Zenés színház

"Szeretni kell és pont" – A nő kétszer

2018.07.11. 13:15
Ajánlom
Kálmán Imre Cirkuszhercegnőjének kétestés, margitszigeti bemutatójának primadonna szerepében július 20-án Dobó Enikő, 21-én pedig Eperjesi Erika látható majd. A két „Fedórát” szerepükről és az előadásról kérdeztük.

Mit jelent nektek ez a szerep és ez a karakter, mit gondoltok Fedóráról?

Dobó Enikő: Kecskeméten a Marica grófnőben Liza volt az első operett szerepem szubrettként. Akkor azt hittem, hogy örök életemre szubrett maradok, de hipp-hopp kinőttem ebből, A csókos asszonyban áteveztünk primadonnába, aztán jött a Csárdáskirálynő, és huszonhat évesen megkaptam ezt a csodát. Fedóra és én a civil életben annyiban hasonlítunk, hogy nekem se mondja meg senki, hogy mit és hogyan csináljak, és én is hiszek a szerelemben és a bizalomban.

36589890_1748952765153239_1853615727840329728_n-131253.jpg

Eperjesi Erika (Fotó/Forrás: BNYF)

Eperjesi Erika: Nagyon örültem, hogy Fedórával egy olyan primadonna szerepet énekelhetek, ami korábban már a vágyaim között szerepelt, azonban teljesen új is volt számomra. A karaktert és a zenei anyagot is nagyon szeretem. Idén a Marica grófnőben a címszerepet játszottam a Miskolci Nemzeti Színházban és bár mindkét operettnek Kálmán Imre a szerzője, teljesen eltér egymástól a két szerep. Fedóra jelleme érzelemgazdag és szenvedélyes, hevesen reagál az őt ért érzelmi ingerekre, büszke nő, nem omlik rögtön a férfi karjaiba, hanem okosan, megfontoltan és átgondoltan dönt.

Miről szól ez az álruhás szerelmi történet ma, és hogy működik a műfaj a 21. században?

EE: Az igaz és őszinte érzések a legfontosabbak az életben, és mindig győzedelmeskednek. Amikor Fedóra számára kiderül, hogy akibe beleszeretett nem az az ember, akinek hitte, becsapva érzi magát. A mai nőkre is igaz lehet, hogy jobb az érzésekre hallgatva, okosan és türelmesebben bánni az élet adta lehetőségekkel.

A boldogság nem a keménységen múlik,

talán épp ellenkezőleg – szeretni kell és pont.

doboeniko2-131256.jpg

Dobó Enikő (Fotó/Forrás: BNYF)

Eszerint a primadonnasághoz hozzá tartozik a türelem, a nagyvonalúság és a megbocsátás képessége is?

EE: Teljes mértékben, hiszen hiába érzi magát becsapottnak Fedóra, az érzelmek felülkerekednek, a szerelem győzedelmeskedik. De ez szinte minden nagyoperettről elmondható és én hiszem, hogy az életről is.

DE: Nagyon szépen megvan ezekben a primadonnákban, hogy felállnak, bíznak és újrakezdenek és ez megunhatatlan. Nagyon összetett és szenvedélyes, miközben nagyon egyszerű is ez a történet, ugyanakkor egy 21. századi fiatal lánytól ez a szerep nagyon messze van. Én nem abból fogalmazok, amit korábban elvártak. Itt nincs klasszikus vonulás, de még benne van a fiatalság, a szeleburdiság és az esendőség.

Hozott valamilyen újdonságot, meglepetést, kihívást ez a próbaidőszak?

DE: Kálmán Imre gyönyörű zenéje elég magasra rakta a lécet, például háromvonalas C is van benne, ami nekem komolyabb kihívást okozott. Hatalmas zenei ívek kísérik végig a darabot, és ahhoz, hogy ezeket megfelelően el tudjuk énekelni nagyon komoly fizikai és lelki erőnlétre van szükségünk. Ez egy nagyon profi és pontos előadás lesz, egy szuperprodukció, amilyenben még nem volt részem.

