Zenés színház

Új főigazgatója lehet az Operaháznak

2017.08.17. 10:00
Ajánlom
Pályázatot írtak ki a posztra, mivel a jelenlegi főigazgató, Ókovács Szilveszter mandátuma 2018 januárjában lejár.

A munkaviszony öt évre szól, a jelentkezéseket a közzététel idejétől számított 30 napon belül, szeptember 16-ig várják. A munkakör leghamarabb 2018. február 15. napjától tölthető be. A főigazgató feladata évadtervet készíteni, amelyben a bemutatandó előadások, hangversenyek meghatározása mellett kitér a művészek, alkotótársak megnevezésére, továbbá a MÁO nemzetközi művészi és kulturális piaci kapcsolatait építeni, a közönség- és ifjúságnevelő programokat fejleszteni. Ki kell dolgoznia a 2018. szeptember 1-jétől 2023. december 31-ig terjedő időszakra szólóan az intézmény évenkénti költségvetési javaslatát. A MÁO 2018. évi eredeti költségvetési támogatása 10 milliárd 804,8 millió forint, melyhez 4 milliárd 460 millió forint tervezett saját bevétel kapcsolódik.

A főigazgatónak egyszemélyi felelős vezetőként kell ellátnia a MÁO alapító okiratában, valamint a Szervezeti és Működési Szabályzatában rögzített feladatokat, az intézményt eredményesen működtetni, részletes szakmai tervet kidolgozni, meghatározni a MÁO szervezeti felépítését és arculatát.

Operaház

Operaház (Fotó/Forrás: Kollányi Péter / MTI)

A kiírás szerint a főigazgatóval szemben szakmai követelmény, hogy a művészi kifejezésmódok sokszínűségével őrizze, ápolja és fejlessze az évtizedek alatt összegyűjtött magyar és egyetemes opera- és balettművészeti alkotások értékeit, gondoskodjék a tehetségkutatásról és tehetséggondozásról, valamint a művész utánpótlásról. Tegye lehetővé nemzetközi hírű operaénekesek és balettművészek vendégszerepeltetését, biztosítsa hazánk magas színvonalú művészeti képviseletét az opera és a balett területén külföldön. A főigazgató legyen képes arra, hogy igazgatása alatt a MÁO, mint a legnagyobb magyar kulturális intézmény és a nemzet egyik legfontosabb összművészeti centruma végezze el azon sokszínű feladatait, amelyek a magyarság műveltségének emelése kapcsán jönnek létre. Saját kiterjedt tevékenysége révén - és médiajelenlétének felhasználásával -

formálja a társadalom művészet-felfogását, erősítse a MAO közönségkapcsolatait, különös tekintettel a vidéken élőkre, a határon túli magyarokra, a külföldi látogatókra,

a műfaj új közönségének kinevelésére, valamint a törzsközönség megtartására és növelésére.

A pályázat elbírálásánál előnyt jelent a legalább ötéves előadó-művészeti szervezetnél szerzett szakmai vezetői gyakorlat, nemzetközi kapcsolatok az opera- és balettművészet terén, az angol mellett további világnyelv tárgyalási szintű ismerete. A pályázatokat a benyújtási határidőt követő harminc napon belül kell elbírálni. Ókovács Szilveszter 2011. augusztus 22-től kormánybiztosként, 2012. szeptember 1-jétől megbízott főigazgatóként, 2013. január 28-tól főigazgatóként vezeti a dalszínházat.

hírlevél

A kultúra legfrissebb hírei, programajánlók és exkluzív kedvezmények minden csütörtökön a Fidelio hírlevelében

Legolvasottabb

Klasszikus

Sörösüvegekből zenét csiholni – interjú Balogh Máté zeneszerzővel

A Renewable Music – V4 Composers for Sustainability elnevezésű projekt a fenntarthatóság témájában ösztönzi párbeszédre és cselekvésre a nemzetközi klasszikus zenei közösséget. A kezdeményezésben részt vevő egyik zeneszerzővel, Balogh Mátéval beszélgettünk.
Színház

Szász Júlia és Horváth Lajos Ottó a Centrál Színházban tér vissza a színpadra

A Nemzeti Színházban tavaly súlyos balesetet szenvedett színművészek apa-lánya párost alakítanak a Centrál Színház következő évadában. A Puskás Tamás rendezte előadás egy híres film adaptációja lesz. 
Klasszikus

Neves régizenei együttessel készített lemezt Daragó Zoltán

A fiatal kontratenor Bach-áriákat felvonultató lemeze Christophe Rousset vezényletével és a Les Talens Lyriques közreműködésével szeptemberben jelenik meg az Aparté Kiadónál.
Könyv

Pernye és fű – ősszel érkezik Závada Pál új regénye

Október 8-án a Magvető Kiadó gondozásában jelenik meg a Kossuth-díjas író legújabb regénye, amelynek története és karakterei ugyan fiktívek, ám a benne szereplő interjúk valóságosak – azokat Sipos András rendezővel készítették Statárium című, 1989-es filmjükhöz.
Plusz

Az utolsó szerelem mítosza

Az első szerelem minden líra egyik fő toposza, sőt népdaloktól regényekig, a first love az igazi, mert mindenkit érdeklő, lángba boritó téma. Azon gondolkozom, hogy miért nincs az elsőnek párja, azaz miért nincs igazi irodalma, lírai lenyomata az utolsó szerelemnek, ennek a fellobbanó érzelmi viharnak? Almási Miklós írása.

Nyomtatott magazinjaink

Ezt olvasta már?

Zenés színház kritika

Szikrák és vízcseppek – Aida a Szentmargitbányai Kőfejtőben

Tíz év után ismét az Aida került színre az Ausztriában található Szentmargitbányai Kőfejtő hatalmas szabadtéri színpadán. Nem ez volt azonban az egyetlen visszatérés: ismét Thaddeus Strassberger rendező munkáját láthatta a közönség.
Zenés színház hír

Lehoczky Zsuzsáról nevezték el az Operettszínház játszóhelyét

Különleges születésnapi ajándékkal köszöntötte a Budapesti Operettszínház Lehoczky Zsuzsát: a Nemzet Színésze címmel kitüntetett, Kossuth- és Jászai-díjas színésznő, érdemes és kiváló művész, a Halhatatlanok Társulatának örökös tagja nevét viseli mostantól a teátrum Raktárszínháza.
Zenés színház ajánló

Lehár Ferenc világhírű művei csendülnek fel a Komáromi Erődben

A Budapesti Operettszínház a legendás komáromi zeneszerző életművéből nyújt nagyívű válogatást július 27-én, a gálakoncertet Homonnay Zsolt rendezésében láthatja a közönség.
Zenés színház kritika

Drámai kontúrok, finom árnyalatok – Richard Strauss Elektrája a Bajor Állami Operában

A legendás német rendező, Herbert Wernicke 1997-ben bemutatott Elektra-produkciója az idei évadban is szerepelt a Bajor Állami Opera műsorán, a produkció parádés szereposztással és kimeríthetetlen művészi energiával került színre.
Zenés színház interjú

„Csak akkor lehet szabadon alkotni, ha nincsenek félelmeink” – beszélgetés Tassonyi Balázzsal

Tassonyi Balázs elképesztően erős évadot tudhat maga mögött. A Színház- és Filmművészeti Egyetem harmadéves hallgatójaként 2024-ben debütált a Budapesti Operettszínház több előadásában is, és főszerepet kapott a Carmenben.