868. november 13-án halt meg Gioachino Antonio Rossini, az olasz opera egyik legnépszerűbb mestere. Híres ínyenc is volt, nevét étel-kompozíciói is őrzik.
Zenés színház new york

Először csendült fel az Egyesült Államokban a Bánk bán

Tizenötezer néző volt kíváncsi a magyar kultúrát népszerűsítő, vasárnap zárult kéthetes rendezvénysorozat előadásaira New Yorkban.