EE: A próbaidőszak nagyon jó hangulatban telt, hiszen Szőcs Artur már évek óta partnerem, ismerjük egymás minden rezdülését. Miller Zoltánnal viszont most dolgoztam együtt először, ő számomra új bonviván, egy másik karakter, így én is új színeket tudtam elővarázsolni magamból.

Az előadásra ide kattintva vásárolhatja meg jegyét.

Programkereső

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Vizuál

Kern András előtt tiszteleg a FILMIO

A Nemzeti Filmintézet streaming platformján négy napig ingyenesen láthatunk három, Kern András főszereplésével készült magyar filmet.
Színház

Játszani kell, nem belehalni – Esztergályos Cecília 80

A Kossuth-díjas színésznő január 26-án ünnepli a 80. születésnapját. Noha legtöbben a Família Kft. című tévéfilmsorozatból ismerik, mindmáig aktív színészi pályáján szép számmal fordultak elő jelentős filmes és színházi alakítások is.
Színház

A színház tart egyben lelkileg és fizikailag is – Kern András 75 éves

Kern András január 28-án ünnepli a 75. születésnapját. Eleinte filmrendező szeretett volna lenni, majd miután mégis a színházat választotta, pályáját a Vígszínházban kezdte, és mindmáig aktív tagja a társulatnak.
Színház

Csiby Gergely egy keményen eldurvuló válást állít színpadra az Art-Színtérben

A Rózsák háborúja című előadás lesz az első produkció, amely kifejezetten az Art-Színtér idén birtokba vett terébe készül. Az előadást február 20-án mutatják be. A rendezőt társulati létről, szabadúszásról és a készülő előadásról kérdeztük.
Klasszikus

Egész napos zenepedagógiai programmal emlékeznek Lukácsházi Győzőre a Magyar Zene Házában

Fél évvel ezelőtt hatalmas veszteség érte a hazai életet, a tavaly elhunyt Lukácsházi Győzőre most koncerttel és szakmai programokkal emlékezik a Magyar Zene Háza február 4-én.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

„Minden színésznő álma egy igazi nadrágszerep” – interjú Lévai Enikővel a Mária főhadnagy bemutatója kapcsán

Lévai Enikő századik születésnapját ünneplő színháza centenáriumi gálaestjén lép színpadra február közepén, egy hónappal később pedig a Mária főhadnagy címszerepében mutatkozik be.
Zenés színház ajánló

Közeleg az Operaház Prokofjev-bemutatója, a Háború & béke

Január 28-án mutatja be a Magyar Állami Operaház Prokofjev monumentális operáját, a Háború & békét. A Genfi Nagyszínházzal koprodukcióban készült előadást a katalán rendező, Calixto Bieito állította színre.
Zenés színház magazin

Ahol a legnagyobbaknak is remegett a lába – Felfedezőúton a milánói Scalában

Új sorozatunkban a világ leghíresebb operaházaiba kalauzoljuk el olvasóinkat, megismerhetik a helyek történetét, építészeti sajátosságait, de azt is elmeséljük, nekünk milyen tapasztalataink voltak ott, és mire számítson, aki felkeresné az operajátszás ezen nevezetességeit.
Zenés színház interjú

Dinamikus, modern és mai – Beszélgetés Berzsenyi Krisztina jelmeztervezővel és Túri Erzsébet díszlettervezővel

Huszka Jenő Mária főhadnagy című operettje a 1848-49-es forradalom és szabadságharc hősei előtt is tiszteleg. A Budapesti Operettszínház készülő előadásáról Berzsenyi Krisztina jelmeztervezővel és Túri Erzsébet díszlettervezővel beszélgettünk.
Zenés színház ajánló

Az Operettszínház eredeti verzióban mutatja be a Mária főhadnagyot

A férfiruhába bújt női forradalmár történetét a Magyar Operett Éve és az 1848-as események 175. évfordulója alkalmából állítják színpadra.