Az autoriter rezsim irányítása alatt álló volt szovjet tagköztársaságban számos ortodox hívő adott hangot felháborodásának a rockopera bemutatását illetően. A helyi sajtó szerint több városban is hevesen támadták a darabot. "Andrew Lloyd Webber brit komponista 1971-ben bemutatott darabja szentségtörés, mert együttérzésre méltó figuraként mutatja be az áruló Júdást" - olvasható egy Mogiljov városában közzétett nyílt levélben - adta hírül a Ria Novosti hírügynökség.
A Jézus Krisztus Szupersztár már a szovjet időkben is tiltólistán szerepelt. A darab a hippikorszak szellemében mutatja be Jézus szenvedéstörténetét. Fehéroroszországban rendszeresen kerülnek az "erkölcscsőszök" látókörébe ellentmondásos művészi alkotások és események. Egy kulturális tanács például a német Rammstein együttes fellépését próbálta megakadályozni.
A mű négy évtizede hódít világszerte, nálunk 26 éve mutatták be a Jézus utolsó hét napját feldolgozó világhírű rockoperát. A legutóbbi színpadi változat premierjére a 2011/2012-es évad elején a Madách Színházban került sor, közel egy éve pedig kapható a produkció CD-n felvétele is. Szirtes Tamás rendező, a színház igazgatója a premier előtt elmondta, erről a darabról mindenki tud, de igazán mélyen senki nem ismeri, ezért az új előadás egyik feladata az, hogy bizonyítsa, milyen titkokat rejt a darab, hiszen "a mű része a világról és a musicaljátszástól való tudásunknak is". (Kritikánk az előadásról itt olvasható, a produkcióban főbb szerepeket alakító Gallusz Nikolett, Feke Pál és Posta Victor is beszélt nekünk a karakterformálás nehézségeiről, titkairól.)