Zenés színház

Tapsvihar az Operett bemutatóján

2014.05.21. 15:41
Ajánlom
Az évad utolsó bemutatójára került sor május 16-17-én a Budapesti Operettszínházban. Lehár Ferenc A mosoly országa című nagyoperettjét a rendező, KERO úgy állította színpadra, hogy a darab klasszikus vázából és zenei világából építkezve modern, a mai közönség számára befogadható előadás szülessen.

Többször is taps szakította meg A mosoly országa bemutatót a Budapesti Operettszínházban. "Vannak rendezők, akik nem szeretik, ha előadás közben tapsolnak a nézők, mert úgy vélik, az "megöli" a drámai szálat a darabban. Vannak rendezők, akik kifejezetten kedvelik. A mai előadásnak az egyik csúcspontja, volt, amikor a "Vágyom egy nő után"-t követően a közönség úgy tapsolt, hogy Boncsér Gergely nem tehetett mást, mint visszajött meghajolni. A zenés színház egyfajta szertartásszínház, a közönséggel szimbiózisban működik, ezért lehetséges, hogy a történet egy pillanatra megálljon, majd anélkül folytatódjon, hogy ez megzavarná a dráma cselekményt" - mondta a bemutatót követően Kerényi Miklós Gábor, a darab rendezője.

A Budapesti Operettszínház direktora kiemelte azt is, hogy A mosoly országa átdolgozást a magyar operett-játszás doyenjével, Kállai Istvánnal készítették, a munkájuk során pedig arra törekedtek, hogy az eredeti Lehár-mű értékeit megtartva, megpróbálja XXI. századivá, a mai közönség számára befogadhatóvá tenni a darabot.  "Kiemeltünk néhány olyan szálat, mondanivalót, amely itt, ma mindannyiunk számára fontos - mondta KERO®. - A darab üzenete most is nagyon fontos, hiszen a másik ember másféle gondolkodásának, más típusú szokásainak tiszteletéről és elfogadásáról mesél. Kállai Istvánnal ráadásul megpróbáltuk úgy átdolgozni a darabot, hogy a lenyűgöző drámai vonalak mellé könnyedebb élvezeteket nyújtó, szórakoztató jellegű, nevetésre ingerlő jelenetek is bőségesen kerüljenek. Reményeink szerint a fergeteges koreográfiákkal, különlegesen szép fényeffektusokban gazdag díszletekkel, igen mozgalmasan színpadra állított darabbal joggal pályázunk majd Közönségünk hosszú távú szeretetére; sőt ez lehet az egyik operettünk, amely musicalszerűségével ugyanúgy bevonzza a fiatalokat, mint ahogy burjánzó operaszerűségével az Ybl-palotából csábít nézőket."

A Budapesti Operettszínház tíz év után állította újra színpadra Lehár Ferenc nagyoperettjét, a klasszikus és a modern, a kelet és a nyugat, a hagyományok és a reformok összhangjának jegyében."Minden színháznak vannak egyfajta szimbolikus darabjai, mint esetünkben A Csárdáskirálynő, és vannak olyan színdarabok, amelyeket csak akkor vehet elő, amikor megvan hozzá a megfelelő társulata. Ilyen volt számunkra A mosoly országa, amely az opera és az operett, illetve a drámai és a könnyed hangvétel határán egyensúlyoz. Boldog vagyok, hogy a Budapesti Operettszínházban jelenleg olyan színészek játszanak, akikkel ezt a darabot hármas szereposztásban tudjuk műsorra tűzni" - hangsúlyozta Kerényi Miklós Gábor, aki szerint Lehár Ferenc fantasztikus zenedrámája a zenés színház egyik csúcspontjának is tekinthető.

A látványos produkcióban színpadra lép Szu Csong szerepében Boncsér Gergely ésVadász Zsolt, Lizaként Frankó Tünde, Bordás Barbara  és Lukács Anita, Mi-tDancs Annamari  és Szendy Szilvi, Hadfaludy Ferit pedig Kerényi Miklós Máté ésSzabó Dávid játssza. További szereplők: Földes Tamás, Németh Attila, Jantyik Csaba, Dézsy Szabó Gábor, Vásári Mónika, Kolti Helga, Peller Károly, Józsa Imre, Kristóf István, Balogh Bodor Attila és Péter Richárd. Az előadás karmesterei: Makláry László, Balassa Krisztián, a díszlettervező Gyarmathy Ágnes, a jelmezek Horváth Kata munkái, a világítástervező Somfai Péter volt. A koreográfiákat Lőcsei Jenő  készítette.

A mosoly országa az évadban még több mint 10 alkalommal látható, májusban és júniusban.

Programkereső

Legnépszerűbb

Zenés színház

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Könyv

Depressziós? Olvasson krimit!

Természetesen senkit nem arra buzdítunk, hogy a szakember segítsége vagy esetleg a gyógyszeres kezelés helyett essen neki az Agatha Christie-összesnek, mert mire a végére ér, kutya baj. Annyit azonban kutatások nélkül is állíthatunk, hogy egy jó könyv fel tudja dobni az ember napját.
Klasszikus

Mozart zenéje enyhíti az epilepszia tüneteit

Egy friss kutatás szerint öt perc Mozart-muzsika is hozzájárulhat a betegek jobb közérzetéhez. Mindez azért is fontos, mert nem mindenkinek segítenek a drága gyógyszerek.
Vizuál

Már biztos: mozifilm lesz a Downton Abbey-ből

Hosszú találgatás után most megerősítették, hogy filmváltozat készül az angol sorozatból. A hírek szerint az eredeti szereplőgárda tagjai is visszatérnek.
Zenés színház

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.

Támogatott mellékleteink

Ezt olvasta már?

Zenés színház interjú

Laki Péter: „Ez nem hagyományos gála”

A fiatal táncos komikus igazi showman, és karizmatikus színpadi jelenlétét a Budavári Palotakoncerteken is kamatoztatja: Kerényi Miklós Mátéval együtt látják el a házigazda feladatát.
Zenés színház operett

Frankó Tünde: „Kedves pikantériát ad...”

Egy művésznek az a legfontosabb, hogy a törekvéseiben a színháza partner legyen - állítja Frankó Tünde. A Palotakoncertek fellépőit bemutató sorozatunkban a népszerű primadonna válaszolt kérdéseinkre.
Zenés színház interjú

Dolhai Attila: „Egészséges versengés van bennünk”

Hagyomány és újítás jegyében rendezik meg hatodik alkalommal a nagy sikerű Palotakoncerteket a budai Vár gyönyörű díszletében. Bemutatjuk a húsz szólistát: elsőként az Operettszínház jól ismert és szeretett bonvivánját, Dolhai Attilát kérdeztük.
Zenés színház kritika

A mi Chicagónk

A Chicago a minőségi szórakoztatóipar egy legsikerültebb darabja. Nem azért persze, mert igen jól meg van csinálva. Inkább azért, mert jól ki van találva. Nemcsak a társadalmat leplezi le, de önmagát is. Alföldi Róbert rendezésében, a Kultúrbrigád és az Átrium előadásában pedig a mi, honi állapotainkat is.
Zenés színház interjú

„A Marica grófnőnek minden száma sláger”

A Fertő-tó partján, Mörbischben láthatja a közönség Kálmán Imre örökzöld alkotását, a Marica grófnőt, amely zeneileg és látványosságában is lenyűgözőnek ígérkezik. A produkcióról a Seefestspiele Mörbisch művészeti vezetőjét, Peter Edelmannt kérdeztük.