Zenés színház

Tündérmese az íróasztalon

2013.08.05. 16:24
Ajánlom
A kritikusok véleménye szerint a Salzburgi Ünnepi Játékok Mesterdalnokok-produkciója erősen emlékeztetett a mesék világára.

Mivel Bayreuth idei műsorán A nürnbergi mesterdalnokok előadása nem szerepel, a salzburgi premier bizonyos értelemben a Zöld Domb konkurrenciájának számított az első augusztusi hétvégén, jóllehet Stefan Herheim értelmezése egészen más koncepciót bontott ki, mint Katharina Wagner eleinte nagy vitákat kiváltó rendezése. A beszámolók szerint egészen olyan volt, mintha egy Grimm-mese lapjai elevenedtek volna meg.

Herheim ugyanis amellett, hogy a szerelmi szál háttérbe szorításával a könyvekkel és tudományos kellékekkel körülvett, némileg fausti pózban ábrázolt Hans Sachsot állította az opera középpontjába, magát a történetet is idézőjelbe tette, sajátos második színpadra, egy óriási biedermeier íróasztal lapjára helyezve a cselekményt. A szereplők is a 19. század eleji polgárság képét az egykori nürnbergi mesteremberek világára vetítő, biedermeier kosztümöket viseltek, mintha csak egy kétszáz éves könyvből léptek volna elő, ezzel a gesztussal idézte meg ugyanis a rendező a német identitástudat formálódásának, a német művészet fogalmi meghatározásának a Mesterdalnokok esztétikai állásfoglalása szempontjából oly fontos korszakát.

A szereplők közül a Hans Sachsot megformáló Michael Volle teljesítménye érdemelte ki a legtöbb elismerést - erőteljes alakítása mellett már csak azért is, mert képes volt áténekelni a Daniele Gatti vezényletével energikusan játszó Bécsi Filharmonikusok hangzását. Osztozott a sikerben a mulatságos Beckmesser-figurát életre keltő Markus Werba is, míg Roberto Saccá (Walther von Stolzing) és Anna Gabler (Eva) teljesítményét halványabbnak ítélték a kritikusok.

Programkereső

Legnépszerűbb

Klasszikus

Tudod, mit énekel latinul a kórus a Mr. Bean-sorozat főcímében?

Az eredeti Mr. Bean-sorozat főcímében elhangzik egy latin nyelvű kórus, amelynek a szövegére senki sem figyelt. Pedig mély mondanivalót hordoz!
Zenés színház

Az Operett új vezetése bemutatta új évadát

A 2019/20-as évad legfontosabb bemutatója a Csárdáskirálynő lesz, de Mohács tragédiája is megjelenik egy új rockmusicalben.
Színház

“Kasszasiker” az Átriumban!

Új bemutatóra készül az Átrium, a Kasszasiker című vígjátékát június 17-én mutatja be színház.
Vizuál

Hosszú taps fogadta az Egy férfi és egy nő újabb folytatását Cannes-ban

Hatalmas sikerrel vetítette Claude Lelouch több mint fél évszázados Oscar-díjas filmjének újabb folytatását a Cannes-i filmfesztivál. Az Egy élet legszebb évei című film főszereplői ezúttal is Jean-Louis Trintignant és Anouk Aimée. 
Tánc

A kiégett szerelemmel szembesít az izraeliek könyörtelen táncelőadása

Sharon Eyal legújabb koreográfiájában, a Love Chapter 2-ban azt az élményt foglalja táncba, amikor a szerelem már csak egy „utóbetegség, miután már minden elveszett”. Az előadás három alkalommal látható a Trafóban május 24. és 26. között.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden szerdán a Fidelio hírlevelében

Ezt olvasta már?

Zenés színház operett

Az Operett új vezetése bemutatta új évadát

A 2019/20-as évad legfontosabb bemutatója a Csárdáskirálynő lesz, de Mohács tragédiája is megjelenik egy új rockmusicalben.
Zenés színház pesti vigadó

Bejelentették Royal Opera House 2019/20-as előadásait

Az élő közvetítésekből vagy ismétlésekből álló mozis évad a Pesti Vigadó Sinkovits Imre Kamaratermében dobogtatja meg a nézők szívét.
Zenés színház hír

Gustavo Dudamel vezényel majd Spielberg West Side Story-filmjében

A Bernstein-musical újabb filmfeldolgozásáról egyre többet tudunk, de még várnunk kell 2020 karácsonyáig, hogy láthassuk.
Zenés színház opera

Ingyenes szabadtéri előadással ünnepli fennállása 150. évfordulóját a Bécsi Operaház

Az előadások mellett szintén premierekkel és kiállításokkal várja az intézmény az operabarátokat május 25-én és 26-án.
Zenés színház interjú

„A Csárdáskirálynő a Monarchia egyik utolsó sóhajtása”

Könnyű beleszeretni Kálmán Imre édes melódiáiba és ezekbe a furcsa figurákba – véli Vidnyánszky Attila rendező. A Nemzeti Színház vezérigazgatója korábban többször vitt színre operát, mégis a júliusi margitszigeti Csárdáskirálynő lesz az első operettrendezése.