Zenés színház

Talpra állt a csődtől fenyegetett római operaház

2015.04.17. 14:11
Ajánlom
A Teatro Costanzi az állami támogatásoknak és a közönség kitartásának köszönhetően menekült meg az pénzügyi csődtől.

A Micha van Hoecke belga koreográfus és rendező által színre vitt Aidát Jader Bignamini olasz karmester vezényli. Aida szerepében Boross Csilla szoprán énekel - megosztott szereposztásban.

A május 3-ig látható Aida sajtótájékoztatóján Carlo Fuortes, a római opera intendánsa elmondta, hogy a Teatro Costanzi túlélte a válságot. A csődbe jutott színházat tavaly még a bezárás fenyegette. 2014 szeptemberében a római opera örökös tiszteletbeli zenei igazgatója Riccardo Muti karmester is távozott posztjáról. A Teatro Costanzi előadásai a zenészek, balettművészek és a színház többi dolgozójának sztrájkjai miatt elmaradtak. Az idei Aida is a tavaly ősszel elmaradt idénynyitó előadást helyettesíti.

Fuortes közölte, hogy a színházat egy 25 millió eurós állami támogatás mentette meg. Sokat segített a római opera közönsége is: 2014 végére hatvan százalékkal több jegyet és előfizetést vásároltak mint egy évvel korábban, és az idei esztendő első negyedévében is tovább emelkedett az előjegyzések száma. Idén 50 előadással többet tudnak színre vinni mint tavaly.

Az intendáns hangsúlyozta, hogy a bevételek növelését az is segíti, hogy a római operaházban vendégül látják Elton John brit popénekes és Bob Dylan amerikai énekes-zeneszerző koncertjét. Ez nem illik bele teljesen az eddigi repertoárunkba, de sokat segíthet a színházon - fogalmazott Carlo Fuortes.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Boros Misi: „Minden egyes hangra érdemes odafigyelni”

Nyaralásról, fociról, gyakorlásról kérdeztük Boros Misit, beszélgetésünk során a Bogányi Gergellyel közös Arénakoncert is szóba került.
Zenés színház

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.
Zenés színház

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Színház

Keverni nem csak a fakanállal lehet: Marie Curie nem mindennapi élete

Marie Curie története sok szempontból a századforduló és a 20. század története. A radioaktivitás úttörő kutatójának életét feldolgozó monodráma egy egyedülálló tudós történetét meséli el, akinek volt bátorsága szembemenni a hagyományos női szerepkörrel.
Zenés színház

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Csuha Lajos: „Még meg tudok mozdulni a színpadon”

Szíve a rockhoz, a musicalhez húzza, de magát és a közönséget is meg fogja lepni Csuha Lajos a Budavári Palotakoncereken augusztus elején. Rövid interjúnkban az előkészületekről kérdeztük, de az is kiderült, milyen új feladatok találták meg az Operettszínház záruló évadában a hetvenéves művészt.
Zenés színház interjú

Oszvald Marika: „Semmi ok az aggodalomra, jó idők járnak az operettre”

A Halhatatlanok Társulatának tagja, Kossuth- és Jászai-díjas, és cigánykerekeiről azok is ismerik, akik nem járnak operettbe. Oszvald Marika a budavári gálakoncertről, és arról is beszélt, hogy kell-e félteni az operett műfaját.
Zenés színház interjú

Peller Károly: „Többet készülünk rá, mint egy gálakoncertre”

Augusztus 3-án és 4-én a budai várban adnak gálakoncertet az Operettszínház művészei. Peller Károly a felkészülés folyamatáról mesélt.
Zenés színház ajánló

Jonas Kaufmann, Anna Nyetrebko és Erwin Schrott a budapesti mozivásznon

Az Uránia moziban július 19-én és a rákövetkező hetekben operacsillagok koncertfilmjeit láthatja a nagyközönség.
Zenés színház palotakoncertek

Kalocsai Zsuzsa: „A szívünk-lelkünk benne van”

Kalocsai Zsuzsa született díva, igazi primadonna, aki nem csak csodás hangjának, hanem belső eleganciájának, királynői megjelenésének köszönhetően érdemelte ki a Budapesti Operettszínház közönségének szeretetét.