Az opera a New York Times fekete újságírója, Charles M. Blow 2014-es memoárját dolgozza föl. A könyv már önmagában is tabudöntögető, hiszen Charles M. Blow rabszolga felmenőktől származik, és a könyvben nemcsak biszexualitásáról ír nyíltan, hanem az őt ért nemi erőszakról is. Charles Blow-t ugyanis 7 éves korában egyik idősebb unokatestvére szexuálisan kihasználta, amit húszévesen megpróbált megtorolni, de végül nem volt lelki ereje meghúzni a ravaszt.
Tavaly abban a szerencsében volt részünk, hogy interjúzhattunk Terence Blancharddal, aki a következőket mondta a produkcióról: „Már évekkel azelőtt rajongtam Charles M. Blow írásaiért, még mielőtt megismertem az ő személyes történetét. A feketék szócsöveként tekintettem rá. Amikor megtudtam, hogy milyen út vezetett odáig, hogy Amerika egyik leginnovatívabb közszereplőjévé váljon, még inkább elkezdtem őt csodálni. Volt szerencsém vele személyesen is találkozni,
az opera az ő történetét dolgozza föl, mert úgy gondoltam, sokaknak segíthet, akik hasonló helyzetben vannak”.
Terence Blanchard ezzel a művel az első fekete szerző az intézmény 136 éves történetében.
„Ő egy briliáns zeneszerző” – mondta róla Peter Gelb, a MET művészeti menedzsere a New York Times-nak. Hozzátette, nagyon reméli, hogy a jövőben több afroamerikai komponista darabját tudják majd bemutatni. Blanchardnak nem ez az első nagyszabású zeneszerzői munkája: több mint 50 filmzenéje között ő jegyzi az 1992-es Spike Lee rendezte Dzsungelláz című film zenéjét, a 2012-ben a Broadway-n fekete szereposztással bemutatott A vágy villamosa zenéjét is, de írt operát az akaratán kívül gyilkossá vált, biszexuális bokszoló, Emile Griffith életéről is Champion címmel. A Fire Shut Up In My Bones-t már bemutatták idén a St. Louis-i operában Kasi Lemmons rendezésében, a MET pedig a 2021-2022-es szezonban fogja játszani.
„Bárcsak apám élne és látná ezt, ő egy megrögzött operafanatikus volt”
– mondta Terence Blanchard a múlt csütörtöki sajtóbemutatón.
(Forrás: theroot.com, fejléckép: Erika Goldring/Getty Images)