Zenés színház

Szürke kisegér voltam

2009.08.11. 15:27
Ajánlom
Vágó Bernadettet láthattuk már szépséges Belle-ként, családjával szembeszálló Júliaként vagy épp szerelmes Hermiaként. A Budapesti Operettszínház fiatal művésznője ezúttal teljesen új oldaláról mutatkozik be a színpadon: cserfes, olykor nagyot mond, és mindennél jobban szeret a figyelem középpontjában lenni. Ő Ria, a Szép nyári nap "bombázója".

- Számodra kicsoda Ria?

- Egy vagány, belevaló csaj, aki más, mint a többiek: merészebb, bátrabb, nagyszájúbb. Olyan lány, akit mindenki irigyelt a gimiben. Vagányabb, mint a többiek, ki meri mondani, amit gondol, olykor tabutémákat is feszeget, persze fele nem igaz annak, amit mond.  Szereti, ha a fiúk odavannak érte, és ezért mindent meg is tesz. A lányok felnéznek rá, hisz tapasztaltabb náluk, de nagyon sokszor csak abból építkezik, amit a szüleitől vagy a tévéből hall. Nagyon sok helyen lebukhatna, ha az osztálytársai dörzsöltebbek lennének. Én sohasem voltam ilyen, de volt pár hozzá hasonló osztálytársam, úgyhogy innen tudtam meríteni a megformálásához. És persze mások is segítettek, akik ismertek Riákat, vagy akár tinikorukban maguk is ilyenek voltak.

- Nehezebb volt őt életre kelteni, mint mondjuk Júliát?

- Kicsit igen, hisz nyilván mindenki volt már szerelmes, éppen ezért Júlia érzéseit átélni ebből a szempontból könnyebb. Ettől persze még egy igen koncentrált, nagy és szép feladat az is. Riával azért volt egy fokkal nehezebb dolgom, mert mint mondtam, sosem voltam olyan, mint ő. Én egy szürke kisegér voltam. De nagyon hálás vagyok a rendezőnek, Somogyi Szilárdnak és a dramaturgnak, Kerényi Miklós Gábornak, hogy rám bízták ezt a feladatot, mert Ria révén teljesen más színeimet tudom megmutatni a színpadon, mint eddig.

- A Szép nyári nap előtt mennyire ismerted a Neotont dalait?

- A darabban elhangzó huszonhét számból kettőt nem ismertem. A szüleim nagyon sokat hallgatták. Szinte ezen nőttem fel, Máté Péter dalai mellett. Amikor együtt volt a család hétvégén, együtt takarítottunk, főztünk, akkor mindig ez szólt. Alapvetően olyan ember vagyok, aki az emlékeit színekhez, szagokhoz, különböző benyomásokhoz köti, így a Szép nyári nap próbái alatt csupa olyan élmény jött elő, amelyek azzal kapcsolatosak, hogy együtt van a család.

- Érdekes, hogy ezek a dalok teljesen másként hatnak, ha az ember csak hallgatja őket, vagy ha a színpadon látja.

- Pontosan. Számomra nagyon sok dal új értelmet kapott. Még tizenéves koromban együtt énekeltem egy barátnőmmel, Lakosa Krisztinával az édesapja zenekarában, és természetesen repertoáron volt a Kell, hogy várj is. Úgyhogy nagyon sok érzés és élményem kötődik ehhez a számhoz. De teljesen más volt akkor énekelni, vagy hallgatni a rádióban, és most hallani a darabban. Ahogy felosztották Zsuzsi és Dávid között az fantasztikus, annyi érzelmet és értelmet visznek bele. Csak állok a takarásban, lúdbőrös vagyok, és a könnyeimmel küzdök.

- Alapvetően nagyon fiatal csapat dolgozik együtt a darabban. Gondolom a próbák is jó hangulatban teltek.

- Nagyon, és az a legnagyobb szerencse - még ha ezt sokan nem is akarják elhinni -, hogy köztünk semmiféle feszültség vagy rivalizálás sincs. Az én váltótársam például több darabban is legjobb barátnőm, Vágó Zsuzsi. És egy pillanatig nem volt köztünk feszültség még abból, hogy ugyanazokat a szerepeket játsszuk. Amikor Zsuzsi próbál, akkor lent ülök a nézőtéren, nézem, és közben írom, hogy szerintem mi az, ami jó irány lehet, mi az, ami szerintem nem fér bele a karakterbe, és vice versa. Ezek nagyon hasznos tanácsok, mert ha az ember színpadon áll, akkor nem látja, nem láthatja magát kívülről. Egyébként pont nemrég találtuk meg azt a füzetet, amit az Abigél próbái alatt használtunk, és nagyon jó volt újra elolvasni.

- A Szép nyári napnál kivételesen nincs kettős szereposztás.

