Óriási sikerrel mutatták be november 28-án Eötvös Péter legújabb operáját. A premieren a közönség felállva ünnepelte a zeneszerzőt, és lelkes tapssal fogadta az előadás rendezőjét, Mundruczó Kornélt is.
A Sleepless című opera-balladát a zeneszerző Jon Fosse Trilógia című elbeszélésfüzére alapján írta, a librettó Mezei Mari munkája. A darabot a Berlini Állami Opera a Genfi Nagyszínházzal együttműködve mutatta be, ahol a tervek szerint tavasszal játsszák a darabot.
Eötvös Péter a Fideliónak adott korábbi interjúban elmondta, elsősorban azért érdekelte Fosse műve, mert a történet az egyén és a társadalom kapcsolatáról szól. „A műfaja opera-ballada, a főszereplője két tizenéves fiatal, akik gyereket várnak, de semmijük sincs, és kilátástalan a jövőjük, és a környezetükben élő felnőttektől sem számíthatnak segítségre. Valahányszor azt látja a fiú, hogy nem tud másként javítani a lány és a születendő gyermek helyzetén, sorra eltünteti az embereket, akik kiközösítették őket. Három gyilkosságot követ el, így végül felakasztják. És itt jön az opera fő kérdése: szabad-e egy tizenéves fiúnak a családja megmentéséért megölni azokat, akik megtagadták tőlük a segítséget?”
Kapcsolódó
A Cziffra név disszonanciája – interjú Eötvös Péterrel
November 5-én , Cziffra György századik születésnapján, a Cziffra-emlékév kiemelt koncertjén mutatják be Eötvös Péter Cziffra Psodia című zongoraversenyét, a fesztivál művészeti vezetője, Balázs János közreműködésével. A zeneszerzővel az új művéről és a közeljövőbeli egyéb terveiről is beszélgettünk.
Az előadást a zeneszerző vezényelte, a főszerepeket Victoria Randem és Linard Vrielink alakította. A bemutató különlegessége, hogy egy kisebb szerepben a legendás Wagner-énekesnő, a hetvennyolc éves Hanna Schwarz is színpadra lépett.
A Sleepless decemberben még további öt alkalommal látható Berlinben.