- Igen, és ez abból a szempontból jó, hogy mivel nagyon szeretem az előadást nem kell osztoznom senkivel Rián. Annyiban viszont nehezebb, hogy nagyon sokat lehet tanulni abból, amikor a kolléganő dolgozik a színpadon. Látod kívülről az egész jelenetet, hallod a zenét, rengeteg ötlet eszedbe jut, amiket utána megbeszélhettek. Most ilyen lehetőségünk ugye nem volt. De ennek is megvan a jó oldala, mert így többet és intenzívebben próbáltunk.

- Van kedvenc jeleneted a darabban?

- Zsuzsi szólódalát nagyon szeretem. Annyi érzelemmel és értelemmel tölti meg azt a dalt, annyira őszintén énekli, hogy elszorul a szívem. Az első szerelem és elmegy. El se tudom képzelni, hogy mit élhettek meg a szüleink korabeli emberek, amikor valaki disszidált, mert azt gondolta, hogy kint talán jobb lesz. Hogy milyen lehet új életet kezdeni egy olyan országban, ahol senkit sem ismersz. Itthagyni a családod, miközben tudod, hogy talán sohasem térhetsz vissza.

Programkereső

Legnépszerűbb

Színház

Megkezdte munkáját Antal Zsolt az SZFE Elméleti Intézetének élén

Sára Balázs és Bodolay Géza után újabb intézetvezető kezdte meg munkáját a Színház- és Filmművészeti Egyetemen.
Jazz/World

Három napon át minden a jazz körül forog

A kilenc éve minden évben április 30-án megrendezett Nemzetközi Jazznap (International Jazz Day) magyar eseményeit a koronavírus-járvány miatt elhalasztották, azonban a szervezők most online pótolják az elmaradt koncerteket, amiket három napon keresztül, öt budapesti és egy felvidéki helyszínről közvetítenek.
Színház

Online tartja legújabb bemutatóját a Pesti Színház

Elmesélhető-e a 20. század történelme egyetlen család, ház vagy kő történetén keresztül? Marius von Mayenburg A kő című drámájában generációról generációra hagyományozott titkok, falakba eltemetett történetek kerülnek felszínre, megértetve valamit saját múltunkból, de leginkább a jelenünkből. Michal Dočekal, a Prágai Városi Színházak igazgatójának rendezése december 5-én látható élő stream formájában.
Jazz/World

„Lesz még, aki rákérdez a hamisságra?” – Megérkezett Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint új klipje

Harcsa Veronika és Gyémánt Bálint úgy döntöttek, hogy a pandémia okán lelassult időben nem egyben adják ki új lemezüket, hanem havonta bemutatnak egy-egy dalt. Íme a legújabb.
Színház

Auksz Éva: Szerencsére az élet visszaigazolta, hogy jó úton vagyok

A Partitúra december 5-én, szombaton 14.30-tól Dunaújvárosban kalandozik. Itt született a zenés és prózai előadásokban is emlékezetes alakításokat nyújtó Auksz Éva, aki színházi elfoglaltságai miatt nem tudott jelen lenni a Partitúra dunaújvárosi forgatásán, egykori néptáncos fellépéseinek helyszínén, a Bartók Kamaraszínházban, ahol Őze Áron, az intézmény igazgatója vitte körbe a stábot. Auksz Éva ugyanakkor a Fidelio.hu-nak mesélt fiatalkori útkereséséről, mesteréről, Iglódi Istvánról, és egy különleges előadásról, amely a Rózsavölgyi Szalonban megy majd – a korlátozó intézkedések feloldása után.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház hír

Magyar kontratenor főszereplésével debütál Philip Glass operája Finnországban

Daragó Zoltán alakítja Ehnatont az azonos című Philip Glass operában, amelyet minden remény szerint a jövő évben mutatnak be Helsinkiben.
Zenés színház ajánló

Az operettek királynőjével indul az Operett Online

Valódi közönségkedvenccel indítja el streaming szolgáltatását a Budapesti Operettszínház. Kálmán Imre egyik legismertebb operettje, a Csárdáskirálynő, december 5-én érkezik a nézők otthonába.
Zenés színház hír

Új bemutatóval várja 2021-et a Madách Színház

A Madách Színház újra egy világsikert hoz Magyarországra, a Broadway bemutató után először nálunk kerülhet színre Robert Horn musicalje, az Aranyoskám (Tootsie).
Zenés színház magazin

75 éves a színpad és a filmvászon koronázatlan királynője, Bette Midler

December 1-jén ünnepli hetvenötödik születésnapját Bette Midler amerikai színésznő, énekesnő, aki több mint fél évszázados karrierje alatt négy Grammy-díjat, négy Golden Globe-díjat, három Emmy-díjat, két Tony-díjat vehetett át, emellett hatszor kapta meg a legjobb komikának járó American Comedy Award kitüntetést.
Zenés színház hír

A változásra is reflektál Dolhai Attila új lemeze

A Visszatérés CD után két évvel új lemezzel jelentkezik Dolhai Attila. Az előző albummal ellentétben – ahol a színházi élmények egyfajta összefoglalása volt a cél – a színész ezúttal nem mások által megírt szerepek mentén szólal meg, hanem saját szerzeményeit gyűjtötte össze.